Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- gregmotoe398
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
- Przebieg: 201000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Siechnice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
wykres doładowania ok, wkręca się. przy wyższych obrotach nawet czuć że stara się przyspieszać i jest znaczna różnica niż z dolnych obrotów (w sensie czuć że turbina działa i widać na wyświetlaczu wszystkie kreski od turbiny).
oczekiwane i rzeczywiste było zbliżone, ale zaraz jeszcze raz sprawdzę bo nie daje mi to wszystko spokoju.
mechanik zajęty moim drugim autem (jak na złość mój drugi t-jet też się zepsuł - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze) więc siedzę jak na szpilkach... zrobi bravo wtedy linea zaparkuje u niego...
oczekiwane i rzeczywiste było zbliżone, ale zaraz jeszcze raz sprawdzę bo nie daje mi to wszystko spokoju.
mechanik zajęty moim drugim autem (jak na złość mój drugi t-jet też się zepsuł - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze) więc siedzę jak na szpilkach... zrobi bravo wtedy linea zaparkuje u niego...
-
- klubowicz
- Posty: 130
- Rejestracja: 22 lis 2015, 20:23
- Przebieg: 100000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
gregmotoe398 pisze:wykres doładowania ok, wkręca się. przy wyższych obrotach nawet czuć że stara się przyspieszać i jest znaczna różnica niż z dolnych obrotów (w sensie czuć że turbina działa i widać na wyświetlaczu wszystkie kreski od turbiny).
oczekiwane i rzeczywiste było zbliżone, ale zaraz jeszcze raz sprawdzę bo nie daje mi to wszystko spokoju.
mechanik zajęty moim drugim autem (jak na złość mój drugi t-jet też się zepsuł - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze) więc siedzę jak na szpilkach... zrobi bravo wtedy linea zaparkuje u niego...
wypadanie zaplony to slyszalem ze moze byc problem z gazem. Moze to sie pojawiac przy przełączaniu na gaz lub np, gdy sie przelacza z gazu na benzyne jak sie gaz konczy. Daj znac co to znaczy u Ciebie ;]
JAk bedziesz sprawdzal oczekiwane i rzeczywiste to napisz jakie w ogole Ci podaje. czy 0,3 bara, czy 0,8 bara czy 1,0 bara ;)
- gregmotoe398
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
- Przebieg: 201000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Siechnice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Przepraszam że długo nie pisałem co z moją lineą, ale auto stało dwa tygodnie u mechanika a później jak odebrałem już naprawioną to nie mogłem się nacieszyć. A tak szczerze to po prostu byłem mega zabiegany po odbiorze auta.
A teraz przejdę do informacji.
Okazało się że był zerwany klin. Przestawił się rozrząd - stąd brak mocy. Ale po wymianie wszystkiego i poskładaniu, linea odpaliła i ma się dobrze. Silnik pracuje równo. Wkręca się i jeździ zupełnie normalnie.
Mechanik stwierdził, że miałem szczęście ;-)
Po naprawie koła się toczą i na liczniku 200 tyś km się zapaliło więc kolejne 200 tyś przed nami.
A co do bravo i wypadania zapłonu to świeca padla.
Tak więc dalej cieszą mnie dwa T-JET'y i z jazdy czerpię same przyjemności ;-)
A teraz przejdę do informacji.
Okazało się że był zerwany klin. Przestawił się rozrząd - stąd brak mocy. Ale po wymianie wszystkiego i poskładaniu, linea odpaliła i ma się dobrze. Silnik pracuje równo. Wkręca się i jeździ zupełnie normalnie.
Mechanik stwierdził, że miałem szczęście ;-)
Po naprawie koła się toczą i na liczniku 200 tyś km się zapaliło więc kolejne 200 tyś przed nami.
A co do bravo i wypadania zapłonu to świeca padla.
Tak więc dalej cieszą mnie dwa T-JET'y i z jazdy czerpię same przyjemności ;-)
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
A co Twoim zdaniem jest lepsze z T-jetem - Bravo czy Linea? , gdybyś tak jedno z nich musiał sprzedać, to które byś sobie zostawił? Pytam, bo coś takiego mnie czeka.gregmotoe398 pisze: A co do bravo i wypadania zapłonu to świeca padla.
