Szarpanie na zimnym silniku

Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio »

Od dłuższego czasu mam problem z szarpaniem silnika gdy jest zimny na Pb.
Silnik nawet pomimo mrozu zapala na rys, ruszam, jedynka trochę gazu, dwójka więcej gazu i zaczyna mocno szarpać. z tego co czuję pod nogą to moc ma tylko szarpie).
Po przejechaniu ok 500m problem już nie występuje, a jeśli już wystąpi to jest bardzo delikatne szarpnięcie.
Na ciepłym silniku sytuacja się nie dzieje ani na PB ani na LPG.
Gazownik, który ogarnia mojego T-Jeta odrzuca jakąkolwiek przyczynę tego problemu po stronie LPG i muszę się z nim zgodzić bo te problemy z przyspieszaniem na zimnym występują wcześniej niż miałem wymieniane wtryski LPG, świece i reduktor (lato tego roku).
Także odpadają takie sprawy jak przepuszczające wtryski LPG czy zużyte świece, a nawet wykluczam paliwo bo zalałem ostatnio Pb 98 i problem nadal występuje. Odłączenie aku też raczej nic nie da bo jak miałem problemy z LPG to pare razy odłączałem aku celem wykasowania map, a to szarpanie już występuje dłuższy czas.
Dodam jeszcze że od jakiegoś miesiąca to szarpanie się nasiliło.
I jeszcze druga sprawa, silnik na postoju na PB chodzi elegancko, a na LPG pracuje jakoś bardziej niespokojnie (drgania silnika).
Proszę o pomoc koledzy bo chodzi mi po głowie pare spraw ale nie wiem czy dobrze celuje.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: helletic »

Rafciu, może mój pomysł nie będzie pomocny Tobie, ale...
U mnie szarpanie na zimnym silniku było przez nierówną powierzchnię koła zamachowego. W T-Jet jest dwu-masa, tak? Jednak zasada działania sprzęgła jest taka sama. Nie wiem, może to jakoś Ciebie nakieruje. Dlatego u mnie szarpało, a po o jakiś 500 m przestawało. Teraz, po stoczeniu koła zamachowego, jeździ się jak nowym ;)
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Paliwo?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zibi186 »

Ja też stawiał bym na paliwo . Kiedyś do benzyny dolewalo się denaturatu który wiązał wodę, ale nie wiem , czy dzisiaj i w naszych silnikach zdało by to egzamin . Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio »

Jarku, po przejechaniu 500 metrów to ustaje szarpanie, a drgania silnika na wolnych obrotach występują tylko na gazie LPG, także koło zamachowe wykluczam.
Paliwo raczej nie, ponieważ nieraz już wyjeżdżałem benzynę do głębokiej rezerwy, a pare dni temu zalałem Supreme 98 na Statoilu także paliwo też raczej wykluczam.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: mwas »

A może gumy zawieszenia silnika/poduszki jak to się tam zwie ? :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio »

Maćku, ale te drgania są tylko na gazie, a na benzynie nie :ink
Chyba że te gumy tak boją się gazu że drżą jak wyczują LPG :ryczy
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: mwas »

Nie wiem, szukam dziury w całym :lacha Wiesz... ja gaz to tylko do piecyka w domu albo w zapalniczce :lacha Chociaż zapalniczkę mam Zippo a to benzynówka :ryczy
Może charakterystyka pracy na gazie jest ciut inna i wtedy wpada w inne wibracje - jak gumy są sztywne, to nie czujesz różnicy ale jak już dostają luzy to może coś zaczyna drgać :pomysli Taka troszkę naciągana teoria ale poduchy bym sprawdził :ink U mnie mechanik ostatnio zwrócił mi uwagę, że na wiosnę mam się przygotować na wymianę poduchy pod spodem, pod skrzynią, bo już widać na niej odciśnięty "ząb czasu" :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: duskap »

A ja obstawiam na LPG. Miałem to samo kilka razy. Nie dokładnie wyregulowane LPG (a nasze auto jest bardzo trudne do ustawienia) powoduje rozjazd map benzynowych. NIE POMAGAŁO u mnie odłączanie akumulatora. Jedynie wyczyszczenie map benzynowych, zresetowanie komputera samochodu do fabrycznych, dostrojenie koła fonicznego. I wtedy jest ok. Mam to od roku ze 2-3 razy w roku. Zawsze pomaga to co napisałem +oczywiście po tym dokładna regulacja LPG i mam spokój.
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: buhert »

duskap pisze:A ja obstawiam na LPG. Miałem to samo kilka razy. Nie dokładnie wyregulowane LPG (a nasze auto jest bardzo trudne do ustawienia)
Mój Gazownik, który ustawiał Bravo T-JET 150KM twierdzi, że nic tutaj trudnego nie ma - auto zrobiło od Lutego 25 tys km i śmiga bez problemu :ink nie dorabiajmy teorii, że zagazowanie T-JETa jest trudne - wystarczy ogarnięty Gazownik.

