[M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
U mnie wcześniej sporadycznie piszczało przy uruchamianiu, ale myślałem że to pasek i jak już częściej będzie piszczeć to wymienię. Tak że padł niezupełnie bezobjawowo.
-
- klubowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
- Przebieg: 67500
- Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
Spokojnie sobie jeździj , u mnie było słychać tarcie o obudowę. Z tego co widzę i co było u mnie to najpierw puchnie uzwojenie a potem pęka obudowa i wypaczając się powoduje obcieranie uzwojenia o obudowę. Jak nic nie słyszysz i ładuje normalnie to ja bym się nie przejmował i nie oczekiwał.że jak wszystkim się psuje to i mnie .
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
Popieram wypowiedź marcin-a83c
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 maja 2015, 18:36
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2007
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
Ciekawy opis. W sobotę zabieram się za demontaż swojego alternatora w bravo II 1.4 t-jet 150. Tylko tutaj znalazłem opis gdzie są śruby mocujące. Ja demontuję swój alternator z powodu świergolenia któregoś napędu na pasku wielorowkowym. Po demontażu paska następowała cisza. Stwierdziłem że psiknę penetratorem (obficie) w okolice rolki napinającej oraz alternator i miałem ciszę. W któryś dzień znowu przed gaszeniem auta świergolenie ciche wróciło. Wkurzyłem się i zacząłem od wymiany tańszej rzeczy i łatwej w wymianie czyli rolki napinacza. Nie przyniosło to jednak oczekiwanych rezultatów i zamówiłem nowe sprzęgiełko i łożyska w alternatorze będą wymieniane. Ciekawy i szczegółowy opis. Ps. w bravo II nie ma potrzeby demontażu filtra ale dostęp do tej 1 śruby pod kompresorem klimy jest równie paskudny :-)
Alternator zdemontowałem, czas ok. 1.30min, po demontażu i dowiedzeniu się ile ,,magicy" wołają za wymianę łożysk, parsknąłem śmiechem i ,,olałem ich" :-) samemu rozebrać alternator to nie problem ale trzeba uszkodzić przy diodach 3 mocowania przewodów co idą do uzwojenia, są na takie blaszki gdzie każde ich odchylenie spowoduje ich pęknięcie, oczywiście można dolutować kawałek przewodu i wsio będzie działało ale ja nigdy nie stosuję i nie stosowałem pół środków a po doliczeniu nowego elementu z diodami (żeby zaciśnięcie przewodów było jak w oryginale) zaraz zrobi się kwota nie warta świeczki :-) znalazłem alternator z lanci delty t-jet z 2012 r. która chyba nic nie miała nalatane bo żeliwo było jakby odlane dopiero co (ja swój alternator wymyłem nitro to i tak żeliwo już szare było), uzwojenia w nowym aż rażą miedzią :-), w miejscu gdzie szczotki pracują nie ma kompletnie żadnej ścieżki wytartej. Alternator z przesyłką wyszedł mnie 280zł (okazja). Montaż ponowny to już 30min. :-) czasami nie warto naprawiać tylko znaleźć świeżutką część i wymienić ją. Jeżeli ktoś chciałby odkupić ode mnie mój alternator ze względu na obudowę pęknięta (dziwny przypadek w linea bo w bravo i lanci tego nie ma) to zapraszam do kontaktu, zawsze co do ceny można się dogadać :-) e-mail: jareklojko@wp.pl Ps. mój alternator działa bez problemu, jedynie łożyska trzeba by wymienić bo po nagrzaniu lekko któreś świergoli.
Alternator zdemontowałem, czas ok. 1.30min, po demontażu i dowiedzeniu się ile ,,magicy" wołają za wymianę łożysk, parsknąłem śmiechem i ,,olałem ich" :-) samemu rozebrać alternator to nie problem ale trzeba uszkodzić przy diodach 3 mocowania przewodów co idą do uzwojenia, są na takie blaszki gdzie każde ich odchylenie spowoduje ich pęknięcie, oczywiście można dolutować kawałek przewodu i wsio będzie działało ale ja nigdy nie stosuję i nie stosowałem pół środków a po doliczeniu nowego elementu z diodami (żeby zaciśnięcie przewodów było jak w oryginale) zaraz zrobi się kwota nie warta świeczki :-) znalazłem alternator z lanci delty t-jet z 2012 r. która chyba nic nie miała nalatane bo żeliwo było jakby odlane dopiero co (ja swój alternator wymyłem nitro to i tak żeliwo już szare było), uzwojenia w nowym aż rażą miedzią :-), w miejscu gdzie szczotki pracują nie ma kompletnie żadnej ścieżki wytartej. Alternator z przesyłką wyszedł mnie 280zł (okazja). Montaż ponowny to już 30min. :-) czasami nie warto naprawiać tylko znaleźć świeżutką część i wymienić ją. Jeżeli ktoś chciałby odkupić ode mnie mój alternator ze względu na obudowę pęknięta (dziwny przypadek w linea bo w bravo i lanci tego nie ma) to zapraszam do kontaktu, zawsze co do ceny można się dogadać :-) e-mail: jareklojko@wp.pl Ps. mój alternator działa bez problemu, jedynie łożyska trzeba by wymienić bo po nagrzaniu lekko któreś świergoli.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
Chyba bede musiał wymienić alternator,obudowa wydaje sie nie popekana ,ale co jakiś czas wycie podczas odpalania,moge kupic nowy alternator magneti marelli 90A za 350zł albo regenerowany w podobnej cenie. Nie jestem pewien czy 90A kupić czy 120A,kuzyn sugerował kiedyś że w t-jet jest 120A
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
Już nie pamiętam jaki włożyłem, ale ten firmowy dopóki działał to był wystarczający. A ja jeżdżę głównie po mieście i to krótkie odcinki, więc mam sporo rozruchów i mało czasu na doładowanie w dodatku na niskich obrotach.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
czy może ktoś wie,jakie są numery oryginalnego alternatora denso 120A w linei t-jet
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
Bede wymieniał alternator, rzeczywiście za 350 nowego magneti nie kupie, pomyłka sprzedającego w sklepie,czy miał już ktoś doświadczenie z alternatorem AS-AUTO STARTER,numer AST A4083-jest to alternator 120a do t-jet, cena 480zł,oryginał denso 700zł.U mnie powyżej 3500 obrotów słychać świst i zaczyna śmierdzieć w okolicach alternatora i co jakiś czas wyje ,wiec pora na wymiane. Zastanawiam się czy ta firma AS to nie jakaś chińszczyzna.
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
AS to nie jest zupełna nówka - to jest alternator po regeneracji.pogromcaslaskiej pisze:Bede wymieniał alternator, rzeczywiście za 350 nowego magneti nie kupie, pomyłka sprzedającego w sklepie,czy miał już ktoś doświadczenie z alternatorem AS-AUTO STARTER,numer AST A4083-jest to alternator 120a do t-jet, cena 480zł,oryginał denso 700zł.U mnie powyżej 3500 obrotów słychać świst i zaczyna śmierdzieć w okolicach alternatora i co jakiś czas wyje ,wiec pora na wymiane. Zastanawiam się czy ta firma AS to nie jakaś chińszczyzna.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
W 2014 r. za Denso zaplaciłem 490 zl . Czyżby tak ceny poszły do góry ?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v
Oh shit Pozostaje jedynie poprosić autora, żeby załadował je ponownie Pytanie: czy autor jest nadal z nami ? Przepraszam, ale nie ma innej opcji - na serwerze nie ma tych fotek
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM