[ M ] Demontaż kierownicy

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

[ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: Tomek »

Pewnie się to robi tak jak tutaj...http://fiatpunto.com.pl/topic13402.html
Awatar użytkownika
Messonline
klubowicz
klubowicz
Posty: 138
Rejestracja: 18 kwie 2011, 23:20
Przebieg: 197000
Silnik: 1,3 16v MJ 90KM
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Demontaż kierownicy

Post autor: Messonline »

Witaj,

Nie widziałem wcześniej podlinkowanego przez Tomka opisu. Wszystko sie zgadza ale można pierwsze kroki zrobić inaczej. Nie trzeba zdejmować plastikowych osłon. Na tylnej części kierownicy, po obu stronach są takie małe wgłębienia. To są zamaskowane otwory technologiczne. Potrzebne jest jedynie narzędzie do odpięcia z zatrzasków poduszki powietrznej. Najlepiej weź śrubokręt który się zmieści w ten otwór i wyszlifuj w nim rowek tak aby łatwo można było uchwić drut (zaczepy poduszki są z drutu). Teraz to juz praca po omacku w celu trafienia na drut. Potem trzeba go tylko docisnąć aby zatrzask zszedł - jak juz zdejmiesz i zobaczysz co i jak to bedzie jasne. Potem tylko odpinasz złączki od poduszki i sterowania, odkręcasz kierownice - tak ja w linkowanym opisie.

Powodzenia,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: Demontaż kierownicy

Post autor: smak56 »

Czytałem link Tomka i stwierdziłem, że uzupełnię naszą wiedzę w temacie zdjęcia kierownicy (trochę się różni).
Najpierw przygotowujemy sobie narzędzie, które opisał Messonline, a które ułatwi nam odblokowanie poduszki. Ja użyłem do tego starego wkrętaka, który lekko wypiłowałem (fot 1.)
Przed przystąpieniem do pracy (dla bezpieczeństwa), wyjmujemy kluczyk i odłączamy akumulator (-). Zdania na ten temat na forum GP są podzielone, ale ja tak zrobiłem i tak też uważam.
Następnie nożykiem do tapet (skalpelem lub innym) nacinamy lekko (ok. 5 mm) zaślepki technologiczne, które znajdują się z obydwóch stron, pod spodem kierownicy (fot. 2).
Przez nacięcia wsuwamy wcześniej przygotowane narzędzie i po „namacaniu” drutu (sprężyny) (widać na zdjęciu nr 3), naciskamy do oporu (około 5-7 mm).
Jeżeli zdemontowaliśmy Airbag, odłączamy go od trzech wtyczek. Żółtej i zielonej (takie małe „żabki” przy samej poduszce) i białej (fot 3). Na fotografii tej pokazałem gdzie należy włożyć wkrętak, aby odblokować airbag. Nacięcie , które wykonaliśmy spowoduje, że nie ześliźnie się z drutu. U mnie z jednej strony poduszka ładnie odskoczyła, a z drugiej musiałem ją lekko wysunąć. Jeżeli przy kierownicy występuje czarna wtyczka, to ją również wypinamy (w kierownicy wielofunkcyjnej jest) (fot. 4). Teraz już bez problemu odkręcamy kierownicę (fot. 5). Klucz nasadowy 24 z przedłużką ok. 15 cm (nakrętki koronkowej nie rozginamy!). Samo zdjęcie kierownicy nie nastręcza żadnych trudności, u mnie nie stawiała żadnego oporu. Na kolumnie i kierownicy są znaki (fot. 6), które zapobiegają przed jej krzywym założeniem. Jeżeli ktoś, tak jak ja, chce zdemontować wszystko, to zdjęcia (nr 7, 8 i 9) to ułatwiają. Kolejność montażu – odwrotna. Powodzenia!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2013, 0:22 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Demontaż kierownicy

Post autor: marcin24 »

Dobra robota.
Pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Demontaż kierownicy

Post autor: adamson »

Good job ! :brawo
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Świetny manual.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2146
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 305 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: [ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: leszek1234 »

Piękny manual :ok) - wypada podziękować :pivo
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: emmer »

teraz tylko obszycie ?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: [ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: smak56 »

emmer pisze:teraz tylko obszycie ?
No coś TY ?! Już jest obszyta!!!
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: emmer »

wiem. ten post się wyświetlił jako pierwszy nieprzeczytany :)
Zervos
Nowy
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2014, 10:11
Przebieg: 23000
Silnik: 1.3 MultiJet
Rocznik: 2013

Re: [ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: Zervos »

Pytanie, czy ktoś obszywał już kierownicę w Linea ? Ktos może ma namiary na jakiegoś fachowca ? Ostatnio wysyłałem kierownicę skory do Białegostoku, niby obszyta, ale trąciła myszką...
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 648 razy

Re: [ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: smak56 »

Zervos pisze:Pytanie, czy ktoś obszywał już kierownicę w Linea ? Ktos może ma namiary na jakiegoś fachowca ?
Wielu to zrobiło, poczytaj i pooglądaj od tej strony: http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic ... kierownicy" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
Obrazek
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Re: [ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: will »

Moja kiera też zaczęła się marszczyć :smutny
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
bodzioc
klubowicz
klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 15 lut 2010, 16:10
Przebieg: 135000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: [ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: bodzioc »

Moja kierownica też zaczyna się marszczyć, a mam o rok młodszą od Willa
bodzioc
Awatar użytkownika
gregmotoe398
klubowicz
klubowicz
Posty: 112
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
Przebieg: 201000
Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Siechnice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: [ M ] Demontaż kierownicy

Post autor: gregmotoe398 »

Moja już też delikatnie się marszczy po 4,5 roku użytkowania :( Ale jeszcze damy radę ;) Czas zbierać pieniążki na nową skórę i szukać kogoś konkretnego na Dolnym Śląsku...
Grzegorz - Linea T-JET 120KM ;)

Obrazek
ODPOWIEDZ