[1.4] Regulacja zaworów
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Jeżeli mówimy o kasacji luzów zaworowych to TYLKO I WYŁACZNIE !!!!!! .Przy czym słowo kasacja w tym przypadku ma odwrotne znaczenie .
Są oczywiście objawy , które zdecydowanie świadczą o konieczności weryfikacji , ale tu należy trzymać się zaleceń producenta
np.co 30.000 km itp. i to poprostu robić bo NA BANK po takim przebiegu te luzy wymagają korekty. W przeciwnym wypadku w/g mnie jest to PSUCIE SILNIKA ,,wychodzące bokiem" po większych przebiegach .
Tym bardziej temat poważny jeżeli mamy w samochodzie zamontowany gaz , wtedy konieczność regulacji luzów zaworowych występuje ze znacznie większą częstotliwością i odnosząc się do wyżej podanego przebiegu powinno się te czynność przeprowadzać co np.20.000 km.
Powinien o tym klienta poinformować każdy dobry i uczciwy gazownik .
Na nieszczęście użytkowników w wielu instrukcjach obsługi samochodów nie mających hydraulicznej regulacji luzu zaworowego producent nie pisze nic w tym temacie .
Są oczywiście objawy , które zdecydowanie świadczą o konieczności weryfikacji , ale tu należy trzymać się zaleceń producenta
np.co 30.000 km itp. i to poprostu robić bo NA BANK po takim przebiegu te luzy wymagają korekty. W przeciwnym wypadku w/g mnie jest to PSUCIE SILNIKA ,,wychodzące bokiem" po większych przebiegach .
Tym bardziej temat poważny jeżeli mamy w samochodzie zamontowany gaz , wtedy konieczność regulacji luzów zaworowych występuje ze znacznie większą częstotliwością i odnosząc się do wyżej podanego przebiegu powinno się te czynność przeprowadzać co np.20.000 km.
Powinien o tym klienta poinformować każdy dobry i uczciwy gazownik .
Na nieszczęście użytkowników w wielu instrukcjach obsługi samochodów nie mających hydraulicznej regulacji luzu zaworowego producent nie pisze nic w tym temacie .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Właśnie czekam w ASO aż silnik ostygnie i mechanicy zabiorą się za ponowną regulację zaworów. Szarpie przy mocnym dodaniu gazu.
-- 4 maja 2016, o 18:06 --
Mechanicy coś po czarowali 2,5 godziny gmerali pod maską widziałem że mierzyli szczelinomierzem i podpinali komputer, który nic nie wykazał. Jazda testowa z szefem mechaników wypadła dobrze nic się nie działo, a Linka dostała w palnik!!! W drodze do domu coś jak by dwa razy lekko przydusiło auto, albo to ja jestem już przewrażliwiony.
-- 4 maja 2016, o 18:06 --
Mechanicy coś po czarowali 2,5 godziny gmerali pod maską widziałem że mierzyli szczelinomierzem i podpinali komputer, który nic nie wykazał. Jazda testowa z szefem mechaników wypadła dobrze nic się nie działo, a Linka dostała w palnik!!! W drodze do domu coś jak by dwa razy lekko przydusiło auto, albo to ja jestem już przewrażliwiony.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
A co powiecie na taką teorię, usłyszaną od na prawdę solidnego mechanika z ASO.
Powiedział mi, że jeżeli pierwsze kilkanaście tysięcy km jest przejechane na benzynie, dopiero później jest dołożona instalacja LPG, to nie ma ona już większego znaczenia dla luzów zaworowych, gdyż części zdążyły się "utwardzić". I tak też było w przypadku mojej Linki - LPG założone przy przebiegu 44830 km. Pierwsza regulacja luzu zaworów odbyła się przy przebiegu 72017 km i została wymieniona JEDNA podkładka i to na prawdę trzeba było się do niej przyczepić. Kolejna regulacja przy przebiegu 128563 km, gdzie nie została wymieniona ŻADNA podkładka. Luzy w normie
Powiedział mi, że jeżeli pierwsze kilkanaście tysięcy km jest przejechane na benzynie, dopiero później jest dołożona instalacja LPG, to nie ma ona już większego znaczenia dla luzów zaworowych, gdyż części zdążyły się "utwardzić". I tak też było w przypadku mojej Linki - LPG założone przy przebiegu 44830 km. Pierwsza regulacja luzu zaworów odbyła się przy przebiegu 72017 km i została wymieniona JEDNA podkładka i to na prawdę trzeba było się do niej przyczepić. Kolejna regulacja przy przebiegu 128563 km, gdzie nie została wymieniona ŻADNA podkładka. Luzy w normie
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Nie wiem jak ta teoria ma się do prawdy ale u mnie gaz był założony przy zakupie w ASO, można powiedzieć przy 0 przebiegu (było chyba ok. 20 km) i pierwszą regulację zaworów miałem przy 30 tys i wymianę świec a kolejną przy 75 tys i też była wymiana świec a teraz na początku lipca mam robić kolejny przegląd samochodu to zlecę trzecią regulację zaworów przy przebiegu już ponad 110tys i też zrobię wymianę świec.
