[ M ] Podłączenie tempomatu
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Tak wiem czytałem że trzeba mieć sprzęt i umiejętności. Kiedyś może kogoś uproszę i mi pomoże ;)
Pzdro Karol
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
mwas na zlocie aktywował mi w 10 minutkarol_zydek pisze:Tak wiem czytałem że trzeba mieć sprzęt i umiejętności. Kiedyś może kogoś uproszę i mi pomoże ;)
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Już wspominałem, żeby wpadł na zlot Tam robimy różne cuda
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Mam nadzieję że mi się uda. Na mały śląski zlot nie mam jak się wyrwać ale na ogólnopolski myślę że może mi się udać ;)
Pzdro Karol
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Ja czasem wpadam na kilka godzin, choć mam ponad 300 kmkarol_zydek pisze:Mam nadzieję że mi się uda. Na mały śląski zlot nie mam jak się wyrwać ale na ogólnopolski myślę że może mi się udać ;)
smak56
* * * *
* * * *
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Mam jeszcze piny do tempomatu. Jeśli komuś trzeba piszcie.
Pzdro Karol
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Dzięki informacjom od mwasa udało mi się namierzyć dystrybutora konektorów pasujących do Body Compa i centralki pod maską. Jedyny minus to taki że są one sprzedawane w pakietach po 5 sztuk (złączka pod maska) i 10 szt. (BodyComp) ale przy cenie 5PLN/zestaw nie powinno to być dużą niedogodnością. To konkrety:
- konektory zamawiałem za pośrednictwem strony (http://konektory.pl/category.php?id_category=195), firma Connect Polska Krosno;
- konektory pasujące pod maskę to MQS 1,5/F063 (http://konektory.pl/product.php?id_product=2065), sprzedawany na listwie 5 szt.;
- konektory pasujące do BC to SUPERSEAL1,5 (http://konektory.pl/product.php?id_product=2002), sprzedawany na listwie 10szt.;
W załączeniu podaję rysunki techniczne orginalnych konektorów od mwasa (pliki PDF z przedrostkiem ENG) oraz tych sprzedawanych przez polskiego producenta/dystrybutora.
Jeszcze info dla osób które po rozebraniu wtyczki od centralki pod maską (ta do której trzeba wetknąć cztery piny) będą się zastanawiały jak pozbyć się tych blend (wszystko widoczne na zdjęciu tejże wtyczki na 1. stronie tematu). Do pierwszej blendy źle podszedłem i chciałem ją rozwiercić. Nie idźcie w moje ślady, bo wetkniecie ją do wtyczki (tak mi się stało) a samo rozwiercanie nie ma sensu gdyż blenda m długość ok. centymetra. Ja ją wyciągnąłem tak: zapalniczką podgrzałem kawałek drutu (ze spinacza) i gorący wetknąłem do blendy. Za drugim/trzecim razem wszedł on dość głęboko a po ostudzeniu siedział sztywno. Powoli, nie kręcąc spinaczem na boki, wyciągnąłem cztery zaślepki . W przypadku wpadnięcia jej do wtyczki, z jednej strony pchałem cienką igiełką a z drugiej działałem spinaczem
- konektory zamawiałem za pośrednictwem strony (http://konektory.pl/category.php?id_category=195), firma Connect Polska Krosno;
- konektory pasujące pod maskę to MQS 1,5/F063 (http://konektory.pl/product.php?id_product=2065), sprzedawany na listwie 5 szt.;
- konektory pasujące do BC to SUPERSEAL1,5 (http://konektory.pl/product.php?id_product=2002), sprzedawany na listwie 10szt.;
W załączeniu podaję rysunki techniczne orginalnych konektorów od mwasa (pliki PDF z przedrostkiem ENG) oraz tych sprzedawanych przez polskiego producenta/dystrybutora.
Jeszcze info dla osób które po rozebraniu wtyczki od centralki pod maską (ta do której trzeba wetknąć cztery piny) będą się zastanawiały jak pozbyć się tych blend (wszystko widoczne na zdjęciu tejże wtyczki na 1. stronie tematu). Do pierwszej blendy źle podszedłem i chciałem ją rozwiercić. Nie idźcie w moje ślady, bo wetkniecie ją do wtyczki (tak mi się stało) a samo rozwiercanie nie ma sensu gdyż blenda m długość ok. centymetra. Ja ją wyciągnąłem tak: zapalniczką podgrzałem kawałek drutu (ze spinacza) i gorący wetknąłem do blendy. Za drugim/trzecim razem wszedł on dość głęboko a po ostudzeniu siedział sztywno. Powoli, nie kręcąc spinaczem na boki, wyciągnąłem cztery zaślepki . W przypadku wpadnięcia jej do wtyczki, z jednej strony pchałem cienką igiełką a z drugiej działałem spinaczem
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Będę i ja próbował sił z tempomatem Manetkę już wyrwałem za 70zł z wysyłką, teraz tylko konektory .
Sęk w tym , że ni w ząb nie rozumiem , gdzie się wpiąć we wtyczkę kompa pod maską.
W opisie jest :
Dla 1.3 multijet:
Pin 20 - włączenie/wyłączenie tempomatu
Pin 19 - sterowanie -
Pin 21 - sterowanie +
Pin 22 - przycisk RES
Dodatkowo połączenie złączki body computera Pin nr 8 - zasilanie (+12 ze stacyjki)
I zdjęcie złącza
Nigdzie nie widzę takich numerów na foto złącza jak w opisie. Możecie mi to wytłumaczyć który gdzie wpiąć ?
Sęk w tym , że ni w ząb nie rozumiem , gdzie się wpiąć we wtyczkę kompa pod maską.
W opisie jest :
Dla 1.3 multijet:
Pin 20 - włączenie/wyłączenie tempomatu
Pin 19 - sterowanie -
Pin 21 - sterowanie +
Pin 22 - przycisk RES
Dodatkowo połączenie złączki body computera Pin nr 8 - zasilanie (+12 ze stacyjki)
I zdjęcie złącza
Nigdzie nie widzę takich numerów na foto złącza jak w opisie. Możecie mi to wytłumaczyć który gdzie wpiąć ?
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
rustin masz wszystko opisane ze zdjęciami na pierwszej stronie przez mwasa . A numery pinów (tych w które musisz włożyć brakujące konektory) masz na wtyczkach, ale widoczne są dopiero jak je rozbierzesz (zdejmiesz tą czarną osłonę z wtyczki; w 1.4 8V montowana jest na trzy zatrzaski). Te numerki są niewielkie i ciężko je zobaczyć ale dasz radę . Nie wiem czy dokładnie o to pytasz, ale wiesz że zasilanie bierzesz z wtyczki do BC a sygnały sterujące z manetki (4 przewody) podajesz na wtyczkę do centralki w komorze silnika.
Doprecyzuj pytanie bo możliwe że Cię źle zrozumiałem ale jestem wypompowany po pracy więc może dlatego ;)
Doprecyzuj pytanie bo możliwe że Cię źle zrozumiałem ale jestem wypompowany po pracy więc może dlatego ;)
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Wiem o co Tobie chodzi. Też z tym miałem problem. W multijecie jest inna wtyczka niż benzynowych. Masz dodatkowe zdjęcie lewej wtyczki z oznaczeniem Pinów. Liczysz od widocznych. Jak będziesz potrzebował innych , napisz na PW.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
To ja jeszcze dodam od siebie
Po prostu musisz policzyć piny - od lewej, jak na zdjęciu, zaczynasz od numeru 7, cały rząd kończy się numerem 28 więc w tym rzędzie znajdziesz od 19 do 22, które Cię interesują do sterowania tempomatem Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Właśnie o to mi chodziło , skąd mam wiedzieć które to piny na wtyczce
Dziękuje bardzo Panowie.
Spróbuję się dobrać do BC a jak nie to zasilanie będzie pod bezpiecznik 51.
Od razu podłączać nie tak jak na pierwszej stronie tylko po korekcie tzn +12V na żółty przewód?
Dziękuje bardzo Panowie.
Spróbuję się dobrać do BC a jak nie to zasilanie będzie pod bezpiecznik 51.
Od razu podłączać nie tak jak na pierwszej stronie tylko po korekcie tzn +12V na żółty przewód?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Sprecyzuj o co chodzi z tą korektą ? Możesz trzymać się sztywno tego, co jest na pierwszej stronie, naniosłem kiedyś korektę tego połączenia we wtyczce manetki, więc wszystko powinno być tam aktualne
A zasilanie możesz pobrać skądkolwiek, gdzie jest +12V
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Tak jak zmieniliśmy (opis na stronie 10). Reszta z mjeta str 6.
smak56
* * * *
* * * *