[M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: Rincewind »

U mnie wcześniej sporadycznie piszczało przy uruchamianiu, ale myślałem że to pasek i jak już częściej będzie piszczeć to wymienię. Tak że padł niezupełnie bezobjawowo.
marcin83c
klubowicz
klubowicz
Posty: 128
Rejestracja: 23 cze 2014, 8:03
Przebieg: 67500
Silnik: 1.4 16V T-jet LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: marcin83c »

Spokojnie sobie jeździj , u mnie było słychać tarcie o obudowę. Z tego co widzę i co było u mnie to najpierw puchnie uzwojenie a potem pęka obudowa i wypaczając się powoduje obcieranie uzwojenia o obudowę. Jak nic nie słyszysz i ładuje normalnie to ja bym się nie przejmował i nie oczekiwał.że jak wszystkim się psuje to i mnie . :lacha
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: Rafcio »

Popieram wypowiedź marcin-a83c :ok)
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
deckboy
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 20 maja 2015, 18:36
Przebieg: 126000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2007

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: deckboy »

Ciekawy opis. W sobotę zabieram się za demontaż swojego alternatora w bravo II 1.4 t-jet 150. Tylko tutaj znalazłem opis gdzie są śruby mocujące. Ja demontuję swój alternator z powodu świergolenia któregoś napędu na pasku wielorowkowym. Po demontażu paska następowała cisza. Stwierdziłem że psiknę penetratorem (obficie) w okolice rolki napinającej oraz alternator i miałem ciszę. W któryś dzień znowu przed gaszeniem auta świergolenie ciche wróciło. Wkurzyłem się i zacząłem od wymiany tańszej rzeczy i łatwej w wymianie czyli rolki napinacza. Nie przyniosło to jednak oczekiwanych rezultatów i zamówiłem nowe sprzęgiełko i łożyska w alternatorze będą wymieniane. Ciekawy i szczegółowy opis. Ps. w bravo II nie ma potrzeby demontażu filtra ale dostęp do tej 1 śruby pod kompresorem klimy jest równie paskudny :-)

Alternator zdemontowałem, czas ok. 1.30min, po demontażu i dowiedzeniu się ile ,,magicy" wołają za wymianę łożysk, parsknąłem śmiechem i ,,olałem ich" :-) samemu rozebrać alternator to nie problem ale trzeba uszkodzić przy diodach 3 mocowania przewodów co idą do uzwojenia, są na takie blaszki gdzie każde ich odchylenie spowoduje ich pęknięcie, oczywiście można dolutować kawałek przewodu i wsio będzie działało ale ja nigdy nie stosuję i nie stosowałem pół środków a po doliczeniu nowego elementu z diodami (żeby zaciśnięcie przewodów było jak w oryginale) zaraz zrobi się kwota nie warta świeczki :-) znalazłem alternator z lanci delty t-jet z 2012 r. która chyba nic nie miała nalatane bo żeliwo było jakby odlane dopiero co (ja swój alternator wymyłem nitro to i tak żeliwo już szare było), uzwojenia w nowym aż rażą miedzią :-), w miejscu gdzie szczotki pracują nie ma kompletnie żadnej ścieżki wytartej. Alternator z przesyłką wyszedł mnie 280zł (okazja). Montaż ponowny to już 30min. :-) czasami nie warto naprawiać tylko znaleźć świeżutką część i wymienić ją. Jeżeli ktoś chciałby odkupić ode mnie mój alternator ze względu na obudowę pęknięta (dziwny przypadek w linea bo w bravo i lanci tego nie ma) to zapraszam do kontaktu, zawsze co do ceny można się dogadać :-) e-mail: jareklojko@wp.pl Ps. mój alternator działa bez problemu, jedynie łożyska trzeba by wymienić bo po nagrzaniu lekko któreś świergoli.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: pogromcaslaskiej »

Chyba bede musiał wymienić alternator,obudowa wydaje sie nie popekana ,ale co jakiś czas wycie podczas odpalania,moge kupic nowy alternator magneti marelli 90A za 350zł albo regenerowany w podobnej cenie. Nie jestem pewien czy 90A kupić czy 120A,kuzyn sugerował kiedyś że w t-jet jest 120A
Awatar użytkownika
Rincewind
klubowicz
klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
Przebieg: 42000
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: Rincewind »

Już nie pamiętam jaki włożyłem, ale ten firmowy dopóki działał to był wystarczający. A ja jeżdżę głównie po mieście i to krótkie odcinki, więc mam sporo rozruchów i mało czasu na doładowanie w dodatku na niskich obrotach.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: emmer »

Do tjeta 120.

Za 350 nowego nie kupisz.
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: pogromcaslaskiej »

czy może ktoś wie,jakie są numery oryginalnego alternatora denso 120A w linei t-jet :ink
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: emmer »

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: pogromcaslaskiej »

Bede wymieniał alternator, rzeczywiście za 350 nowego magneti nie kupie, pomyłka sprzedającego w sklepie,czy miał już ktoś doświadczenie z alternatorem AS-AUTO STARTER,numer AST A4083-jest to alternator 120a do t-jet, cena 480zł,oryginał denso 700zł.U mnie powyżej 3500 obrotów słychać świst i zaczyna śmierdzieć w okolicach alternatora i co jakiś czas wyje ,wiec pora na wymiane. Zastanawiam się czy ta firma AS to nie jakaś chińszczyzna.
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: buhert »

pogromcaslaskiej pisze:Bede wymieniał alternator, rzeczywiście za 350 nowego magneti nie kupie, pomyłka sprzedającego w sklepie,czy miał już ktoś doświadczenie z alternatorem AS-AUTO STARTER,numer AST A4083-jest to alternator 120a do t-jet, cena 480zł,oryginał denso 700zł.U mnie powyżej 3500 obrotów słychać świst i zaczyna śmierdzieć w okolicach alternatora i co jakiś czas wyje ,wiec pora na wymiane. Zastanawiam się czy ta firma AS to nie jakaś chińszczyzna.
AS to nie jest zupełna nówka - to jest alternator po regeneracji.
krupniok
klubowicz
klubowicz
Posty: 186
Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: krupniok »

Mogę prosić autora o ponowne załadowanie zdjęć?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: zibi186 »

W 2014 r. za Denso zaplaciłem 490 zl . Czyżby tak ceny poszły do góry ?
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: Phenix »

Szkoda że zdjęcia z manualna nie wyświetlają się

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [M] Wymiana alternatora 1.4 T-Jet 16v

Post autor: mwas »

Oh shit :smutny Pozostaje jedynie poprosić autora, żeby załadował je ponownie :oj Pytanie: czy autor jest nadal z nami ? :pomysli Przepraszam, ale nie ma innej opcji - na serwerze nie ma tych fotek :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