Samochód do dziś sprawuje się bez zarzutu, do tej pory nie miałem można powiedzieć żadnej poważnej awarii i naprawy w układzie zapłonowym, poza wymianą w I.2013r termistora map-sensora powietrza dolotowego bosch 0 261 230 030 w cenie 40zł.
Samochód do dziś sprawuje się bez zarzutu, do tej pory nie miałem można powiedzieć żadnej poważnej awarii i naprawy w układzie zapłonowym, poza wymianą w I.2013r termistora map-sensora powietrza dolotowego bosch 0 261 230 030 w cenie 40zł.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
czyli to było sprawdzenie luzów a nie regulacja.helletic pisze:kolejna regulacja przy przebiegu 128563 km, gdzie nie została wymieniona ŻADNA podkładka. Luzy w normie
ryszardo - to nie jest teoria spiskowa ale to, że zlecasz w ASO regulację i za nią zapłaciłeś to nie znaczy, że mechanik cokolwiek regulował jeśli nie było potrzeby, sprawdził tylko szczelinomierzem;) Niby jak miałbyś to zweryfikować?
-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
@helletic wg. mnie bardzo prosto to wytłumaczyć. Producent podaje bardzo zachowawcze dane, do tego jestem ciekawy czy te dane (przebiegi miedzy regulacjami ) zmieniały się na przestrzeni lat ? Przecież parametry pracy - sterowanie na pb i lpg zmieniły się na przestrzeni lat.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
chyba za bardzo dramatyzujemy. wiadomo - trzeba kontrolować, ale to już chyba nie te technologie i materiały.
ja od lipca będę testował opinię że suzuki nie lubi gazu, gdyż Magdy swift dostanie instalację
ja od lipca będę testował opinię że suzuki nie lubi gazu, gdyż Magdy swift dostanie instalację
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
a co mieli regulować, skoro sprawdzili i było okleszek1234 pisze:czyli to było sprawdzenie luzów a nie regulacja.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
dlatego zdziwiłem się, że nazwałeś to regulacją;) Ale sprawa jest jasna;)
-
- klubowicz
- Posty: 119
- Rejestracja: 04 mar 2010, 23:21
- Przebieg: 177100
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lubuskie Gorzów Wlkp
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Witam,
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie kompresji w silniku 1.4 benzyna ,w jakich granicach powinno się mieścić?
Pozdrawiam.
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie kompresji w silniku 1.4 benzyna ,w jakich granicach powinno się mieścić?
Pozdrawiam.
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Witam! To mój pierwszy post na forum ale od dawna Was czytam ;) Potrzebne mi wartości prawidłowych luzów zaworowych w lince 1.4 8v. Ma ktoś taką informację?
- ryszardo_
- klubowicz
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 lis 2011, 21:36
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1,4 77KM 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Rok temu przy przeglądzie odpuściłem sobie regulacje zaworów i wymianę świec.
Świece sam wymieniłem w tym roku w czerwcu, a wczoraj zleciłem regulację zaworów mimo, że silnik pracował równo, nie miałem z nim żadnego problemu.
Jest to moja trzecia regulacja przy obecnym przebiegu 118 tys (ostatnia regulacja tj. druga była przy przebiegu 75 tys).
Całe szczęście, że zleciłem tą regulację wczoraj bo we wszystkich zaworach był za mały luz, zostały wymienione wszystkie płytki, koszt całkowity za usługę 300zł.
Świece sam wymieniłem w tym roku w czerwcu, a wczoraj zleciłem regulację zaworów mimo, że silnik pracował równo, nie miałem z nim żadnego problemu.
Jest to moja trzecia regulacja przy obecnym przebiegu 118 tys (ostatnia regulacja tj. druga była przy przebiegu 75 tys).
Całe szczęście, że zleciłem tą regulację wczoraj bo we wszystkich zaworach był za mały luz, zostały wymienione wszystkie płytki, koszt całkowity za usługę 300zł.
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Wstyd przyznać, ja jeszcze nie byłem na regulacji zaworów, ale nie jeżdżę na podtlenku lpg
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Ale producent zaleca co 60.000km więc chyba nie ma sensu robić częściej. Ja pierszą regulację robiłem po 140000km i miałem jedną blaszkę dodaną ale mówili że jrst rewelacja. Dodam że gaz zakładałem z przebiegiem 56000km.
Pzdro Karol
-
- klubowicz
- Posty: 163
- Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8v+LPG
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: staszow
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Ja miałem sprawdzenie przy 76tys LPG mam od 12tys (czyli łącznie na LPG 64tys) i wszytko w normie.