[1.4 v8] Rozrząd
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Jak spieprzy to wierz mi poznasz to po szczuplejszym stanie konta . Tak na poważnie. Ja robiłem w byłym ASO i tam też fachowcy bo robili Fiaty, ale i Alfy. I co dętka. Zarzekali się że zrobili wszystko. Koło foniczne adoptował mi MWAS za zlocie. Więc wiesz z pełnym szacunkiem dla Twojego mechanika. Ja ci da na to papier i gwarancję to niech to nawet przez wi-fi robi.
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Ja będę musiał robić za ok 12k ale zawsze sam kupuje i mówię co jest do wymiany. To źle że tak robię? Punto śmiga cały czas teraz moja Luba nim zawsze pompa wody pasek i napinacze. powiem do tego że 10k więcej zrobiłem niż trzeba a wszystko działa.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Ok, jak rozumiem wyjechałeś od nich i na zlot dojechałeś o własnych siłach - skąd więc wiedziałeś, że trzeba adaptować to koło?ślimak pisze:Koło foniczne adoptował mi MWAS za zlocie.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Poczytaj ciutkę forum Adaptacja koła jest konieczna jak po wymianie paska co jakiś czas miga kontrolka silnika A wymiana paska bez używania blokad jest jak najbardziej możliwa, ja jestem tego żywym przykładem
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
U mnie też robiło ASO. Przecież oni robią na pęczki tych aut. Fachowcy. A i tak spieprzyli. Brak ustawienia koła fonicznego. Ślimak dobrze gada.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
O dziwo problem nie pokazał się odrazu. Objawiło się to Wypadającym zapłonem czyli popularnym błędem P0301,P0302 - poczytaj wątek o wypadającym zapłonie to są właśnie objawy słabe przygotowania mechanikówtemp pisze:Ok, jak rozumiem wyjechałeś od nich i na zlot dojechałeś o własnych siłach - skąd więc wiedziałeś, że trzeba adaptować to koło?ślimak pisze:Koło foniczne adoptował mi MWAS za zlocie.
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
No to mam do wyboru mechanika, który nie zrobi tego na pewno i ASO, które być może zrobi... Różnica - jakieś ~150zł
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Jeszcze jest opcja.temp pisze:No to mam do wyboru mechanika, który nie zrobi tego na pewno i ASO, które być może zrobi... Różnica - jakieś ~150zł
Zrobi Ci to Twój mechanik, a adaptację koła zrobić samemu - kabelkiem
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
To żeś mi powiedział Dla mnie mega wyczynem była wymiana filtra kabinowego i powietrza, obawiam się, że to max moich praktycznych możliwości...
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Niech Ci Twój mechanik wymieni rozrząd tak jak robi to na co dzień , i nie bierz do serca adaptacji koła fonicznego - bo strasznie się przejmujesz i nie potrzebnie . Wszystko wyjdzie już po wymianie ...w moim przypadku gdy wymieniałem rozrząd nic nie wiedziałem o adaptacji koła a dowiedziałem się długo po wymianie gratów i do dziś żadne błędy ani kontrolki nie wyskakują . Wymianę robiłem ze szwagrem w marcu 2013 - który na co dzień bardziej z grupią VAG ma do czynienia a w Linei robił po raz pierwszy . Po akcji z adaptacją koła pytałem go o to , to tylko wspomniał że raz mu trafił się Grande i tak samo bez żadnych blokad wymienił rozrząd , i właściciel do niego nie wracał z błędami czy różnymi takimi . I tu właśnie mnie temat zaciekawił - także nie martw się na zaś bo nie ma sensu . Decyzja jak zwykle po stronie właścicielatemp pisze:No to mam do wyboru mechanika, który nie zrobi tego na pewno i ASO, które być może zrobi... Różnica - jakieś ~150zł
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Koledzy, koło foniczne trzeba zaadoptować właśnie jak wymiana jest przy użyciu blokad Jeśli mechanik ściągnie stary pasek i nie kręcąc niczym założy nowy w takiej samej pozycji, to adaptacja koła nie jest potrzebna, bo de facto dla silnika nic się nie zmieniło
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- temp
- klubowicz
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 lis 2016, 22:52
- Przebieg: 108000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: [1.4 v8] Rozrząd
No i tak właśnie się stało, wymiana odbyła się bez użycie blokad, mechanik twierdzi, że zmienił pasek bez ruszania reszty, nawinąłem już z 200 km od tego czasu i wszystko gra, dzięki za porady!
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Witam. Niebawem będę wymieniał pasek rozrządu i tu mam pytanie. Czy podczas zakładania blokad przez mechanika konieczne jest zdemontowanie pokrywy zaworow?
-
- klubowicz
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
- Przebieg: 178000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: [1.4 v8] Rozrząd
Czyli można przy okazji wykonać regulację zaworów. Mechanik twierdzi ze pompa wody jest wklejana na sylikon. Jest to prawidlowe?