Temperatura - termostat
- daniczer
- klubowicz
- Posty: 386
- Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
- Przebieg: 203000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Temperatura - termostat
No i ja mam lekko poniżej środka wskazówkę. Na środku jak jest to się wentylator uruchamia. Może i dobrze ze nie trzyma tak wysokich temperatur. UPG wytrzyma większy przebieg
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Temperatura - termostat
witam mam pytanie do kolegów mam linke 1.4 wymieniany byl rozrzad pompa nowy plyn (ASO) jak zaczely sie delikatne mrozy chodz ciut wczesniej tez silnik po rozgrzaniu gdy przelacze pokretlo z zimnego na cieple powietrze spada mi wskazowka nieraz mniej nieraz wiecej zeby byla na kwadracie musi znowu byc na zimne przestawione lub danie mu garach na cieplym. Waz dolny chlodnicy zimny , gorny waz od chlodnicy do termostatu lekko cieply. Aha jak zalaczam klimatyzacje nie zalacza sie wentylator chlodnicy?
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6930
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
Teraz, przy mocnych mrozach, temperatura silnika u mnie też potrafi nieco skakać, a wentylator po włączeniu klimy zapewne się nie odpala, bo przy takim zimnie nie startuje w ogóle układ chłodzący (sprężarka), więc i wentylator nie pracuje. Długie odcinki robisz ? Może auto nie nadąża Ci się porządnie rozgrzać ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Temperatura - termostat
no wlasnie nie za duze 5km w jedna 5 w druga na trasie jak jechalem ok wszystko samochod ma 47 tys od nowosci w rodzinie.. ale wlasnie innymi jak jezdzilem to szybciej sie nagrzewaly i wskazowka nigdy nie wracala w lewo. Tylko jutro postaram sie sprawdzic czy jak go mocno nagrzeje i dam na cieple powietrze to czy znowu wskaznik nie pojdzie w lewo. Ale czy weze ten gorny jest lekko cieply a dolny zimny???
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 394 razy
- Otrzymał podziękowań: 647 razy
Re: Temperatura - termostat
Masz dużo lepiej niż my, właściciele multijetów. Po 5 km to strzałka lekko drga i zaczyna lecieć letnie powietrze. Przy jeździe z góry i puszczeniu gazu strzałka leci na łeb i szyję, jak skoczek narciarski na rozbiegubarti82 pisze:no wlasnie nie za duze 5km w jedna 5 w druga na trasie jak jechalem ok ... Tylko jutro postaram sie sprawdzic czy jak go mocno nagrzeje i dam na cieple powietrze to czy znowu wskaznik nie pojdzie w lewo.
smak56
* * * *
* * * *
- PadrePadre
- klubowicz
- Posty: 136
- Rejestracja: 21 lip 2015, 10:24
- Przebieg: 111000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Uć
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Temperatura - termostat
Jak każdy dizeleksmak56 pisze:Masz dużo lepiej niż my, właściciele multijetów. Po 5 km to strzałka lekko drga i zaczyna lecieć letnie powietrze. Przy jeździe z góry i puszczeniu gazu strzałka leci na łeb i szyję, jak skoczek narciarski na rozbiegubarti82 pisze:no wlasnie nie za duze 5km w jedna 5 w druga na trasie jak jechalem ok ... Tylko jutro postaram sie sprawdzic czy jak go mocno nagrzeje i dam na cieple powietrze to czy znowu wskaznik nie pojdzie w lewo.
Dlatego ostatni diesel jakim jeździłem miał i ogrzewaną przednią szybę, i lusterka i najważniejsze - siedzenia
Mam 15 km do pracy i czasem dopiero pod koniec trasy potrafił złapać temperaturę... a mrozy dochodziły do grubo ponad 20 stopni.
Co do jazdy zimą...
1. Moim zdaniem warto olać przepisy (które dzięki UE prowadzą obecnie nawet do mandatu) i przed ruszeniem w trasę dać autku to 5 minut postoju na włączonym silniku. Płyny zaczną krążyć po silniku, co ma się nagrzać to się nagrzeje.
2. Jak ruszymy to też warto pamiętać by na zimnym silniku nie przekraczać 2000 obrotów bo dochodzi do uszkodzeń wszystkich pracujących elementów. Później jechać, normalnie i silnik złapie temperaturę.
4. Dobrym pomysłem jest też niewłączanie ogrzewania na maksa bo nigdy się nie zagrzeje Tak 3/4 "mocy" a do tego zamknięcie obiegu i po krótszej chwili powinniśmy się cieszyć "ciepełem". Po tym jak autko złapie temperaturę, warto zmienić obieg powietrza na otwarty.
U mnie działa w każdym aucie
X-Wing Rebel Scum --> W:30 / L:14 / D:3
-
Onlinemwas
- Prezes
- Posty: 6930
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 218600
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 401 razy
- Otrzymał podziękowań: 940 razy
- Kontakt:
Re: Temperatura - termostat
Niestety, ale nasze 1.4 8V jak na silniki benzynowe do pełnej temperatury rozgrzewają się dość wolno i 5 km odcinek przejechanej drogi może być ciut krótki Stąd zachowanie, jakie opisuje barti82 zwłaszcza przy mrozach, jakie teraz panują
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 394 razy
- Otrzymał podziękowań: 647 razy
Re: Temperatura - termostat
W swoim poście zawarłeś wszystko co robię aby zminimalizować skutki tych niskich temperatur. Tak więc u mnie też to działa .PadrePadre pisze: Jak każdy dizelek ...... Co do jazdy zimą... U mnie działa w każdym aucie
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Temperatura - termostat
witam jade wlasnie do mechanika ale mysle ze to termostat ktory zakupilem na zapas poniewaz rura gorna letnia dolna zimna wentylator chce sie zalaczyc nie zalacza sie i zaczyna plyn lecie dolna rura przy wejsciu do chlodnicy.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5139
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 275000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 394 razy
- Otrzymał podziękowań: 647 razy
Re: Temperatura - termostat
To jesteś chyba pierwszym, który zauważył w tym roku to, co było naszym udziałem tutaj: http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... 5%82odnicabarti82 pisze: zaczyna plyn lecie dolna rura przy wejsciu do chlodnicy.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2015, 21:13
- Przebieg: 102184
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 1 raz
Re: Temperatura - termostat
witam wiec tak bylem u mechanika termostst ok bo sie otworzyl wentylator zalaczyl sie. z chlodnicy tak jak mowiliscie cieklo ciut jak bylo -15 a teraz cisza wszystko ok. waz gorny goracy sie zrobil dolny zimny?ale chlodnica od gory ciepla ale sama w sobie tam jak wentylator raczej letnia. Ale na wolnych obrotach zaczelo go dusic rzucać ,, przeczyscil przeustnice z syfu (majonezu) zrestowal kompa ale rzucanie nadal.
I teraz czy to ktorys z czujnikow??? teraz jechalem kawalek i rzucanie ustalo. Czyli to rzucanie jest raczej na zimnym ?
gdzie w lodzi moze wiecie pojechadz na komputer
I teraz czy to ktorys z czujnikow??? teraz jechalem kawalek i rzucanie ustalo. Czyli to rzucanie jest raczej na zimnym ?
gdzie w lodzi moze wiecie pojechadz na komputer
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Temperatura - termostat
Taniej bedziesz miał kupić interfejs i ściągnąć multiscana. Zrobisz sam a będziesz miał na potem