Co do problemu - też stawiam na LPG skoro tylko na tym paliwie jest problem - regulacja :ink sprawdzić dawkę gazu na wolnych obrotach czy nie dostaje go za mało, czy któryś wtrysk nie padł i nie równo pracuje. Gaziarz - tylko gaziarz :ink
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zibi186 »

Rafcio , może w takim razie ustawienie temperatury płynu przy której auto przełącza się na zasilanie gazem jest nieco za niskie ? A gdybyś np.przejechał na benzynie jeszcze te pół km czy nawet kilometr więcej, to po przelączeniu na gaz będzie szarpanie ? Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio »

@zibi186, ale mi na gazie nic nie szarpie tylko silnik ma ciut większe wibracje na postoju. Szarpanie mam na benzynie.
@buhert, poczytaj jeszcze raz mój pierwszy post w tym temacie ;)
@duskap, od 2012 roku mam gaz w linie i dopiero w tym roku mam problem z przerywaniem (szarpaniem) silnika gdy jest zimny na Pb (przedtem nie musiałem nic adaptować czy resetować).
Szarpanie już było (tylko trochę mniejsze) jak jeszcze lina na gazie śmigała elegancko. Potem była wymiana wtryskiwaczy LPG, reduktora, świec i pare odłączeń akumulatora.
Myślałem bardziej o uszkodzonej jednej cewce, która może ma jakieś odchyłki od normy (wtedy może było by wytłumaczenie drgań silnika na LPG bo gaz jest czulszy na takie rzeczy), może przepływomierz, albo zacinająca się przepustnica gdy jest zimno.
Sam już nie wiem. Po nowym roku podjadę do znajomego mechanika to zobaczymy co powie.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zibi186 »

Czyli tak : odpalasz zimny silnik i szarpie na benzynie . Gdy się zagrzeje jest spokój na obrotach i na jałowym. Natomiast na lpg silnik pracuje "nerwowo" cały czas - czy tak ? Bo jeśli tak , to też podejrzewał bym cewkę, ewentualnie złączkę albo może trzeba się przyjrzeć wiązce przewodów nn do cewek - czy któryś nie jest gdzieś przetarty czy coś w tym rodzaju. Tak myślę :)
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: Rafcio »

Jeszcze raz.
Na benzynie na postoju miód malina (nie trzęsie), podczas jazdy niż się nagrzeje przy przyspieszaniu szarpie czasem trochę, a czasem aż zrobi tzw. "żabki".
Na gazie jeździ jak rakieta ale na postoju ma trochę parkinsona i to obojętnie czy w momencie przełączenia 34C czy na rozgrzanym silniku :ink
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Szarpanie na zimnym silniku

Post autor: zibi186 »

Jeśli chodzi o lpg to muszę powiedzieć, że w przypadku mojego silnika kultura pracy na gazie jest odczuwalnie większa , niż na Pb. I tu myślę że Twój gazownik niestety, ale dał ciała bo podejrzewam,że tak jak u mnie jest u większości kolegów z tego forum , którzy jeżdżą na lpg. Zresztą na tzw. "chłopski rozum" gaz jest paliwem "delikatniejszym" dla silnika i wydaje mi się logiczne , że jego spalanie jest jakby słabiej odczuwalne. Nie mówię tu o konsekwencjach zasilania lpg bo ilu ludzi -tyle opinii. Tylko o samej pracy silnika :) Jeśli chodzi o Pb- przychodzą mi do głowy rzeczy takie jak : czujnik temperatury , sonda lambda lub to o czym pisałem wcześniej- tzn. problem z którąś cewką, lub jej zasilaniem. Przebieg masz aktualny ? Pisałeś wcześniej ile rzeczy wymieniles już w lpg . Ja mam przebieg ×2 i prócz filtrów i PS 02 -który prawdopodobnie mam źle wpięty, nigdy żadnych ( odpukać :) ) kontrolek silnika czy rozjechanej mapy paliwowej nie mialem. Ale stosuję taką metodę, że dojeżdżając na parking przełączam się na Pb. Nie mogę powiedzieć że to napewno działa, nie da się tego sprawdzić. Faktem jest że problemów z gazem nie mam. Czujnik temperatury to chyba nie majątek , a sondę na próbę myślę, że przed zakupem można spróbować przeszczepic że "zdrowego auta" , przekonać się czy to coś da. Pozdrawiam :)
ODPOWIEDZ