[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karol_zydek »

Tak wiem czytałem że trzeba mieć sprzęt i umiejętności. Kiedyś może kogoś uproszę i mi pomoże ;)
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

karol_zydek pisze:Tak wiem czytałem że trzeba mieć sprzęt i umiejętności. Kiedyś może kogoś uproszę i mi pomoże ;)
mwas na zlocie aktywował mi w 10 minut :ok)
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

Już wspominałem, żeby wpadł na zlot :ink Tam robimy różne cuda :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karol_zydek »

Mam nadzieję że mi się uda. Na mały śląski zlot nie mam jak się wyrwać ale na ogólnopolski myślę że może mi się udać ;)
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

karol_zydek pisze:Mam nadzieję że mi się uda. Na mały śląski zlot nie mam jak się wyrwać ale na ogólnopolski myślę że może mi się udać ;)
Ja czasem wpadam na kilka godzin, choć mam ponad 300 km :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karol_zydek »

no ja też tak będę musiał bo z Dęblina pojadę :D
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 258
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karol_zydek »

Mam jeszcze piny do tempomatu. Jeśli komuś trzeba piszcie.
Pzdro Karol
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karollino »

Dzięki informacjom od mwasa udało mi się namierzyć dystrybutora konektorów pasujących do Body Compa i centralki pod maską. Jedyny minus to taki że są one sprzedawane w pakietach po 5 sztuk (złączka pod maska) i 10 szt. (BodyComp) ale przy cenie 5PLN/zestaw nie powinno to być dużą niedogodnością. To konkrety:
- konektory zamawiałem za pośrednictwem strony (http://konektory.pl/category.php?id_category=195), firma Connect Polska Krosno;
- konektory pasujące pod maskę to MQS 1,5/F063 (http://konektory.pl/product.php?id_product=2065), sprzedawany na listwie 5 szt.;
- konektory pasujące do BC to SUPERSEAL1,5 (http://konektory.pl/product.php?id_product=2002), sprzedawany na listwie 10szt.;

W załączeniu podaję rysunki techniczne orginalnych konektorów od mwasa (pliki PDF z przedrostkiem ENG) oraz tych sprzedawanych przez polskiego producenta/dystrybutora.

Jeszcze info dla osób które po rozebraniu wtyczki od centralki pod maską (ta do której trzeba wetknąć cztery piny) będą się zastanawiały jak pozbyć się tych blend (wszystko widoczne na zdjęciu tejże wtyczki na 1. stronie tematu). Do pierwszej blendy źle podszedłem i chciałem ją rozwiercić. Nie idźcie w moje ślady, bo wetkniecie ją do wtyczki (tak mi się stało) a samo rozwiercanie nie ma sensu gdyż blenda m długość ok. centymetra. Ja ją wyciągnąłem tak: zapalniczką podgrzałem kawałek drutu (ze spinacza) i gorący wetknąłem do blendy. Za drugim/trzecim razem wszedł on dość głęboko a po ostudzeniu siedział sztywno. Powoli, nie kręcąc spinaczem na boki, wyciągnąłem cztery zaślepki :). W przypadku wpadnięcia jej do wtyczki, z jednej strony pchałem cienką igiełką a z drugiej działałem spinaczem :)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Szczypior »

Będę i ja próbował sił z tempomatem :) Manetkę już wyrwałem za 70zł z wysyłką, teraz tylko konektory .
Sęk w tym , że ni w ząb nie rozumiem , gdzie się wpiąć we wtyczkę kompa pod maską.
W opisie jest :
Dla 1.3 multijet:
Pin 20 - włączenie/wyłączenie tempomatu
Pin 19 - sterowanie -
Pin 21 - sterowanie +
Pin 22 - przycisk RES
Dodatkowo połączenie złączki body computera Pin nr 8 - zasilanie (+12 ze stacyjki)
I zdjęcie złącza
Obrazek
Nigdzie nie widzę takich numerów na foto złącza jak w opisie. Możecie mi to wytłumaczyć który gdzie wpiąć ?
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karollino »

rustin masz wszystko opisane ze zdjęciami na pierwszej stronie przez mwasa :). A numery pinów (tych w które musisz włożyć brakujące konektory) masz na wtyczkach, ale widoczne są dopiero jak je rozbierzesz (zdejmiesz tą czarną osłonę z wtyczki; w 1.4 8V montowana jest na trzy zatrzaski). Te numerki są niewielkie i ciężko je zobaczyć ale dasz radę :). Nie wiem czy dokładnie o to pytasz, ale wiesz że zasilanie bierzesz z wtyczki do BC a sygnały sterujące z manetki (4 przewody) podajesz na wtyczkę do centralki w komorze silnika.

Doprecyzuj pytanie bo możliwe że Cię źle zrozumiałem ale jestem wypompowany po pracy więc może dlatego ;)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 08 mar 2018, 20:13 Będę i ja próbował sił z tempomatem :)
Sęk w tym , że ni w ząb nie rozumiem , gdzie się wpiąć we wtyczkę kompa pod maską.
Wiem o co Tobie chodzi. Też z tym miałem problem. W multijecie jest inna wtyczka niż benzynowych. Masz dodatkowe zdjęcie lewej wtyczki z oznaczeniem Pinów. Liczysz od widocznych. Jak będziesz potrzebował innych :foto , napisz na PW.
4. wnętrze (1).JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

To ja jeszcze dodam od siebie :ink
Zlaczka mJet.jpg
Po prostu musisz policzyć piny - od lewej, jak na zdjęciu, zaczynasz od numeru 7, cały rząd kończy się numerem 28 więc w tym rzędzie znajdziesz od 19 do 22, które Cię interesują do sterowania tempomatem :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Szczypior »

Właśnie o to mi chodziło , skąd mam wiedzieć które to piny na wtyczce :)
Dziękuje bardzo Panowie.
Spróbuję się dobrać do BC a jak nie to zasilanie będzie pod bezpiecznik 51.
Od razu podłączać nie tak jak na pierwszej stronie tylko po korekcie tzn +12V na żółty przewód?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas »

rustin pisze: 08 mar 2018, 20:46 Spróbuję się dobrać do BC a jak nie to zasilanie będzie pod bezpiecznik 51.
Od razu podłączać nie tak jak na pierwszej stronie tylko po korekcie tzn +12V na żółty przewód?
Sprecyzuj o co chodzi z tą korektą ? Możesz trzymać się sztywno tego, co jest na pierwszej stronie, naniosłem kiedyś korektę tego połączenia we wtyczce manetki, więc wszystko powinno być tam aktualne :ink
A zasilanie możesz pobrać skądkolwiek, gdzie jest +12V :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 08 mar 2018, 20:46 Właśnie o to mi chodziło , skąd mam wiedzieć które to piny na wtyczce :)
Od razu podłączać nie tak jak na pierwszej stronie tylko po korekcie tzn +12V na żółty przewód?
Tak jak zmieniliśmy (opis na stronie 10). Reszta z mjeta str 6.
smak56
* * * *
Obrazek
ODPOWIEDZ