Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Wisz nie jestem pewien, ale chyba 8. Na pewno nie miały na początku gwintu tylko jak by "stożek". Zapewne to przydaje się przy kręceniu kluczem mechanicznym
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Pamiętam że śruby były drobnozwojowe do osłony
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Ok, dzięki.
Wszedłem jakoś dzisiaj pod samochód, ale mam problem: tak jak widzę i pasują otwory w pasie przednim, tak tylnych otworów.... nie mam. Nie wiem gdzie osłona ma przypasować, bo u mnie jedna "łapa" osłony trafia w miejsce gdzie nie ma żadnego otworu, a druga trafia w pustkę. Nie wiem, może mam osłonę nie od tego modelu? (a są różne?). Poglądowo zdjęcia (sorry za linki, nie mogłem dodać zdjęć bezpośrednio na forum) :
Taką mam osłonę (ze wskazaniami otworów):
http://www.fotosik.pl/zdjecie/6dd416fefcc095e3
Tu znalazłem otwory w przednim pasie (ze wskazaniem):
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cffe657bf2fb7198
http://www.fotosik.pl/zdjecie/3cc83ff22234229a
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cfec6bbc08728969
A tutaj nie znalazłem otworów na tył:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/78a5307e7c7f964c
Może mi ktoś narysować strzałkę na tym ostatnim zdjęciu i wskazać gdzie mają być przykręcone tylne mocowania osłony?
Wszedłem jakoś dzisiaj pod samochód, ale mam problem: tak jak widzę i pasują otwory w pasie przednim, tak tylnych otworów.... nie mam. Nie wiem gdzie osłona ma przypasować, bo u mnie jedna "łapa" osłony trafia w miejsce gdzie nie ma żadnego otworu, a druga trafia w pustkę. Nie wiem, może mam osłonę nie od tego modelu? (a są różne?). Poglądowo zdjęcia (sorry za linki, nie mogłem dodać zdjęć bezpośrednio na forum) :
Taką mam osłonę (ze wskazaniami otworów):
http://www.fotosik.pl/zdjecie/6dd416fefcc095e3
Tu znalazłem otwory w przednim pasie (ze wskazaniem):
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cffe657bf2fb7198
http://www.fotosik.pl/zdjecie/3cc83ff22234229a
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cfec6bbc08728969
A tutaj nie znalazłem otworów na tył:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/78a5307e7c7f964c
Może mi ktoś narysować strzałkę na tym ostatnim zdjęciu i wskazać gdzie mają być przykręcone tylne mocowania osłony?
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 20:56 przez Alan, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Znalazłem, ja mam przykręconą 4 śrubami drobnozwojowymi 10x1,25 długość 25mm
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
M10x1.25 drobnozwojne, około 30mm. Z przodu mogą być krótkie, bo wchodzą w stalową przyspawaną nakrętkę. Z tyłu wkręcają się w aluminiowe sanki i oryginalnymi krótkimi śrubami gaziarze gwint przekręcili.
- Alan
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 lip 2015, 20:55
- Przebieg: 68000
- Silnik: 1.4 16V LPG
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: WLKP
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Dzięki za podanie wymiaru śrub i za informacje, że wszystkie modele mają tą sama kastę czyli każda osłona pasuje.
W takim razie muszę znaleźć te miejsca w "aluminiowych sankach". Dzisiaj nie widziałem gdzie można by toto dokręcić. Jutro skoczę do sklepu po takie śruby i znów będę nurkował pod autem.
W takim razie muszę znaleźć te miejsca w "aluminiowych sankach". Dzisiaj nie widziałem gdzie można by toto dokręcić. Jutro skoczę do sklepu po takie śruby i znów będę nurkował pod autem.
Była: LINEA 1.4 8V DYNAMIC + LPG-Stag4 (została w rodzinie)
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
Jest: TIPO 1.4 16V LOUNGE + LPG-BRC
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- Strzelba
- Posty: 40
- Rejestracja: 28 lis 2015, 20:01
- Przebieg: 84000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Witam!
