[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3891
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 210000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: smak56 » 10 lis 2016, 15:45

Fiacik pisze: A tak już zupełnie na logikę i z tego co wiem - 0,9 mm to chyba za mało , gdyby to było 1,9 to co innego .
B grubość nowej tarczy
C (MTH) - minimum tarczy hamulcowej (nabijana na obwodzie tarczy)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 1528
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: leszek1234 » 10 lis 2016, 18:15

w laboratorium pewnie ta tarcza nie pęka nawet przy 3- krotnie większym zużyciu ale dajmy współczynnik bezpieczeństwa x3 lub x4 - wszyscy będą zadowoleni ..

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 734
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 64500
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Fiacik » 10 lis 2016, 21:10

Dzięki Ci smaku56 za ostateczne wyjaśnienie i masz za to dobre :pivo - w międzyczasie sprawdziłem u dobrych mechaników i faktycznie ten minimalny wymiar jest nabijany na tarczy , a różnica czy też dopuszczalne przez producenta zużycie jest faktycznie tak niewielkie . Ale , no właśnie - konia z rzędem temu mechanikowi , który przy takim zużyciu wymienia tarcze . W moim przypadku te 0,9 mm to już miałem przy około 35.000 - 40.000 km i każdy by się uśmiechnął gdybym przy takim przebiegu wymienił tarcze i oczywiście klocki . Dla jasności to jestem zdecydowanym przeciwnikiem eksploatowania podzespołów auta ponad zalecenia producenta i zdrowy rozsądek .
Bardzo jestem ciekawy jak to wygląda u kolegów na forum ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 124000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: marcin24 » 10 lis 2016, 21:30

Ja zmieniłem tarczę przy 100tys.
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3307
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 11000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: ślimak » 10 lis 2016, 21:35

Ja zmieniałem na 65000 tyś, ale bardziej jako kaprys niż potrzeba.
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6221
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 10 lis 2016, 23:35

Ja zmieniłem przy 40 tarcze i klocki, bo się zrobiły fioletowe. Teraz jeżdżę emerycku i po 85 tyś km klocki jeszcze grube, a tarcze z minimalnym rantem

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6179
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek » 11 lis 2016, 1:32

Fabryczne klocki i tarcze przejeździły u mnie 102 tyś km.
Jeździły by dalej, ale zmieniłem i tarcze i klocki bo aż głupio tyle km na jednym komplecie zrobić. Na tarczach widać było zużycie.

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 479
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 10000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Rincewind » 01 gru 2016, 15:18

Ja pewnie wymienię tarcze i klocki w tym roku. W zeszłym roku mechanik zapowiadał, że za rok już trzeba będzie. Zobaczymy jak powie teraz. Przebieg tylko 46 tys. ale większość po mieście.

Awatar użytkownika
RSG79
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
Przebieg: 51000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: RSG79 » 13 sie 2017, 15:11

czasem bywa tak, że uważane za dobre czy b. dobre nie zawsze takie są...w moim przypadku zestaw tarcze Textar i klocki TRW...takie właśnie były..nigdy więcej Trw...na początku pyliły jak wściekłe, co drugi dzień felgi czarne, nie szlo domyć.. mniej więcej około połowy grubości dodatkowo zaczęły piszczeć.. :zmieszany .. wytrzymałem 2 tyg z piszczałkami w kołach i poszły w pi...
postanowiłem spróbować czegoś innego..wybór padł na SPEEDMAX`y i ceramiczne klocki JURID WHITE ... przy okazji wymiana płynu hamulcowego...i wymiana chłodnicy klimatyzacji...póki co 400 km przejechane i póki co zadowolony ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5342
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 161111
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: mwas » 13 sie 2017, 21:54

Fajowo to wygląda :luzak Widzisz jakieś różnice w skuteczności klocków ceramicznych ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
RSG79
Nowy
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
Przebieg: 51000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białystok
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: RSG79 » 14 sie 2017, 9:43

Widzę..największą różnicą jest brak pylenia..hamowanie..jeszcze na maxa nie hamowane..ale będzie, poczekam aż się dobrze dotrą i będą testy :)

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 92000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: adamson » 15 sie 2017, 14:06

Po ostatnich wojażach stwierdziłem, że coś nie tak z hamulcami przednimi i czeka mnie wymiana kompletu (tarcze + klocki). Ma ktoś doświadczenia z czymś takim ? Warto czy nie bardzo ?
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-kloc ... 08985.html
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6179
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek » 15 sie 2017, 14:48

Ładne. Ale nikt ich jeszcze u nas nie zakładał. Więc może bądź pierwszy i przejrzyj szlak. W sumie polska firma, można dać jej szansę. Klocki Jurid polecam.
Ja też będę niedługo zmieniał hamulce.. Na "ładniejsze".. tak dla mojego widzimisię, ale co tam :zlośnik

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 535
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: zibi186 » 15 sie 2017, 23:56

adamson pisze:
15 sie 2017, 14:06
Po ostatnich wojażach stwierdziłem, że coś nie tak z hamulcami przednimi i czeka mnie wymiana kompletu (tarcze + klocki). Ma ktoś doświadczenia z czymś takim ? Warto czy nie bardzo ?
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-kloc ... 08985.html
Osobiście wydaje mi się , że nacinane -wiercone tarcze , czy też ceramiczne klocki ( które z tego co wiem wlaściwe parametry uzyskują dopiero , gdy są rozgrzane ) , to jakby przerost formy nad treścią . Absolutnie nie neguję tu wyboru kolegów ! Też wkurzam się na straszne pylenie tradycyjnych zestawów, jednak jeśli chodzi o drogę hamowania a więc sprawę myślę najważniejszą , to nie jestem przekonany że w normalnym użytkowaniu naszych aut w/w zestawy sprawdzą się lepiej niż tradycyjne . Ja jestem bardzo zadowolony ze skuteczności swoich ( zwykłych , normalnych czy jak tam zwał :) ) hamulców i nie widzę specjalnie sensu w przepłacaniu za takie usportowione elementy . Ale co kto lubi :)
Co znaczy , że coś nie tak z Twoimi hamulcami ?
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6179
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Post autor: Tomek » 16 sie 2017, 10:36

Och.. to nie tak.. Te klocki Jurid to nie żaden sport, nic tu nie trzeba rozgrzewać, to normalne klocki do cywilnej codziennej jazdy. Nic nie tracimy na drodze hamowania a zyskujemy czyste felgi. Ja mam taką głupią głowę że jest to dla mnie najważniejszy parametr, i wolę przepłacić za te klocki bo psycholog i tak drożej kosztuje :lacha no nic nie poradzę.. Kolejny komplet Jurid White już leży w garażu :)

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości