[ M ] Podłączenie tempomatu

Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karol_zydek » 13 mar 2017, 23:02

Tak wiem czytałem że trzeba mieć sprzęt i umiejętności. Kiedyś może kogoś uproszę i mi pomoże ;)
Pzdro Karol

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 » 13 mar 2017, 23:45

karol_zydek pisze:Tak wiem czytałem że trzeba mieć sprzęt i umiejętności. Kiedyś może kogoś uproszę i mi pomoże ;)
mwas na zlocie aktywował mi w 10 minut :ok)
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5873
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 14 mar 2017, 8:51

Już wspominałem, żeby wpadł na zlot :ink Tam robimy różne cuda :lacha
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karol_zydek » 14 mar 2017, 9:10

Mam nadzieję że mi się uda. Na mały śląski zlot nie mam jak się wyrwać ale na ogólnopolski myślę że może mi się udać ;)
Pzdro Karol

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 » 14 mar 2017, 11:13

karol_zydek pisze:Mam nadzieję że mi się uda. Na mały śląski zlot nie mam jak się wyrwać ale na ogólnopolski myślę że może mi się udać ;)
Ja czasem wpadam na kilka godzin, choć mam ponad 300 km :lacha
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karol_zydek » 14 mar 2017, 13:13

no ja też tak będę musiał bo z Dęblina pojadę :D
Pzdro Karol

Awatar użytkownika
karol_zydek
klubowicz
klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
Przebieg: 170000
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karol_zydek » 04 mar 2018, 15:16

Mam jeszcze piny do tempomatu. Jeśli komuś trzeba piszcie.
Pzdro Karol

Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 646
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 120000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karollino » 05 mar 2018, 1:05

Dzięki informacjom od mwasa udało mi się namierzyć dystrybutora konektorów pasujących do Body Compa i centralki pod maską. Jedyny minus to taki że są one sprzedawane w pakietach po 5 sztuk (złączka pod maska) i 10 szt. (BodyComp) ale przy cenie 5PLN/zestaw nie powinno to być dużą niedogodnością. To konkrety:
- konektory zamawiałem za pośrednictwem strony (http://konektory.pl/category.php?id_category=195), firma Connect Polska Krosno;
- konektory pasujące pod maskę to MQS 1,5/F063 (http://konektory.pl/product.php?id_product=2065), sprzedawany na listwie 5 szt.;
- konektory pasujące do BC to SUPERSEAL1,5 (http://konektory.pl/product.php?id_product=2002), sprzedawany na listwie 10szt.;

W załączeniu podaję rysunki techniczne orginalnych konektorów od mwasa (pliki PDF z przedrostkiem ENG) oraz tych sprzedawanych przez polskiego producenta/dystrybutora.

Jeszcze info dla osób które po rozebraniu wtyczki od centralki pod maską (ta do której trzeba wetknąć cztery piny) będą się zastanawiały jak pozbyć się tych blend (wszystko widoczne na zdjęciu tejże wtyczki na 1. stronie tematu). Do pierwszej blendy źle podszedłem i chciałem ją rozwiercić. Nie idźcie w moje ślady, bo wetkniecie ją do wtyczki (tak mi się stało) a samo rozwiercanie nie ma sensu gdyż blenda m długość ok. centymetra. Ja ją wyciągnąłem tak: zapalniczką podgrzałem kawałek drutu (ze spinacza) i gorący wetknąłem do blendy. Za drugim/trzecim razem wszedł on dość głęboko a po ostudzeniu siedział sztywno. Powoli, nie kręcąc spinaczem na boki, wyciągnąłem cztery zaślepki :). W przypadku wpadnięcia jej do wtyczki, z jednej strony pchałem cienką igiełką a z drugiej działałem spinaczem :)
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Szczypior » 08 mar 2018, 20:13

Będę i ja próbował sił z tempomatem :) Manetkę już wyrwałem za 70zł z wysyłką, teraz tylko konektory .
Sęk w tym , że ni w ząb nie rozumiem , gdzie się wpiąć we wtyczkę kompa pod maską.
W opisie jest :
Dla 1.3 multijet:
Pin 20 - włączenie/wyłączenie tempomatu
Pin 19 - sterowanie -
Pin 21 - sterowanie +
Pin 22 - przycisk RES
Dodatkowo połączenie złączki body computera Pin nr 8 - zasilanie (+12 ze stacyjki)
I zdjęcie złącza
Obrazek
Nigdzie nie widzę takich numerów na foto złącza jak w opisie. Możecie mi to wytłumaczyć który gdzie wpiąć ?

Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 646
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 120000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: karollino » 08 mar 2018, 20:30

rustin masz wszystko opisane ze zdjęciami na pierwszej stronie przez mwasa :). A numery pinów (tych w które musisz włożyć brakujące konektory) masz na wtyczkach, ale widoczne są dopiero jak je rozbierzesz (zdejmiesz tą czarną osłonę z wtyczki; w 1.4 8V montowana jest na trzy zatrzaski). Te numerki są niewielkie i ciężko je zobaczyć ale dasz radę :). Nie wiem czy dokładnie o to pytasz, ale wiesz że zasilanie bierzesz z wtyczki do BC a sygnały sterujące z manetki (4 przewody) podajesz na wtyczkę do centralki w komorze silnika.

Doprecyzuj pytanie bo możliwe że Cię źle zrozumiałem ale jestem wypompowany po pracy więc może dlatego ;)
Fiat 126p 650E 24KM - 7000 km, Fiat Siena 1.2 8V FIRE 73KM - 124 000 km, Toyota Yaris 1.33 VVTi 101KM - 10 000 km, Honda Accord 2.0 16V VTEC 155 KM - 5000 km, Fiat Linea, moje 1,4 - V8 jadące jak 0,8 (10,95 l/100km).

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 » 08 mar 2018, 20:37

rustin pisze:
08 mar 2018, 20:13
Będę i ja próbował sił z tempomatem :)
Sęk w tym , że ni w ząb nie rozumiem , gdzie się wpiąć we wtyczkę kompa pod maską.
Wiem o co Tobie chodzi. Też z tym miałem problem. W multijecie jest inna wtyczka niż benzynowych. Masz dodatkowe zdjęcie lewej wtyczki z oznaczeniem Pinów. Liczysz od widocznych. Jak będziesz potrzebował innych :foto , napisz na PW.
4. wnętrze (1).JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5873
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 08 mar 2018, 20:41

To ja jeszcze dodam od siebie :ink
Zlaczka mJet.jpg
Po prostu musisz policzyć piny - od lewej, jak na zdjęciu, zaczynasz od numeru 7, cały rząd kończy się numerem 28 więc w tym rzędzie znajdziesz od 19 do 22, które Cię interesują do sterowania tempomatem :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Szczypior
Posty: 606
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: Szczypior » 08 mar 2018, 20:46

Właśnie o to mi chodziło , skąd mam wiedzieć które to piny na wtyczce :)
Dziękuje bardzo Panowie.
Spróbuję się dobrać do BC a jak nie to zasilanie będzie pod bezpiecznik 51.
Od razu podłączać nie tak jak na pierwszej stronie tylko po korekcie tzn +12V na żółty przewód?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5873
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 176666
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: mwas » 08 mar 2018, 20:55

rustin pisze:
08 mar 2018, 20:46
Spróbuję się dobrać do BC a jak nie to zasilanie będzie pod bezpiecznik 51.
Od razu podłączać nie tak jak na pierwszej stronie tylko po korekcie tzn +12V na żółty przewód?
Sprecyzuj o co chodzi z tą korektą ? Możesz trzymać się sztywno tego, co jest na pierwszej stronie, naniosłem kiedyś korektę tego połączenia we wtyczce manetki, więc wszystko powinno być tam aktualne :ink
A zasilanie możesz pobrać skądkolwiek, gdzie jest +12V :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4446
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 222222
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [ M ] Podłączenie tempomatu

Post autor: smak56 » 08 mar 2018, 20:57

rustin pisze:
08 mar 2018, 20:46
Właśnie o to mi chodziło , skąd mam wiedzieć które to piny na wtyczce :)
Od razu podłączać nie tak jak na pierwszej stronie tylko po korekcie tzn +12V na żółty przewód?
Tak jak zmieniliśmy (opis na stronie 10). Reszta z mjeta str 6.
smak56
****
Obrazek

ODPOWIEDZ