Wczoraj zamontowałem u siebie osłonę silnika, chcę więc podzielić się z Wami moimi uwagami.
Aura niesprzyjająca, wszędzie chlapa, błoto, sól... Chcąc ocalić świeżo regenerowany alternator i ustrzec się przed ponowną jego naprawą, kupiłem sobie osłonę pod silnik (patrz foto poniżej). Na rynku dostępne są oryginalne blaszane osłony po ok. 450zł lub zamienniki z tworzywa sztucznego po ok. 70zł.
Ja kupiłem osłonę z tworzywa (z polietylenu - PE). Te nieoryginalne sprzedawane są bez śrub, więc trzeba się zaopatrzyć w 4 sztuki dziesiątek drobnozwojowych, tj. M10x1.25x25. Nie potrzeba nakrętek, wszystkie 4 otwory są nagwintowane. Niestety w mojej mieścinie nie znalazłem takich śrub, więc przegwintowałem gwintownikiem otwory na zwykłe M10.
Jakość osłony możecie sami ocenić na załączonych fotografiach. Wg mnie wydatek 450zł na blaszaną osłonę jest nieuzasadniony. "Plastik" też spełni swoją funkcję, tym bardziej, że w sumie to te osłony wcale tak dużo nie przesłaniają!!! Zresztą jak wlazłem pod auto (a było to zaraz jak wróciłem z przejażdżki w chlapę i po błocie pośniegowym) alternator i okolice i tak były suche. Zero wilgoci i wody! Więc halo, halo! 450zł za blaszkę???!!!
Jak wcześniej pisałem osłona jest wykonana z polietylenu. Grubość materiału to ok. 4-5mm. Dość sztywna. Otwory na śruby trzeba tylko rozwiercić, bo gwint M10 się nie mieści. Całość pasuje do auta. Nic nie trzeba przesuwać, naciągać, nacinać.
Zresztą, jak komuś się będzie chciało to może skorzystać z załączonego szablonu. Odrysowałem w CAD kształt tej osłony (rysunek3.pdf). Można sobie zrobić taką blaszkę za grosze i pewnie będzie super. Ale zanim zabierzecie się do wycinania z blachy, zróbcie sobie szablon z tektury w skali 1:1 i sprawdźcie czy wszystko pasuje. Rysunek jest rzutem osłony na płaszczyznę, więc mogą być konieczne drobne korekty!!!
Tutaj jest link do wszystkich rysunków i foto.
Pozdrawiam, Tomasz.
Wczoraj zamontowałem u siebie osłonę silnika, chcę więc podzielić się z Wami moimi uwagami.
Aura niesprzyjająca, wszędzie chlapa, błoto, sól... Chcąc ocalić świeżo regenerowany alternator i ustrzec się przed ponowną jego naprawą, kupiłem sobie osłonę pod silnik (patrz foto poniżej). Na rynku dostępne są oryginalne blaszane osłony po ok. 450zł lub zamienniki z tworzywa sztucznego po ok. 70zł.
Ja kupiłem osłonę z tworzywa (z polietylenu - PE). Te nieoryginalne sprzedawane są bez śrub, więc trzeba się zaopatrzyć w 4 sztuki dziesiątek drobnozwojowych, tj. M10x1.25x25. Nie potrzeba nakrętek, wszystkie 4 otwory są nagwintowane. Niestety w mojej mieścinie nie znalazłem takich śrub, więc przegwintowałem gwintownikiem otwory na zwykłe M10.
Jakość osłony możecie sami ocenić na załączonych fotografiach. Wg mnie wydatek 450zł na blaszaną osłonę jest nieuzasadniony. "Plastik" też spełni swoją funkcję, tym bardziej, że w sumie to te osłony wcale tak dużo nie przesłaniają!!! Zresztą jak wlazłem pod auto (a było to zaraz jak wróciłem z przejażdżki w chlapę i po błocie pośniegowym) alternator i okolice i tak były suche. Zero wilgoci i wody! Więc halo, halo! 450zł za blaszkę???!!!
Jak wcześniej pisałem osłona jest wykonana z polietylenu. Grubość materiału to ok. 4-5mm. Dość sztywna. Otwory na śruby trzeba tylko rozwiercić, bo gwint M10 się nie mieści. Całość pasuje do auta. Nic nie trzeba przesuwać, naciągać, nacinać.
Zresztą, jak komuś się będzie chciało to może skorzystać z załączonego szablonu. Odrysowałem w CAD kształt tej osłony (rysunek3.pdf). Można sobie zrobić taką blaszkę za grosze i pewnie będzie super. Ale zanim zabierzecie się do wycinania z blachy, zróbcie sobie szablon z tektury w skali 1:1 i sprawdźcie czy wszystko pasuje. Rysunek jest rzutem osłony na płaszczyznę, więc mogą być konieczne drobne korekty!!!
Tutaj jest link do wszystkich rysunków i foto.
Pozdrawiam, Tomasz.
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Dobra robota i za wytrwałość. Cena blachy zabija - fakt. Jednak plastiki lubią obwisnąć po czasie... . To z wypowiedzi na forum wywnioskowałem.
Ps. możesz dodawać zdjęcia bezpośrednio na forum.
Ps. możesz dodawać zdjęcia bezpośrednio na forum.
- Strzelba
- Posty: 40
- Rejestracja: 28 lis 2015, 20:01
- Przebieg: 84000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
@ślimak.
Czytałem o tych zwisających plastikach. Zobaczymy. Gdyby co, to obmyśliłem już patent. Np. cienki płaskownik stalowy lub aluminiowy pomiędzy dwoma śrubami mocującymi osłony "po przekątnej". Najlepiej gdyby płaskownik wygięty był coś na kształt litery "S" i podpierał osłonę w miejscach gdzie jest największe przewężenie, tj. na środku. Albo po prostu blaszka wg szablonu powyżej.
Coś w tym stylu (rysunek4)
Czytałem o tych zwisających plastikach. Zobaczymy. Gdyby co, to obmyśliłem już patent. Np. cienki płaskownik stalowy lub aluminiowy pomiędzy dwoma śrubami mocującymi osłony "po przekątnej". Najlepiej gdyby płaskownik wygięty był coś na kształt litery "S" i podpierał osłonę w miejscach gdzie jest największe przewężenie, tj. na środku. Albo po prostu blaszka wg szablonu powyżej.
Coś w tym stylu (rysunek4)
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Przecież te osłony w niczym nie pomagają a na pewno nie przedłużą żywoty alternatora,może na wiosnę troche czystsza komora silnika
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Nie wiem czy plastikowa osłona nadawała by się do multijeta bo ja ma stalową a w niej jest takie wybrzuszenie ,które chroni miskę olejową przed uszkodzeniem ,jest to bardzo ważne bo mimo iż uważam to już 2 razy tym wybrzuszeniem zaczepiłem o wystający kanał na naszych wspaniałych drogach.Ja miałem tą osłonę zamontowaną fabrycznie i uważam to za bezwzględnie konieczne w dieslach 1,3.
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- darkkam
- klubowicz
- Posty: 459
- Rejestracja: 15 gru 2013, 21:30
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 53 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Osłona pod silnik - 1.4 T-Jet 1.3MJ 1.6MJ
Ale prosty kawał blachy wycięty wg szablonu podejdzie bez odpowiednich wytłoczeń?Strzelba pisze:Można sobie zrobić taką blaszkę za grosze i pewnie będzie super. Ale zanim zabierzecie się do wycinania z blachy, zróbcie sobie szablon z tektury w skali 1:1 i sprawdźcie czy wszystko pasuje. Rysunek jest rzutem osłony na płaszczyznę, więc mogą być konieczne drobne korekty!!!
Fiat 126p ('76) > Fiat 126p ELX ('97) > Fiat Siena 1.6 HL ('98) > Fiat Linea 1.4 ('09) > ???