[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Za jedno i drugie! Tarcze i klocki za 250zł Bosch dla szwagra kupowałem tydzień temu. Wymiana 80zł łącznie z wymianą płynu ham.
Toż to ja do swojego T-Jeta zapłaciłem za tarcze i klocki Brembo 330zł a są dużo droższe niż do 77KM.
Toż to ja do swojego T-Jeta zapłaciłem za tarcze i klocki Brembo 330zł a są dużo droższe niż do 77KM.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja tam u Arka widzę T-Jeta w podpisie..duskap pisze: Toż to ja do swojego T-Jeta zapłaciłem za tarcze i klocki Brembo 330zł a są dużo droższe niż do 77KM.
- Arek
- klubowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja kupowałem do T-jeta i tańszego Boscha nie znalazłem.
Tydzień wcześniej pytałem się czy 110 zł.to dużo , ale niestety nikt nie odpowiedział.
Ale pewnie i tak bym się zdecydował w tym warsztacie bo jest przy pracy i przed pracą auto oddałem i po pracy odebrałem.
Na pewno zaoszczędziłem czas.
Tydzień wcześniej pytałem się czy 110 zł.to dużo , ale niestety nikt nie odpowiedział.
Ale pewnie i tak bym się zdecydował w tym warsztacie bo jest przy pracy i przed pracą auto oddałem i po pracy odebrałem.
Na pewno zaoszczędziłem czas.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Sorry źle spojrzałem Bosch tarcze i klocki 300zł. Wolałbym Brembo ;)Tomek pisze:Ja tam u Arka widzę T-Jeta w podpisie..duskap pisze: Toż to ja do swojego T-Jeta zapłaciłem za tarcze i klocki Brembo 330zł a są dużo droższe niż do 77KM.
- RSG79
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
- Przebieg: 51000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Białystok
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Tarcze + klocki - wymiana
Witam, po raz kolejny potwierdziło się pewne przysłowie..."ni"niedzielna praca w g**** się obraca...ale od początku....jak zwykle w moim przypadku jedyne wolne popołudnie wygospodarowałem ....w niedziele...nie wypada ale robię to sobie nie zarobkowo komuś innemu więc co może pójść nie tak..wymiana tarcz i klocków ogarneZ sam....:-)
zaczynam od strony kierowcy i wszystko idzie elegancko, sprawnie i bez przygód....około 40 min na spokojnie....uśmiechnięty stwierdzam, że i z drugiej pójdzie taksamo no bo czemu nie.........i się zaczęło...na początek...przy ostatniej zmianie jakaś zaraza tak dokręciła śruby, że już przy odkręcaniu pierwszej ZONK....1:0.....dla śrubki - urwałem mędę......nerwy naruszone i czoło spoconer reszta jakoś poszła....emocje opadły powrócił delikatny uśmiech....nie na długo...w sumie 3:0 dla śrubek.....urwałem 2 które trzymają tarczę....:-(....
Wymianę zakończyłem....ale mam teraz do wykręcenia 3 urwane śruby no i z szybkiej wymiany wyszła cała noc :-)
Więc odemnie przestroga....nie idźcie w moje ślady i niedzielę przeznaczcie na relax i zabawy :-)
zaczynam od strony kierowcy i wszystko idzie elegancko, sprawnie i bez przygód....około 40 min na spokojnie....uśmiechnięty stwierdzam, że i z drugiej pójdzie taksamo no bo czemu nie.........i się zaczęło...na początek...przy ostatniej zmianie jakaś zaraza tak dokręciła śruby, że już przy odkręcaniu pierwszej ZONK....1:0.....dla śrubki - urwałem mędę......nerwy naruszone i czoło spoconer reszta jakoś poszła....emocje opadły powrócił delikatny uśmiech....nie na długo...w sumie 3:0 dla śrubek.....urwałem 2 które trzymają tarczę....:-(....
Wymianę zakończyłem....ale mam teraz do wykręcenia 3 urwane śruby no i z szybkiej wymiany wyszła cała noc :-)
Więc odemnie przestroga....nie idźcie w moje ślady i niedzielę przeznaczcie na relax i zabawy :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Firma tarcz jak najbardziej słuszna,a jaki przebieg wytrzymały stare?
