Witajcie
Od niedawna jestem posiadaczem Fiata Linea'i 1.4 T.Jet(produkcja 2008r, przebieg 62tyś). Mam następujący problem... Otóż czasami przy wkładaniu pierwszego biegu, słychać zgrzyty przy jego wkładaniu(pomimo iż samochód stoi, a sprzęgło jest wciśnięte do końca). Drugi bieg, należy włączać specjalnym sposobem, ponieważ bieg nie zostanie włożony. Bieg 3,4,5 działają bez problemowo, zaś przy wstecznym często podczas cofania słychać rzęzenie, tak jakby bieg nie został do końca włożony...
Wybierak wydaje się poprawie ustawiać biegi, nie czuć aby sprzęgło się slizgało, a skrzynia nie wyje podczas zmiany biegu.
Skrzynia biegów do wymiany?
[1.4 16V Turbo] Zgrzyty przy wkładaniu niektórych biegów
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: [1.4 16V Turbo] Zgrzyty przy wkładaniu niektórych biegów
Witaj a linki sprawdzaleś?
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: [1.4 16V Turbo] Zgrzyty przy wkładaniu niektórych biegów
Witaj fr19k
Na początek proponuje oglądnąć okolice wybieraka czy nie są zaoliwione jeżeli tak to uszczelnienie do wymiany a co za tym idzie na pewno będzie niski poziom oleju w skrzyni i trudności z wkładaniem biegów.
O ile dobrze pamiętam to klucz jest ten sam co do korka oleju w misce olejowej.
Odkręć śrubę i sprawdz poziom oleju.
To chyba najprostszy i zarazem najtańszy sposób na naprawę a jak nie pomoże to będziemy myśleć i radzić dalej.
Pozdrawiam i daj znać co dalej w tym temacie zrobiłeś.
Na początek proponuje oglądnąć okolice wybieraka czy nie są zaoliwione jeżeli tak to uszczelnienie do wymiany a co za tym idzie na pewno będzie niski poziom oleju w skrzyni i trudności z wkładaniem biegów.
O ile dobrze pamiętam to klucz jest ten sam co do korka oleju w misce olejowej.
Odkręć śrubę i sprawdz poziom oleju.
To chyba najprostszy i zarazem najtańszy sposób na naprawę a jak nie pomoże to będziemy myśleć i radzić dalej.
Pozdrawiam i daj znać co dalej w tym temacie zrobiłeś.
Re: [1.4 16V Turbo] Zgrzyty przy wkładaniu niektórych biegów
Dzięki za rady
Wkońcu wjechałem samochodem na kanał, ale żadnych wycieków nie widzę... Po wstępnych oględzinach auta u mechanika, stwierdził że linka jest do conajmniej regulacji, oraz że jest coś poważniejszego ze skrzynią biegów, ze względu na "piłowanie zębatek" na biegu wstecznym... o co dokładnie chodzi, dowiem się gdy weźmie samochód na warsztat
Pozdrawiam
Wkońcu wjechałem samochodem na kanał, ale żadnych wycieków nie widzę... Po wstępnych oględzinach auta u mechanika, stwierdził że linka jest do conajmniej regulacji, oraz że jest coś poważniejszego ze skrzynią biegów, ze względu na "piłowanie zębatek" na biegu wstecznym... o co dokładnie chodzi, dowiem się gdy weźmie samochód na warsztat
Pozdrawiam