[ M ] Nadkola tylne
- Hummel
- klubowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
[ M ] Nadkola tylne
Wszystkim zainteresowanym przedstawiam krok po kroku jak należy zmodernizować i zamontować tylne prawe nadkole PCV od Grande Punto (pomysł wykorzystania nadkola od GP padł w innym temacie dot. właśnie nadkoli). Po zakupieniu nadkola, przyszykowałem sobie: sekator ogrodniczy (fajnie tnie plastik, nożyce do blachy były by lepsze, ale nie mam takich), piłka do metalu, plastikowe nakrętki szt. 2-3, reszta rzeczy jest w bagażniku.
Nadkole od GP jest za długie i trzeba je przyciąć w części przedniej ( wydaję mi się, że gdyby zdemontować to małe plastikowe coś co mamy z przodu wnęki koła to weszło by całe bez obcinania), tylna część pasuje idealnie do fabrycznych ćwierć nadkoli Linei i nic nie trzeba tam grzebać. Ja osobiście jeszcze odciąłem krawędź tak aby nie rysować błotnika a nadkole głębiej się schowało we wnęce koła.
Do umocowania wykorzystałem wystające oryginalnie blachowkręty. Zaznaczyłem ich położenie na foto. Ponieważ te wkręty mają gruby gwint, typowa nakrętka nie pasuje, dlatego zastosowałem plastikowe nakrętki które nie rdzewieją i bardzo mocno trzymają. W tylnej części nadkole przymocowałem do fabrycznego ćwierć nadkola wkrętem. Całość trzyma się sztywno i mocno. Jak to zda egzamin-nie wiem, ale rury od wlewu paliwa są zasłonięte i znaczna część wnęki koła. Po zimie chyba zamontuję lewe, ale to się jeszcze okaże.
Chyba dość zawile to napisałem, ale rzut oka na zdjęcia i trochę wyobraźni przy montażu i nikt nie będzie miał problemu z tą przeróbką.
Pozdrawiam
P.S. Zgodnie z zapowiedzią wrzucam jeszcze jedną fotkę
Nadkole od GP jest za długie i trzeba je przyciąć w części przedniej ( wydaję mi się, że gdyby zdemontować to małe plastikowe coś co mamy z przodu wnęki koła to weszło by całe bez obcinania), tylna część pasuje idealnie do fabrycznych ćwierć nadkoli Linei i nic nie trzeba tam grzebać. Ja osobiście jeszcze odciąłem krawędź tak aby nie rysować błotnika a nadkole głębiej się schowało we wnęce koła.
Do umocowania wykorzystałem wystające oryginalnie blachowkręty. Zaznaczyłem ich położenie na foto. Ponieważ te wkręty mają gruby gwint, typowa nakrętka nie pasuje, dlatego zastosowałem plastikowe nakrętki które nie rdzewieją i bardzo mocno trzymają. W tylnej części nadkole przymocowałem do fabrycznego ćwierć nadkola wkrętem. Całość trzyma się sztywno i mocno. Jak to zda egzamin-nie wiem, ale rury od wlewu paliwa są zasłonięte i znaczna część wnęki koła. Po zimie chyba zamontuję lewe, ale to się jeszcze okaże.
Chyba dość zawile to napisałem, ale rzut oka na zdjęcia i trochę wyobraźni przy montażu i nikt nie będzie miał problemu z tą przeróbką.
Pozdrawiam
P.S. Zgodnie z zapowiedzią wrzucam jeszcze jedną fotkę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2010, 21:23 przez Hummel, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Nadkole
Rok temu kupiłem nadkola tylne pełne do Grande Punto, ale nie zdążyłem ich założyć. Kupiłem tutaj **sklep**. W zeszłym roku były po 30zł.
Opis co zdziałałem dzisiaj. Jak się coś więcej wydarzy będę uzupełniał
1. Osłaniamy szmatami hamulec i dokładnie czyścimy wnękę koła i klapki wlewu
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole ... czenie.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Demontujemy przednią część starego małego nadkola. Do zamontowania nowego użyjemy tych samych wystających śrub. Z trzech wykorzystamy dwie.
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole ... /sruby.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Wymierzamy na czuja, ale jak najdokładniej jak potrafimy miejsce, gdzie mają być śruby i wiercimy wiertłem 6mm. Nadkole od Grande nie pasuje za dobrze, bo przednia część jest zbyt głęboka. Musimy podgrzać opalarką i je wcisnąć. Samo uformuje się na miejscu. Materiał z którego jest zrobione to termoplast, po podgrzaniu formuje się jak plastelina i szybko zastyga.
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole ... /przod.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Tylną część przykręcamy w to miejsce gdzie jest przykręcone tylne małe nadkole + jeden wkręt obok. Małego nadkola nie demontujemy. Trzeba tak wszystko wymierzyć, żeby wchodziło jak najciężej. Nadkole musi się samo rozepchnąć we wnęce.
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole ... %C5%82.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak to po wszystkim wygląda.
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole%20Coval/w1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole%20Coval/w2.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli ktoś ma dużo czasu to może wypełnić resztę wnęki. Nakleić gazety, zrobić duży zakład, potem wszytko potraktować włóknem szklanym i żywicą. Zerwać oczyścić i przykręcić do nadkola wkrętami oraz do trzeciej nieużytej śruby z przodu.
Czy potrzebnie? nie wiem, ale puszka układu odprowadzania par ze zbiornika i przestrzeń za rurami od wlew, była to jedna wielka kulka zaschniętego błota.
Efekt końcowy
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole%20Coval/k1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole%20Coval/k2.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole%20Coval/k3.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Opis co zdziałałem dzisiaj. Jak się coś więcej wydarzy będę uzupełniał
1. Osłaniamy szmatami hamulec i dokładnie czyścimy wnękę koła i klapki wlewu
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole ... czenie.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Demontujemy przednią część starego małego nadkola. Do zamontowania nowego użyjemy tych samych wystających śrub. Z trzech wykorzystamy dwie.
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole ... /sruby.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Wymierzamy na czuja, ale jak najdokładniej jak potrafimy miejsce, gdzie mają być śruby i wiercimy wiertłem 6mm. Nadkole od Grande nie pasuje za dobrze, bo przednia część jest zbyt głęboka. Musimy podgrzać opalarką i je wcisnąć. Samo uformuje się na miejscu. Materiał z którego jest zrobione to termoplast, po podgrzaniu formuje się jak plastelina i szybko zastyga.
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole ... /przod.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Tylną część przykręcamy w to miejsce gdzie jest przykręcone tylne małe nadkole + jeden wkręt obok. Małego nadkola nie demontujemy. Trzeba tak wszystko wymierzyć, żeby wchodziło jak najciężej. Nadkole musi się samo rozepchnąć we wnęce.
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole ... %C5%82.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak to po wszystkim wygląda.
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole%20Coval/w1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole%20Coval/w2.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeśli ktoś ma dużo czasu to może wypełnić resztę wnęki. Nakleić gazety, zrobić duży zakład, potem wszytko potraktować włóknem szklanym i żywicą. Zerwać oczyścić i przykręcić do nadkola wkrętami oraz do trzeciej nieużytej śruby z przodu.
Czy potrzebnie? nie wiem, ale puszka układu odprowadzania par ze zbiornika i przestrzeń za rurami od wlew, była to jedna wielka kulka zaschniętego błota.
Efekt końcowy
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole%20Coval/k1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole%20Coval/k2.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/7925352/nadkole%20Coval/k3.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 03 lip 2011, 13:37 przez Kuzyn_z_Sosnowca, łącznie zmieniany 1 raz.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Korzystając z wiedzy i doświadczenia Covala i Hummela zamontowałem dzisiaj prawe tylne nadkole. Koszt: zakup nadkola od Grande Punto 26 zł + 4 plastikowe nakrętki po 1,10 zł = 30,40 zł. Coval przekonał mnie do użycia opalarki, a Hummel do cięcia. Dołożyłem trochę własnej inwencji twórczej i nadkole założone. Z tym, że u mnie dopasowałem i zamontowałem pod oryginalne małe nadkola; tak z przodu jak i z tyłu. Trochę więcej "rzeźbienia". Z efektu jestem zadowolony.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2011, 13:10 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
* * * *
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [ M ] Nadkola tylne
Dzisiaj miałem chwilkę czasu, wiec założyłem jedno z tylnych nadkoli, które jakiś czas temu zanabyłem.
Nadkola oryginalne z Linei FL. Montaż bezproblemowy, wykręcamy te dwa plastikowe cuda z tyłu i z przodu i zakładamy pełne nadkole.. i już
A i trzeba mieć parę dodatkowych plastikowych nakrętek.
Nadkola oryginalne z Linei FL. Montaż bezproblemowy, wykręcamy te dwa plastikowe cuda z tyłu i z przodu i zakładamy pełne nadkole.. i już
A i trzeba mieć parę dodatkowych plastikowych nakrętek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [ M ] Nadkola tylne
Panie Tomku gratulacje igła jeszcze bardziej niż jest!!
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [ M ] Nadkola tylne
No i przyszedł czas na drugą stronę... żeby był komplet.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: [ M ] Nadkola tylne
Tomek to zostały jeszcze zderzaki, tylna klapa i deska rozdzielcza i będzie Linka po liftingu.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [ M ] Nadkola tylne
Dobra robota Tomku!
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: [ M ] Nadkola tylne
Ale chociaż coś z FL mamy!!!
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ] Nadkola tylne
Tomek, wiem że minęło trochę czasu od zakupu, ale może wiesz gdzie i za ile to kupiłeś? Może bym się skusił
smak56
* * * *
* * * *
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [ M ] Nadkola tylne
Kupowałem na alle.. po 70 zł za sztukę.
Nadkola używane, z rozbiórki innego auta. Towar deficytowy. Trzeba szukać.
Nadkola używane, z rozbiórki innego auta. Towar deficytowy. Trzeba szukać.