- Iro_2007
- klubowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Rybnik
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Moje oryginalne mają 80.000
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
moje tarcze mają prawie 100 tys. ale pewnie dlatego, że dużo hamuję silnikiem hehe, żartuję;) stosunkowo niedawno pierwszy raz wymieniałem klocki z przodu i nie były złe... Jakiś taki dobry egzemplarz;)
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Hamulców nie używasz Ja mam 85 tys km i 3 kpl tarcz z przodu (i klocków też)leszek1234 pisze:moje tarcze mają prawie 100 tys. ale pewnie dlatego, że dużo hamuję silnikiem hehe, żartuję;) stosunkowo niedawno pierwszy raz wymieniałem klocki z przodu i nie były złe... Jakiś taki dobry egzemplarz;)
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Wymienilem komplet tarcz i klockow przod tyl. Dla potomnych: do przodu trzeba mieć nasadke torx... idiotyzm a z tylu tloczki nalezy wciskac i wkrecac jednoczesnie by sie chowaly. Najlepiej kluczem do dokrecania szlifierki
Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Pentagram Monster przy użyciu Tapatalka
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
I jak wykręciłeś urwane śruby?RSG79 pisze:Witam, po raz kolejny potwierdziło się pewne przysłowie..."ni"niedzielna praca w g**** się obraca...ale od początku....jak zwykle w moim przypadku jedyne wolne popołudnie wygospodarowałem ....w niedziele...nie wypada ale robię to sobie nie zarobkowo komuś innemu więc co może pójść nie tak..wymiana tarcz i klocków ogarneZ sam....:-)
zaczynam od strony kierowcy i wszystko idzie elegancko, sprawnie i bez przygód....około 40 min na spokojnie....uśmiechnięty stwierdzam, że i z drugiej pójdzie taksamo no bo czemu nie.........i się zaczęło...na początek...przy ostatniej zmianie jakaś zaraza tak dokręciła śruby, że już przy odkręcaniu pierwszej ZONK....1:0.....dla śrubki - urwałem mędę......nerwy naruszone i czoło spoconer reszta jakoś poszła....emocje opadły powrócił delikatny uśmiech....nie na długo...w sumie 3:0 dla śrubek.....urwałem 2 które trzymają tarczę....:-(....
Wymianę zakończyłem....ale mam teraz do wykręcenia 3 urwane śruby no i z szybkiej wymiany wyszła cała noc :-)
Więc odemnie przestroga....nie idźcie w moje ślady i niedzielę przeznaczcie na relax i zabawy :-)
- RSG79
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lip 2012, 12:25
- Przebieg: 51000
- Silnik: 1.4 T-Jet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Białystok
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
witam, trochę mnie tu nie było....śruby pytasz..? no cóż z braku czasu...jeżdżę na 3 a z czwartą jestem umówiony z mechanikiem...jak tylko znajdę czas
wiem, że nie powinienem tak latać ...ale cóż...)
wiem, że nie powinienem tak latać ...ale cóż...)
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
A już myślałem że sam podołałeś tematowi Ja wymieniałem tarczę i klocki u mechanika + cały płyn hamulcowy.
Pan Czesio nie bawił się w od powietrzanie sprzęgła, płyn w sprzęgle wymienił w następujący sposób:
Dużą strzykawką wybrał stary płyn ze zbiorniczka,
Nabrał całą strzykawkę nowego płynu,
Połączył strzykawkę i odpowietrznik wężykiem,
Poluzował odpowietrznik i wyparł stary płyn nowym.
Nstępnie przystąpił do odpowietrzania poszczególnych kól w odpowiedniej kolejności dolewajac nowego plynu do zbiorniczka.
Pan Czesio nie bawił się w od powietrzanie sprzęgła, płyn w sprzęgle wymienił w następujący sposób:
Dużą strzykawką wybrał stary płyn ze zbiorniczka,
Nabrał całą strzykawkę nowego płynu,
Połączył strzykawkę i odpowietrznik wężykiem,
Poluzował odpowietrznik i wyparł stary płyn nowym.
Nstępnie przystąpił do odpowietrzania poszczególnych kól w odpowiedniej kolejności dolewajac nowego plynu do zbiorniczka.
- Grzesioklb
- klubowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 lip 2010, 11:05
- Przebieg: 140200
- Silnik: T-JET
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kluczbork
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Witam jak oceniacie zużycie moich klocków. Oraz co sądzicie o tarczach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Grzesioklb