Akumulator

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Akumulator

Post autor: smak56 »

martens24 pisze:Ja używam popularne akumulatory centry i 5 latek wytrzymuje bez problemu.
EXIDE to właściciel Centry, tak więc również taki miałem. Natomiast trochę inaczej wygląda zużycie akumulatora przy częstym odpalaniu diesla a inaczej benzyny. Tak więc cztery lata w moim przypadku to dobry wynik. Zdarzają się również wyjątki (u mojego kolegi w passacie), akumulator trzymał 9 lat!!! Kupiony nowy, taki sam wytrzymał 3 lata :)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

Koledzy, odświeżę nieco temat :ink Wiem, że sporo w tyn wątku zostało już powiedziane, ale czasy się zmieniają a świat idzie do przodu :ink Bazując na swoich doświadczeniach, jakiej firmy akumulator aktualnie byście polecili ? Co sądzicie o akumulatorach Bosch'a ?

Wysłane z Galaxiaka

-- 29 paź 2016, o 21:52 --

No to klamka zapadła - pod maską wylądował Bosch S5 0092S50050 63Ah 610A :luzak Mam nadzieję, że nie będę miał powodów do zmartwień :ink W razie "coś", gwarancja 2 lata :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3806
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: ślimak »

No i gut. Alternator to uciągnie ?
88=))
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

Bosch na swojej stronie podaje ten model jako jedyny rekomendowany do naszego silnika, więc wychodzę z założenia, że uciągnie :ink A jak nie... to niech się Bosch martwi :lacha Jest gwara 2 lata, na stronie podają że ma to być ten model, więc nie interere mnie więcej :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3806
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: ślimak »

No ok. Ja kupowałem centrę 52 czy 54ah i gość mlaskał fest
88=))
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Akumulator

Post autor: adamson »

mwas pisze:
No to klamka zapadła - pod maską wylądował Bosch S5 0092S50050 63Ah 610A :luzak Mam nadzieję, że nie będę miał powodów do zmartwień :ink W razie "coś", gwarancja 2 lata :ink
Maciek, tak zapytam z czystej ciekawości, miałeś jeszcze fabryczny ?
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

adamson pisze:Maciek, tak zapytam z czystej ciekawości, miałeś jeszcze fabryczny ?
Fabryczny się skończył gdzieś w 2011 roku, potem była Centra :ink Tylko że ona dostała ostro w d... podczas mojej przewrotki na bok :oj potem auto stało 4 miechy w warsztacie, o zeszłej zimy już pojawiły się problemy z rozruchem w bardzo mroźne dni :oj Dlatego padła teraz decyzja o wymianie, zwłaszcza, że pomimo postoju w garażu, przy porannym rozruchu nie chciał mi się załączać tempomat a to ewidentnie wina aku, więc padła decyzja o wymianie na nowy model :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Akumulator

Post autor: skory85 »

U mnie chyba też centra jest, poprzedni właściciel wymienił na nowy chyba w tamtym roku... mówił że jak za słaby jest aku to tylna klapa się nie chce otwierać od środka to prawda??? Dorobił osobny kluczyk bez imobilajzera do jego otwierania wiecie coś o takim patencie??

-- 29 paź 2016, o 23:59 --

U mnie chyba też centra jest, poprzedni właściciel wymienił na nowy chyba w tamtym roku... mówił że jak za słaby jest aku to tylna klapa się nie chce otwierać od środka to prawda??? Dorobił osobny kluczyk bez imobilajzera do jego otwierania wiecie coś o takim patencie??

-- 30 paź 2016, o 00:01 --

U mnie chyba też centra jest, poprzedni właściciel wymienił na nowy chyba w tamtym roku... mówił że jak za słaby jest aku to tylna klapa się nie chce otwierać od środka to prawda??? Dorobił osobny kluczyk bez imobilajzera do jego otwierania wiecie coś o takim patencie??

-- 30 paź 2016, o 00:01 --

U mnie chyba też centra jest, poprzedni właściciel wymienił na nowy chyba w tamtym roku... mówił że jak za słaby jest aku to tylna klapa się nie chce otwierać od środka to prawda??? Dorobił osobny kluczyk bez imobilajzera do jego otwierania wiecie coś o takim patencie??

-- 30 paź 2016, o 00:02 --

U mnie chyba też centra jest, poprzedni właściciel wymienił na nowy chyba w tamtym roku... mówił że jak za słaby jest aku to tylna klapa się nie chce otwierać od środka to prawda??? Dorobił osobny kluczyk bez imobilajzera do jego otwierania wiecie coś o takim patencie??
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

skory85, wszystko się zgadza :ink Jak jest słaby aktu i odpala się na mrozie, to komp potrafi wywalić różne, dziwne komunikaty czego efektem jest również brak możliwości otwarcia bagażnika :ink Spoko, temat przerabiany wielokrotnie :ink Podobnie jest z tempomatem - jak aku jest za słaby, to po odpaleniu tempomat się nie załączy :oj I taki własnie miałem objaw ostatnio :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Akumulator

Post autor: skory85 »

Aha :) wiesz od niedawna jestem tu i jeszcze wszystkiego nie ogarnalem :ink ale jeżeli to normą to muszę się bardziej zagłębić w obsługę mojego nowego fiacika :P z każdym z nich uczę się czegoś nowego :)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

Czytaj forum, tutaj jest skarbnica wiedzy :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Akumulator

Post autor: skory85 »

Wiem widzę, cztam, zwiedzam aż głową mała czego się można dowiedzieć i jak to zrobić :)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: slawek007 »

mwas pisze:jak aku jest za słaby, to po odpaleniu tempomat się nie załączy
Kurcze zastanawiało mnie dlaczego w zimie rano nie chce mi chodzić tempomat, zwalałem winę na jakiś niełączący konektor, a tu się okazuje że aku :zdiwiony .
Tylko ja całą ubiegłą zimę tak przejeździłem i przy niskich temperaturach mało kiedy tempomat działał.
Jak oryginalny aku dogorywał to wywalało mi błąd poduszek powietrznych.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6941
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: mwas »

Zgadza się, komunikat o poduchach czy brak możliwości otwarcia bagażnika to już dość ekstremalne objawy niedomagania akumulatora, tempomat jest delikatnym objawem :ink U mnie teraz, po wymianie wszystko śmiga jak talala :luzak Z tym tempomatem to jest w ogóle dziwna sprawa, bo aku kręci, auto odpala ale nagle tempomat nie chce się załączyć i podejrzewam, że jest to spowodowane już zbyt dużym spadkiem napięcia przy odpalaniu, pomimo, że aku ma jeszcze na tyle dużo prądu, aby poradzić sobie z rozruchem :oj Zwrócić uwagę, że: przekręcasz kluczyk, włączasz zapłon, pojawia się kontrolla od tempomatu. Przed odpaleniem silnika przekręcasz manetkę tempomatu na ON, na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Cruise Control włączony" i zapala się kontrolka, więc elektrycznie wszystko jest OK - wszystkie konektorki mają styk :ink Teraz odpalasz silnik i... po odpaleniu kontrolka od tempo gaśnie i wyskakuje komunikat "Cruise Control wyłączony" :oj I niestety winny jest tutaj akumulator :oj

Wysłane z Galaxiaka
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1352
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 477 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Akumulator

Post autor: skory85 »

Jednym słowem musimy się przenieść z naszymi furami w ciepłe miejsca, żeby nie mieć problemu z takimi głupotami :)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
ODPOWIEDZ