Akumulator

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 306 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Akumulator

Post autor: leszek1234 »

Ciekawostka - w Citroenie C4 znajomego samochód wyświetlił komunikat , że ważne systemu auta są niesprawne i jazda jest niemożliwa (czy coś w ten deseń), i nie reagował na próby odpalenia silnika. Wszystko się świeciło, prąd był, wcześniej nic nie niedomagało z elektryką. Laweta, auto do serwisu a tam bez zająknięcia wymienili akumulator i wszystko gra , bo podobno tak to już jest... Znajomy się wściekł i stracił serce do tego auta, i ja mu się nie dziwię. Tak, że drobne niedomagania Linei związane z kończącym się akumulatorem to pikuś, przynajmniej zawsze jedzie;)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

Ten Citroen nie jest wyjątkiem :ink Sprawdźcie sobie na naszym "bliźniaczym" forum o Freemontach jak one się zachowują w przypadku niedomagania akumulatora, czego żywy przykład mieliśmy na jednym ze zlotów. Po ozonowaniu auta Freemek nie chciał za diabła odpalić, tylko że tam jest tak, że nie dochodzi w ogóle do zakręcenia rozrusznikiem ! Podczas ozonowania dmuchawa troszkę pochodziła, akumulator dostał po tyłku, ale nie na tyle, żeby paść totalnie, ale wystarczająco, żeby komputer stwierdził, że aku jest słaby i z rozruchu nici i nawet nie podjął próby odpalenia :oj Tylko że tam odpalenie jest na przycisk START/STOP, u nas rozrusznik będzie kręcił tak długo, jak będziemy trzymali kluczyk w odpowiedniej pozycji :ink Niestety, żyjemy w czasach wszechobecnej cyfryzacji i "ułatwiania sobie życia", więc obstawiam, że tego typu sytuacje zaczną się pojawiać nagminnie w każdym, nowym aucie :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Akumulator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

A w wielu samochodach z systemem start-stop (czyli 90% nowych), przy wymianie akumulatora konieczne jest ponowne zarejestrowanie go w oprogramowaniu samochodu. Inaczej nie odpali mimo iż jest pełny i nowy. Pytałem kolegi z ASO i we Fiatach jeszcze można normalnie wymieniać.
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Akumulator

Post autor: adamson »

mwas pisze:przy porannym rozruchu nie chciał mi się załączać tempomat a to ewidentnie wina aku, więc padła decyzja o wymianie na nowy model :luzak
Dzisiaj sprawdziłem, załączyłem tempomat, ikonka świeci, odpalam silnik i ikonka z tempo już nie świeci :(
spróbuję dzisiaj podładować akumulator. Bo oprócz braku tempomatu za każdym odpalaniem po dłuższym postoju wyskakuje "awaria airbaga-sprawdź w instrukcji", ale z tym można żyć i jeździć, przynajmniej tak było do tej pory ;)
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

adamson, Twój akumulator ewidentnie krzyczy, że ma dość :lacha Może naładowanie go pomoże, pytanie na jak długo. Nie chcę być tutaj złym prorokiem, ale żeby nie okazało się któregoś, pięknego, mroźnego poranka, że będziesz musiał pożyczać od kogoś prąd :ink Ja już tak miałem poprzednim razem i teraz stwierdziłem, że będę chuchał na zimne i wymienię bateryjkę zawczasu :ink A że stary aku mi się przyda do samochodziku dla dzieciaka, to i podwójna radość :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Akumulator

Post autor: adamson »

Podładowałem i narazie git, jednakże zdaję sobie sprawę, że to może być na krótką metę ;)
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 381
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Akumulator

Post autor: Szulcik74 »

Ja też swój fabryczny ładowałem ale starczyło tylko na tydzień. Odpalał bez problemu ale komputer pokładowy totalnie wariował. Poprawnie nie działał nawet climatronic. Dziś zasadziłem nowy MM.
marcio
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:42
Przebieg: 199000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz

Re: Akumulator

Post autor: marcio »

U mnie od 8 lat siedzi fabryczny MM 40Ah, auto garażuje pod chmurką (Podkarpacie). Chyba mam mam pecha:) Jednakże zaraz ruszam w miasto po nowy, nie chcę porannych przygód, bo mam przeczucie, że agonia blisko. Wstawię trochę większy, ale bez przesady. 50 Ah max.
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 381
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Akumulator

Post autor: Szulcik74 »

marcio pisze:U mnie od 8 lat siedzi fabryczny MM 40Ah, auto garażuje pod chmurką (Podkarpacie). Chyba mam mam pecha:) Jednakże zaraz ruszam w miasto po nowy, nie chcę porannych przygód, bo mam przeczucie, że agonia blisko. Wstawię trochę większy, ale bez przesady. 50 Ah max.
8 lat to i tak bardzo ładnie mój fabryczny exide wytrzymał 6
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3805
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: ślimak »

marcio pisze:U mnie od 8 lat siedzi fabryczny MM 40Ah, auto garażuje pod chmurką (Podkarpacie). Chyba mam mam pecha:) Jednakże zaraz ruszam w miasto po nowy, nie chcę porannych przygód, bo mam przeczucie, że agonia blisko. Wstawię trochę większy, ale bez przesady. 50 Ah max.
No chyba rekord. Ja swój po 4 latach wymieniałem - zrobił się jak baniak
88=))
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Akumulator

Post autor: adamson »

Spróbuję ten rekord zaatakować, 7,5 roku już jest ;)
Pozdrawiam. Adam.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Akumulator

Post autor: pogromcaslaskiej »

Adamson idziesz na mistrza może staniesz na najwyższym stopniu pudła,będzie rekord :)
marcio
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:42
Przebieg: 199000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz

Re: Akumulator

Post autor: marcio »

No i zagnieździł się pod maską FIAAM 50Ah . Pasuje idealnie bez przeróbek. Staruszek MM spoczął w garażu i zostanie wykorzystany jako element awaryjnego zasilania kotłowni. Mam nadzieję, że jednak nie będzie miał za dużo roboty i pociągnie jeszcze parę lat. Przecież będzie miał ciepło:)
Adamson, trzymaj swojego, jak zima będzie słaba, to da radę. Mojemu wybiło 8 lat i 3 miechy i dalej kręcił.
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1202
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 100 razy

Re: Akumulator

Post autor: daro70 »

ślimak pisze:
marcio pisze:U mnie od 8 lat siedzi fabryczny MM 40Ah, auto garażuje pod chmurką (Podkarpacie). Chyba mam mam pecha:) Jednakże zaraz ruszam w miasto po nowy, nie chcę porannych przygód, bo mam przeczucie, że agonia blisko. Wstawię trochę większy, ale bez przesady. 50 Ah max.
No chyba rekord. Ja swój po 4 latach wymieniałem - zrobił się jak baniak
Baniak .......... :ryczy , U mnie po 3 latach wymieniony , ale z tego co wiem beż wzdęć ale też bez formy :ryczy
Obrazek
Awatar użytkownika
ryszardo_
klubowicz
klubowicz
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
Przebieg: 180000
Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Augustów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: ryszardo_ »

Ja swój oryginalny akumulator wymieniłem w tamtym 2015r po 8 lata użytkowania.
ODPOWIEDZ