Tak więc dalej cieszą mnie dwa T-JET'y i z jazdy czerpię same przyjemności ;-)
-- 11 października 2016, o 07:58 --
A co Twoim zdaniem jest lepsze z T-jetem - Bravo czy Linea? , gdybyś tak jedno z nich musiał sprzedać, to które byś sobie zostawił? Pytam, bo coś takiego mnie czeka.gregmotoe398 pisze: A co do bravo i wypadania zapłonu to świeca padla.
Tak więc dalej cieszą mnie dwa T-JET'y i z jazdy czerpię same przyjemności ;-)
- gregmotoe398
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
- Przebieg: 201000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Siechnice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
W Bravo mam 150 KM i jest w wersji sport, ma lepsze wyposażenie i mniejszy przebieg, ale jest klimatronik który nie cieszy się dobrą opinią o czym się sam już przekonałem (nie działa nastawienie klap nawiewu - szyba/twarz/nogi).
Linee kupilem od znajomego, znałem auto od podszewki, robiłem wszystko co moglem aby o nią dbać. Pech, zerwany klin ale wszystko działa - jak będzie dalej to się okaże. W linei jest więcej miejsca w bagazniku inny komfort jazdy (spokojniejszy), bardziej miękkie zawieszenie ale za to podatny na wiatr - kołysze przy większych prędkościach na autostradzie.
Dwa auta są z LPG. Dwa auta mają swoje mankamenty ale jakie auto ich nie ma?
Każde ma swoje plusy i minusy. Oczywiście ja to tak odbieram i każdy może mieć swoje zdanie. A że często przesiadam się z bravo do linei i odwrotnie to lubię dwa auta. Trudno mi odpowiedzieć co bym miał teraz sprzedać...
I w tym miejscu pozostawię trzy kropki bo nie wiem co miałbym zrobić. Ale już w marcu będę w sytuacji gdzie taką decyzję będę musiał podjąć. Powiększa się rodzina.
Czas może na Freemonta ;-)
Linee kupilem od znajomego, znałem auto od podszewki, robiłem wszystko co moglem aby o nią dbać. Pech, zerwany klin ale wszystko działa - jak będzie dalej to się okaże. W linei jest więcej miejsca w bagazniku inny komfort jazdy (spokojniejszy), bardziej miękkie zawieszenie ale za to podatny na wiatr - kołysze przy większych prędkościach na autostradzie.
Dwa auta są z LPG. Dwa auta mają swoje mankamenty ale jakie auto ich nie ma?
Każde ma swoje plusy i minusy. Oczywiście ja to tak odbieram i każdy może mieć swoje zdanie. A że często przesiadam się z bravo do linei i odwrotnie to lubię dwa auta. Trudno mi odpowiedzieć co bym miał teraz sprzedać...
I w tym miejscu pozostawię trzy kropki bo nie wiem co miałbym zrobić. Ale już w marcu będę w sytuacji gdzie taką decyzję będę musiał podjąć. Powiększa się rodzina.
Czas może na Freemonta ;-)
- Tara78
- klubowicz
- Posty: 1960
- Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
- Przebieg: 230000
- Silnik: TDI
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
- Kontakt:
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Faktycznie miałeś szczęście bo mnie zerwanie klina kosztowało remont silnika i jedyne 5tyś złotych... To niestety skłoniło mnie do sprzedaży Linei, nie miałam już serca do tego auta. Małpa (linea) jeździ u nowego właściciela i ma się dobrze, nic się nie psuje i jego nie wkurza a u mnie niewdzięcznica ciagle jakieś fochy....gregmotoe398 pisze:Przepraszam że długo nie pisałem co z moją lineą, ale auto stało dwa tygodnie u mechanika a później jak odebrałem już naprawioną to nie mogłem się nacieszyć. A tak szczerze to po prostu byłem mega zabiegany po odbiorze auta.
A teraz przejdę do informacji.
Okazało się że był zerwany klin. Przestawił się rozrząd - stąd brak mocy. Ale po wymianie wszystkiego i poskładaniu, linea odpaliła i ma się dobrze. Silnik pracuje równo. Wkręca się i jeździ zupełnie normalnie.
