[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja zmieniłem przy 40 tarcze i klocki, bo się zrobiły fioletowe. Teraz jeżdżę emerycku i po 85 tyś km klocki jeszcze grube, a tarcze z minimalnym rantem
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek »

Fabryczne klocki i tarcze przejeździły u mnie 102 tyś km.
Jeździły by dalej, ale zmieniłem i tarcze i klocki bo aż głupio tyle km na jednym komplecie zrobić. Na tarczach widać było zużycie.
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Rincewind »

Ja pewnie wymienię tarcze i klocki w tym roku. W zeszłym roku mechanik zapowiadał, że za rok już trzeba będzie. Zobaczymy jak powie teraz. Przebieg tylko 46 tys. ale większość po mieście.
Awatar użytkownika
RSG79
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
Przebieg: 51000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: RSG79 »

czasem bywa tak, że uważane za dobre czy b. dobre nie zawsze takie są...w moim przypadku zestaw tarcze Textar i klocki TRW...takie właśnie były..nigdy więcej Trw...na początku pyliły jak wściekłe, co drugi dzień felgi czarne, nie szlo domyć.. mniej więcej około połowy grubości dodatkowo zaczęły piszczeć.. :zmieszany .. wytrzymałem 2 tyg z piszczałkami w kołach i poszły w pi...
postanowiłem spróbować czegoś innego..wybór padł na SPEEDMAX`y i ceramiczne klocki JURID WHITE ... przy okazji wymiana płynu hamulcowego...i wymiana chłodnicy klimatyzacji...póki co 400 km przejechane i póki co zadowolony ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: mwas »

Fajowo to wygląda :luzak Widzisz jakieś różnice w skuteczności klocków ceramicznych ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
RSG79
Nowy
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
Przebieg: 51000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: RSG79 »

Widzę..największą różnicą jest brak pylenia..hamowanie..jeszcze na maxa nie hamowane..ale będzie, poczekam aż się dobrze dotrą i będą testy :)
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: adamson »

Po ostatnich wojażach stwierdziłem, że coś nie tak z hamulcami przednimi i czeka mnie wymiana kompletu (tarcze + klocki). Ma ktoś doświadczenia z czymś takim ? Warto czy nie bardzo ?
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-kloc ... 08985.html
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek »

Ładne. Ale nikt ich jeszcze u nas nie zakładał. Więc może bądź pierwszy i przejrzyj szlak. W sumie polska firma, można dać jej szansę. Klocki Jurid polecam.
Ja też będę niedługo zmieniał hamulce.. Na "ładniejsze".. tak dla mojego widzimisię, ale co tam :zlośnik
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 »

adamson pisze: 15 sie 2017, 14:06 Po ostatnich wojażach stwierdziłem, że coś nie tak z hamulcami przednimi i czeka mnie wymiana kompletu (tarcze + klocki). Ma ktoś doświadczenia z czymś takim ? Warto czy nie bardzo ?
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-kloc ... 08985.html
Osobiście wydaje mi się , że nacinane -wiercone tarcze , czy też ceramiczne klocki ( które z tego co wiem wlaściwe parametry uzyskują dopiero , gdy są rozgrzane ) , to jakby przerost formy nad treścią . Absolutnie nie neguję tu wyboru kolegów ! Też wkurzam się na straszne pylenie tradycyjnych zestawów, jednak jeśli chodzi o drogę hamowania a więc sprawę myślę najważniejszą , to nie jestem przekonany że w normalnym użytkowaniu naszych aut w/w zestawy sprawdzą się lepiej niż tradycyjne . Ja jestem bardzo zadowolony ze skuteczności swoich ( zwykłych , normalnych czy jak tam zwał :) ) hamulców i nie widzę specjalnie sensu w przepłacaniu za takie usportowione elementy . Ale co kto lubi :)
Co znaczy , że coś nie tak z Twoimi hamulcami ?
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek »

Och.. to nie tak.. Te klocki Jurid to nie żaden sport, nic tu nie trzeba rozgrzewać, to normalne klocki do cywilnej codziennej jazdy. Nic nie tracimy na drodze hamowania a zyskujemy czyste felgi. Ja mam taką głupią głowę że jest to dla mnie najważniejszy parametr, i wolę przepłacić za te klocki bo psycholog i tak drożej kosztuje :lacha no nic nie poradzę.. Kolejny komplet Jurid White już leży w garażu :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 »

Tomek , tu mnie zaciekawileś i niewątpliwie poszukam info w sieci na temat tych klocków. Jeśli faktycznie nadają się do normalnego ( nie sportowego ) użytkowania , to może i ja się nimi " zarażę" :) Pozdrawiam :)

Tomek , tak na gorąco : pierwsza informacja jaką znalazlem to stwierdzenie , że klocków ceramicznych przeznaczonych do normalnych ( nie sportowych ) aut nie powinno się stosować w połączeniu z nacinanymi - nawiercanymi tarczami ! Piszę o tym dlatego , że we wcześniejszych postach widzialem iż ktoś miał zamiar taki właśnie komplet zakładać . Nie bylo w artykule co prawda uzasadnienia takiego stwierdzenia .
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: adamson »

Fajne na pewno są, skoro Tomek poleca :ok) , tylko do najtańszych nie należą :zmieszany.
Poszukałem trochę w necie i ogólnie te Mikody, które podlinkowałem wcześniej, choć fajnie wyglądają ( a mają jeszcze hamować i się nie krzywić, podobno są podatne na krzywienie panic ), nie mają dobrych opinii.
Więc prawdopodobnie wejdę w Textary, zarówno tarcze, jak i klocki :pomysli
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek »

Ja obecnie mam w aucie tarcze Textar w połączeniu z klockami Jurid White, i ten zestaw mogę z czystym sumieniem polecić.
Natomiast zibi zmartwiłeś mnie trochę informacją że nie powinno się stosować klocków ceramicznych w połączeniu z nacinanymi tarczami... bo kurcze taki jest plan... muszę o tym poczytać, dzięki.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 »

Tomek , gdzieś później znalazlem że nacinanie bądź wiercenie tarcz stosuje się głównie w celu wyeliminowania zjawiska ( nazwy nie pamiętam :) ) , które przy klockach ceramicznych nie występuje , ponadto przyśpiesza to ponoć zużycie tychże klocków. :)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek »

No i poczytałem trochę, i jak to zwykle w necie ile osób tyle opinii..
Natknąłem się na instrukcję serwisową firmy ATE w której napisali że kombinacja nacinanymi/nawiercanych tarcz hamulcowych z ceramicznymi klockami jest technicznie możliwa, a skuteczność hamowania pozostaje na tak samo wysokim poziomie. Jednakże współdziałanie tych elementów może prowadzić do zwiększenia hałasu podczas hamowania... dlatego raczej nie zalecają.
Ja już wcześniej zakupiłem zarówno klocki jak i tarcze, dlatego nie będę już nic zmieniał i zostanę królikiem doświadczalnym i zobaczę co z tego wyjdzie.
ODPOWIEDZ