Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Akurat belki to wymieniać nie trzeba, niemniej mnóstwo elementów jest potrzebne... tarcze, klocki, zaciski hamulcowe, uchwyty zacisków, linki ręcznego i pewnie jeszcze jakieś drobiazgi..
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
No z tym, czy nie trzeba belki wymieniać, to trzeba by dokładnie sprawdzić, bo ePer rzeczywiście pokazuje inny rodzaj belki dla wersji z hamulcami bębnowymi (tutaj jest jeszcze podział na bez ABS i z ABS) i tarczowymi (tutaj z kolei jest dodatkowy podział dla wersji EURO4 i EURO5 - dotyczy diesl'a 1.6). Dla wersji po FL, jest po prostu osobno belka przeznaczona dla hamulców bębnowych i osobno dla tarczowych, więc Tomek, zanim zaczniesz konkrety sprawdź to dokładnie, żeby się nie okazało, że rozbebeszysz auto a tu się okaże, że coś nie pasuje I trochę jestem tutaj skonsternowany, bo pamiętam, że już gadaliśmy o tym z Tomkiem i coś tam ustalaliśmy, ale zastrzel mnie - nie pamiętam jaką część wtedy ustalaliśmy, ale pamiętam, że nasza konkluzja była taka, że można kombinować, ale czy wtedy belkę też sprawdzaliśmy ? Chyba nie
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Ja na razie mam mnóstwo innych rzeczy na głowie, więc temat zmiany bębnów na tarcze bardzo się oddali w czasie.
A jak kiedyś tam wróci, to zacznę od kupienia używanych piast razem z uchwytami do jarzm zacisków od T-Jeta i będę mierzył.. cały czas wierząc w to że belki są te same.
A jak kiedyś tam wróci, to zacznę od kupienia używanych piast razem z uchwytami do jarzm zacisków od T-Jeta i będę mierzył.. cały czas wierząc w to że belki są te same.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
2233,32 pln, tyle kosztowała nowa belka do Linei. Nie bawiłbym się w podpasowywanie belki od innych aut.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 gru 2017, 22:33
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
a wiecie z czego podejdą felgi do linki bo to kolejna zagwozdka
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Z każdego Fiata, Alfy ,Lancii które mają felgi na 4 śruby.. oprócz Grande Punto i Evo.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Rozstaw śrub do Linei 4x98, GPunto ma rozstaw 4x100 (oplowski).
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
A jakie - alumy czy stalowe ? Ważny nie tylko rozstaw śrub , ale także otwór i ET .Przede wszystkim trzeba zacząć od rozmiaru ,
15 czy 16 cali .
15 czy 16 cali .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Osobiście powiem, że różnica między hamulcami z 1,4 77KM a z T-Jeta jest BARDZO niewielka jeśli chodzi o skuteczność (mam porównanie do szwagra Linei na co dzień). Nie wiem czy bawiłbym się w to przekładanie.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
-
- klubowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kujawsko-Pom
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
żaRe: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Witam.
pogromcaslaskiej czy mógłbyś sprecyzować na jakiej podstawie twierdzisz że różnica między tymi hamulcami jest bardzo duża.
pogromcaslaskiej czy mógłbyś sprecyzować na jakiej podstawie twierdzisz że różnica między tymi hamulcami jest bardzo duża.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Kiedyś kolega miał linkę v8,auto od ojca ale dużo nim jeździliśmy,potem on sprzedał a ja kupiłem t- jeta,różnica bardzo dużo,nie wiem jak to się przekłada na drogę hamowania w metrach,ale w t - jet wystarczy delikatnie musnąć pedał hamulca i czujesz że "wyrywa cię z fotela" a v8 cza było cisnąć dużo bardziej ten pedał w podłoge,to są moje odczucia.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Taaa , syn też mi mówi że mam hamulce zero - jedynkowe Myślę jednak , że wiele zależy od użytych elementów ( tarcze , klocki ) . Poza tym rozmiary tarczy też nie są bez znaczenia , a w t- jet są jednak chyba większe . Pozdrawiam .pogromcaslaskiej pisze: ↑15 gru 2017, 9:00 Kiedyś kolega miał linkę v8,auto od ojca ale dużo nim jeździliśmy,potem on sprzedał a ja kupiłem t- jeta,różnica bardzo dużo,nie wiem jak to się przekłada na drogę hamowania w metrach,ale w t - jet wystarczy delikatnie musnąć pedał hamulca i czujesz że "wyrywa cię z fotela" a v8 cza było cisnąć dużo bardziej ten pedał w podłoge,to są moje odczucia.
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Po pierwsze to nawet w T-Jet hamulce mogą być słabsze niż w 8V, jeśli po prostu T-Jet będzie je miał zużyte, a ten drugi bardzo dobre... tak bym nie porównywał.
Po drugie, czy jest sens narażać się na koszta i poprawiać fabrykę? Słabszy motor to słabsze hamulce, tysiące aut jeździ i hamuje więc po co zmieniać? O ile w T-Jet wyhamowanie z 180 km/h może zdarzać się dość często i wtedy ogromne znaczenie mają właśnie większe tarcze na przodzie oraz tarcze na tyle, o tyle w 8V tak "ekstremalne" sytuacje mogą nawet nie mieć miejsca z oczywistych powodów. Miałem oczywiście okazję jeździć 8V i nigdy bym nie wpadł na pomysł, żeby do samochodu z przyspieszeniem 14,6 s do 100 km/h pakować lepsze hamulce...
Po drugie, czy jest sens narażać się na koszta i poprawiać fabrykę? Słabszy motor to słabsze hamulce, tysiące aut jeździ i hamuje więc po co zmieniać? O ile w T-Jet wyhamowanie z 180 km/h może zdarzać się dość często i wtedy ogromne znaczenie mają właśnie większe tarcze na przodzie oraz tarcze na tyle, o tyle w 8V tak "ekstremalne" sytuacje mogą nawet nie mieć miejsca z oczywistych powodów. Miałem oczywiście okazję jeździć 8V i nigdy bym nie wpadł na pomysł, żeby do samochodu z przyspieszeniem 14,6 s do 100 km/h pakować lepsze hamulce...
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Konwersja belki tył Linea-Bravo II bębny-tarcze
Wszystko co piszesz ma sens i nie sposób się z Tobą nie zgodzić.
Ale jest jeszcze jedna rzecz, że.... każdy ma jakiegoś bzika Dla mnie Linea to takie hobby, i jak coś z nią robię to dla własnego dobrego samopoczucia i czystej radości podłubania sobie.
Ja wiem że to ledwo jedzie i zakładanie większych hamulców nie ma sensu. Ale jakbym doszukiwał się w każdym aspekcie życia sensu to wtedy byłoby nudno.
Bardzo rzadko jeżdżę Liną, ale bardzo lubię to auto i będzie że mną do końca.. mojego lub jej.. ot, taki bzik
Ale jest jeszcze jedna rzecz, że.... każdy ma jakiegoś bzika Dla mnie Linea to takie hobby, i jak coś z nią robię to dla własnego dobrego samopoczucia i czystej radości podłubania sobie.
Ja wiem że to ledwo jedzie i zakładanie większych hamulców nie ma sensu. Ale jakbym doszukiwał się w każdym aspekcie życia sensu to wtedy byłoby nudno.
Bardzo rzadko jeżdżę Liną, ale bardzo lubię to auto i będzie że mną do końca.. mojego lub jej.. ot, taki bzik