Check Engine i szarpanie silnika
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 sty 2017, 23:21
- Przebieg: 78000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: warszawa
Check Engine i szarpanie silnika
Witam serdecznie. Mam Linke 1.4 77 KM w LPG, odpalam zimny silnik i zapala mi się check engine, silnik chodzi na o wiele wyższych obrotach niż standardowo (oko 1000), obroty na poziomie 1200-1250, co więcej często przy ruszaniu na wolniejszych obrotach szarpie. Sytuacja mam od dzisiejszego po południa, nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów z silnikiem. Koledzy proszę o pomoc, bo kompletnie nie wiem co się dzieje. Ktoś z was miał taki problem ?
-
- klubowicz
- Posty: 1351
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 476 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Check Engine i szarpanie silnika
Witaj kolego
Też mam Linijkę z tym silnikiem i gazm sprawdź forum wszystko pisze tam... Wiem dużo czytania. Może odma jest zatkana podobno nasze samochody tak mają. Bądź spokojny koledzy pomogą
Też mam Linijkę z tym silnikiem i gazm sprawdź forum wszystko pisze tam... Wiem dużo czytania. Może odma jest zatkana podobno nasze samochody tak mają. Bądź spokojny koledzy pomogą
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- mwas
- Prezes
- Posty: 6935
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 943 razy
- Kontakt:
Re: Check Engine i szarpanie silnika
Witaj przybyszu, miło, że wpadłeś...
Check świeci się na stałe czy miga ? Odnośnie obrotów, to przy takich temperaturach może się tak zdarzyć, że zaraz po odpaleniu silnik wejdzie na wyższe obroty, ale dosłownie po chwili powinien wrócić do standardu, czylindo ok 1tys do póki się trochę nie rozgrzeje.
Warto zajrzeć do odm i przepustnicy bo może są zawalone szlamem - jest o tym cała litania na forum.
Mogły też się rozjechać mapy benzynowe przez instalację LPG, wtedy warto odpiąć minusową klemę z aku na kilka minut.
Wysłane z Galaxiaka
Check świeci się na stałe czy miga ? Odnośnie obrotów, to przy takich temperaturach może się tak zdarzyć, że zaraz po odpaleniu silnik wejdzie na wyższe obroty, ale dosłownie po chwili powinien wrócić do standardu, czylindo ok 1tys do póki się trochę nie rozgrzeje.
Warto zajrzeć do odm i przepustnicy bo może są zawalone szlamem - jest o tym cała litania na forum.
Mogły też się rozjechać mapy benzynowe przez instalację LPG, wtedy warto odpiąć minusową klemę z aku na kilka minut.
Wysłane z Galaxiaka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 07 sty 2017, 23:21
- Przebieg: 78000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: warszawa
Re: Check Engine i szarpanie silnika
Dzięki koledzy za pomoc. Dziś rano odpaliłem silnik i odziwo chceck się nie świecił, nie wiem co się stało, ale wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję, że to jakiś błąd komputera był.
-
Online
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Check Engine i szarpanie silnika
Witam, dzisiaj zapaliła mi się kontrolka check- sprawdz silnik,auto nie straciło mocy,jedynie co zauważyłem to skasowały się na komputerze średnia prędkość i średnie spalanie,ciekawe co się stało, może uda się dzisiaj podjechać i odczytać błedy
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5140
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Check Engine i szarpanie silnika
To stało się w czasie jazdy czy po uruchomieniu? Objawy takie, jakby na chwilę stracił zasilanie. Sprawdziłbym połączenia akumulatora (klemy, masa) i sam akumulator.pogromcaslaskiej pisze: ↑28 wrz 2021, 7:36 Witam, dzisiaj zapaliła mi się kontrolka check- sprawdz silnik,auto nie straciło mocy,jedynie co zauważyłem to skasowały się na komputerze średnia prędkość i średnie spalanie,ciekawe co się stało, może uda się dzisiaj podjechać i odczytać błedy
smak56
* * * *
* * * *
-
Online
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
-
Online
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Check Engine i szarpanie silnika
Chyba jesteś pierwszy z taką przypadłością.
Podbije pytanie smak56 skasowały Ci się tylko srednia prędkość i spalanie, czy przejechany dystans i czas też? Jeśli te pierwsze tylko to wynikałoby że komp wylicza te dane w oparciu o położenie potencjometru?
Bo jeśli cały zasób, to też stawiałbym jak Kolega - utrata zasilania (nawet nie spadek napięcia, ale jego całkowity brak). Ciekawy przypadek w każdym razie
Podbije pytanie smak56 skasowały Ci się tylko srednia prędkość i spalanie, czy przejechany dystans i czas też? Jeśli te pierwsze tylko to wynikałoby że komp wylicza te dane w oparciu o położenie potencjometru?
Bo jeśli cały zasób, to też stawiałbym jak Kolega - utrata zasilania (nawet nie spadek napięcia, ale jego całkowity brak). Ciekawy przypadek w każdym razie
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
-
Online
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Check Engine i szarpanie silnika
stało się to podczas jazdy,skasowały się tylko średnia prędkość i spalanie,teraz mam dylemat, na aledrogo są dwa nowe potencjometry -topran i era, ten topran 150zł a ten drugi około 100zł droższy nie wiem co wybrać, to chyba zamienniki