Mechanik stwierdził, że miałem szczęście ;-)
Po naprawie koła się toczą i na liczniku 200 tyś km się zapaliło więc kolejne 200 tyś przed nami.
A co do bravo i wypadania zapłonu to świeca padla.
Tak więc dalej cieszą mnie dwa T-JET'y i z jazdy czerpię same przyjemności ;-)
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
u mnie padł zimering na rozrządzie ,nie wiem jeszcze jaki ,moje pytanie jest takie,chciałbym wymienić przy okazji ten klin i tą zębatke,zna ktoś numer tej części bo znając mojego mechanika to powie że tego nie trzeba wymieniać,jestem ciemny z tego więc prosze was o pomoc,czy ta część jest łatwo dostępna ?z góry dziękuje za odpowiedz
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Koło 55203781
Simmering wałka rozrządu 55195339 (40x55X7)
Simmering wałka rozrządu 55195339 (40x55X7)
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
dziękuje kuzynie ,padł simering na wale,awaria usunięta, mechanik nie protestował żeby wymienić te koło zębate na wale,wręcz był obyty w temacie,powiedział że w t-jet nie którzy zmieniają je profilaktycznie z racji problemu objechania klinu lub jego zerwania- fabrycznie od nowości może się uszkodzić, miał już przypadek gdze rdza go zezarła a w innych przypadkach klin wygląda jak nowy nawet po 200000 tysiącach,więc nigdy nie wiadomo, taka pięta achilesowa tego silnika,mój klin wyglądał całkiem dobrze i ma delikatne wytarcie,koszty naprawy-zębatka,simering i nowy pasek rozrządu plus robocizna 320zł ,nie wymieniałem pompy wody i rolki napinającej z racji że rozrząd wymieniałem trzy lata temu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
pogromcaslaskiej - czy ten legendarny klin to jest osobna część czy odlany razem z kołem?
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
odlany z kołem widać go na zdjęciu
-- 18 listopada 2016, o 21:26 --
mojego już troche atakowała rdza, widać na przybliżeniu zdjęcia
-- 18 listopada 2016, o 21:26 --
mojego już troche atakowała rdza, widać na przybliżeniu zdjęcia
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Możesz napisać jaki jest numer katalogowy tego koła (z nieszczęsnym klinem)? W przyszłym roku czeka mnie wymiana rozrządu to poproszę, żeby profilaktycznie wymienili
A i proszę napisz jaki koszt tego kółka.
Pozdrawiam
A i proszę napisz jaki koszt tego kółka.
Pozdrawiam
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Wyżej trzy posty kuzyn podał numery części,nie ma problemu z jej dostępnością,mechanik powiedział że tylko oryginał był dostępny cena 125zł,plus simering chyba 25zł ,koszty nie duże,wydaje mi się ze awaria klinu to raczej wina mechaników którzy wymieniają simering pod wałem jak cieknie i uszkadzają klin podczas ściągania koła,ale rdze w tym miejscu to nie wiem jak wytłumaczyć może taka tandeta albo jakaś partia felerna
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2146
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 306 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
jay_21 - chodzi o to , żeby, jeśli trzeba wymienić ten simering to koniecznie wymienić trzeba też koło z klinem (o czym chyba nie wszyscy mechanicy wiedzą). Na zapas nie ma co tego robić jeśli masz tam sucho. Z moich doświadczeń wynika, że prawie każda ingerencja mechanika w auto jest potencjalnym zagrożeniem dla jego trwałości;)
- jay_21
- klubowicz
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
- Przebieg: 67000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Tak panowie, tylko zobaczcie, że już kilka osób miało problem z zerwanym klinem co kosztowało ich remont silnika. Pytanie, czy te osoby również miały problem z wyciekiem w tym miejscu co skutkowało jego zerwaniem. Ja rozrząd i tak robię zawsze w ASO a nic nie stoi na przeszkodzie, żeby profilaktycznie tak na wszelki wypadek wymienić dodatkowe kółko. To będzie już moja 2 zmiana rozrządu i jeśli samochód ma jeździć tak jak dotej pory to dodatkowe 125 zł to żaden koszt
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic