Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

U mnie z korektami podobnie, co do rozrządu to jest to łańcuch i zawsze będziesz słyszał szumienie.
Słyszałem jednego m-jeta z rozciągniętym łańcuchem to jet taki charakterystyczny dźwięk szurania łańcucha tak jak byś wziął łańcuch od roweru i przesuwał go po brzegu jakiegoś aluminiowego brzegu, tak charakterystyczny dźwięk że na pewno usłyszysz, u mojego ojca w też w m-jet było słychać łańcuch po odpaleniu na chwilę ja miał poziom oleju poniżej połowy.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 21 lut 2018, 17:49Chciałem ta druga żeby mapy skasować ale wyskakuje nie wykonano
Myślę, że idziesz za daleko w swoich poczynaniach. Auto ma przejechane 120 tys km, czyli 100 tys mniej niż mój. Nie przeszkadzaj mu w jego eksploatacji. Wyczyść, zmień olej i i pojeździj. Nowy właściciel i nowe zachowanie auta - norma - przyzwyczajajcie się do siebie i nie szukaj dziury gdzie jej nie ma :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 »

Zmień olej ( 5w40, ja jeźdzę na valvoline max life ), zmień filtr.
Co do łańcucha - pytałem najstarszego mechanika z pracy - stwierdził, że warto wymienić po 130- 140 kkm, bo łańcuchy lubią się wyciągać, a koszty naprawy przy zerwaniu wielokrotnie przewyższają koszty wymiany całej reszty. Ale wszystko zależy od tego kto i jak nim jeździł. U mnie jeszcze by pociągnął, ale mam spokój.
Co do metalicznego stukania - ja dolewam od niedawna oleju 2T do skuterów, jakieś 250ml na cały bak, i powiem szczerze że słysze wyraźną poprawę w pracy silnika. Ale każdy leje co uważa za słuszne - u mnie działa.
I ie zapomnij o filtrze paliwa - cholerstwo kosztuje od 130 wzwyż, ale watro wymienić o ile ktoś tego nie pilnował.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

daro189 pisze: 21 lut 2018, 19:36I ie zapomnij o filtrze paliwa - cholerstwo kosztuje od 130 wzwyż, ale watro wymienić o ile ktoś tego nie pilnował.
To jest bardzo istotne! Zapomniałem o filtrze paliwa. Oryginał Fiat (Ricambi) https://ricambi.pl/ albo UFI 24ONE01 (nr katalogowy 77363657) wymiana co 60 tys. km. Masz tyle i jeżeli nie był wymieniany to już najwyższa pora.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:16 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1300
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Fiacik »

Na 3-cim filmiku słyszę tylko to , że silnik jeszcze nie jest zagrzany , a wręcz zimny i dlatego tak ,,twardo" chodzi .
Te nasze dieselki niestety tak chodzą przy niższych temp. i tu ważna informacja - osiągnięcie temp.cieczy chłodzącej
w wys.90 stopni wcale nie wskazuje , że w tym przypadku w warunkach zimowych już silnik ,, ma dobrze".
Trochę jeszcze trzeba przejechać aby silnik się zagrzał i wtedy cyka bardzo przyjemnie dla ucha ,prawie nie do odróżnienia
od benzynowego .
Mimo nie najlepszej jakości nagrania dźwięku nie słyszę aby łańcuch wydawał niepokojące dźwięki .Najlepiej to słychać na
zimnym silniku kilka sekund po uruchomieniu. Porównuję to z Oplem Agila 1,2 gdzie był już bardzo naciągnięty , w tym
przypadku przynajmniej na jakiś czas pomógł gęstszy olej . Po jakimś czasie Opel zmienił jednak właściciela ze wzgledu
na koszt wymiany ok. 2200zł . W przypadku naszych diesli z olejem to bym jednak nie eksperymentował .Trzeba lać to co
proponuje serwis czyli Selenie choć droga , ale nie słyszałem aby ktoś na ten olej narzekał .
I zawsze jak pisze smak56 - do górnej kreski na wskaźniku .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 »

Rozrząd robiłem w Lublinie, że tak powiem po znajomości.
Ja z tym olejem też poczytałem, i najważniejsze - olej 2T klasy TC, co jest bardzo ważne. W intercarsie jest valvoline scooter 2T który zalewam teraz i z liqui moly o numerze 1052 który zamierzam kupić. Ja wlałem chyba pół litra na 3/4 baku i nic się nie stało, pracował bardziej miękko, ale nic się nie stało. Drugi mechanik stwierdził że co najwyżej z wtryskami może się coś dziać choć nie musi, ale pompa ma lepsze smarowanie. No i jakoś lepiej czyści wtryski taka mieszanka.
Co do korekt to tak na szybko - jak jest korekta na + to znaczy żę wtrysk "leje", a jak na - to może być zabrudzony/uszkodzony. Odchyły o 0.9 są dopuszczalne, większe odchylenie to zwrócenie uwagi że coś może się dziać nieporządanego.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

daro189 pisze: 21 lut 2018, 20:28Co do korekt to tak na szybko - jak jest korekta na + to znaczy żę wtrysk "leje", a jak na - to może być zabrudzony/uszkodzony. Odchyły o 0.9 są dopuszczalne, większe odchylenie to zwrócenie uwagi że coś może się dziać nieporządanego.
To znaczy, że wszystkie leją choć w innej kolejności i przy innych obrotach? Mam zrobionych kilka zrzutów i za każdym razem są inne odczyty, za każdym razem inny wtrysk ma -, po czym z minusa robi się wartość dodatnia itd. Nie bardzo to rozumiem.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Olej chce wlać valvoline synpower 5w40? Do tego filtr manna.

Mówisz, że korekty są w normie, dobrze wyczytałem, że patrzy się po nagrzaniu silnika? Bo na zimnym jak widać już są duże różnice.

daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 »

Jaj przebieg poniżej 100kkm ti synpower, jak więcej to maxlife. Filtr mann 713/1x, ale to zależy jaką masz obudowe filtra, bo są dwie.
A czy na zimnym czy ciepłym badać to już nie wiem.
Spróbuje przewertować fora i czegoś więcej się dowiedzieć, bo zupełnie wypadło mi z głowy pytać na warsztacie jak to jest.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:17 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: krupniok »

daro189 pisze: 21 lut 2018, 21:45 Filtr mann 713/1x
Weź do ręki filtr Mann i odpowiednik Filtrona. Jeśli nadal nie jesteś przekonany to rozwiń jeden i drugi a już więcej nie kupisz innego filtra oleju niż Filtron :) Nie, tym wpisem nie mam zamiaru rozpętać wojny.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

A bardziej w temacie i pytanie które zadałem? :)
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: krupniok »

rustin pisze: 28 lut 2018, 22:07 A bardziej w temacie i pytanie które zadałem? :)
Chyba jesteś przewrażliwiony i szukasz na siłę problemu. panic
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

Możliwe, nie miałem styczności z tym silnikiem i nikogo nie znam aby porównać, dlatego wrzucam na forum aby inni posłuchali i napisali co o tym myślą.
ODPOWIEDZ