[ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
[ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Koleżanki i koledzy, szanowne grono
Z przyjemnością przekazuję Wam video-manual jak wymienić szczęki hamulcowe w naszych bolidach Bardzo dużo informacji może się pokrywać z tym, co jest już w opisie smak56, ale w takiej formie (video) jeszcze tego nie ćwiczyliśmy Tak więc, jeśli nie zniechęci Was tam moja facjata , to życzę Wam miłego oglądania A poniżej filmu kilka słów na temat regulacji
Regulacja hamulców przy wymianie szczęk:
Luzujemy linkę hamulca ręcznego. W tym celu: siadamy na tylnej kanapie, zaciągamy ręczny i ciągniemy cały mebelek do góry - wychodzi elegancko, trzyma się na takich zatrzaskach
Mebelek ściągamy przez dźwignię ręcznego i odkładamy na bok, spuszczamy ręczny. Jak nie mamy fabrycznego podłokietnika, to sprawa jest banalna - kluczem 10 odkręcamy tą śrubę do stanu aby nakrętka pokrywała się z końcem gwintu.
Może się zdarzyć tak, jeśli nikt wcześniej nie "podciągał" ręcznego, że taki stan macie już osiągnięty
Regulacja hamulców polega na takim ustawieniu rozpieraka (samoregulatora), aby bęben wchodził na szczęki prawie "na styk". Tak wygląda całość po wymianie szczęk:
A tym regulujemy poziom "rozwarcia":
Regulację przeprowadzamy płaskim śrubokrętem przez popychanie tego ząbkowanego walca. I tutaj UWAGA: W jedną stronę (rozwarcie) idzie bez problemu, natomiast, jeśli się okaże, że przesadziliśmy i trzeba szczęki cofnąć, to potrzebny drugi śrubokręcik i trzeba delikatnie podważyć tą blaszkę, która blokuje się na tym ząbkowanym walcu. Tylko delikatnie, bo mi się np. ta blaszka odgięła i nie trzymała na ząbkach, przez co musiałem samoregulator wyciągnąć i kombinować z dogięciem blaszki do pierwotnego stanu.
Regulację przeprowadzamy na zasadzie prób i błędów, poprzez zakładanie bębna i sprawdzanie, jak wchodzi i ile ma luzu. Tutaj kolejna uwaga: po założeniu bębna warto jest przykręcić śruby mocujące bęben - doświadczyłem tego, że po przykręceniu śrub bęben inaczej się zachowywał jak tylko po jego założeniu bez śrub.
Bęben powinien się obracać ale powinniśmy słyszeć delikatne szuranie, obrót bębna powinien odbywać się bez mocniejszego stawiania oporu.
Przy poprawnym ustawieniu samoregulatorów, ręczny regulujemy w środku kabiny śrubą pokazaną wyżej. U mnie jest tak, że nic nie musiałem kręcić Po ustawieniu samoregulatorów w kołach, ręczny trzyma mi już na 3cim ząbku
Powodzonka !
Z przyjemnością przekazuję Wam video-manual jak wymienić szczęki hamulcowe w naszych bolidach Bardzo dużo informacji może się pokrywać z tym, co jest już w opisie smak56, ale w takiej formie (video) jeszcze tego nie ćwiczyliśmy Tak więc, jeśli nie zniechęci Was tam moja facjata , to życzę Wam miłego oglądania A poniżej filmu kilka słów na temat regulacji
Regulacja hamulców przy wymianie szczęk:
Luzujemy linkę hamulca ręcznego. W tym celu: siadamy na tylnej kanapie, zaciągamy ręczny i ciągniemy cały mebelek do góry - wychodzi elegancko, trzyma się na takich zatrzaskach
Mebelek ściągamy przez dźwignię ręcznego i odkładamy na bok, spuszczamy ręczny. Jak nie mamy fabrycznego podłokietnika, to sprawa jest banalna - kluczem 10 odkręcamy tą śrubę do stanu aby nakrętka pokrywała się z końcem gwintu.
Może się zdarzyć tak, jeśli nikt wcześniej nie "podciągał" ręcznego, że taki stan macie już osiągnięty
Regulacja hamulców polega na takim ustawieniu rozpieraka (samoregulatora), aby bęben wchodził na szczęki prawie "na styk". Tak wygląda całość po wymianie szczęk:
A tym regulujemy poziom "rozwarcia":
Regulację przeprowadzamy płaskim śrubokrętem przez popychanie tego ząbkowanego walca. I tutaj UWAGA: W jedną stronę (rozwarcie) idzie bez problemu, natomiast, jeśli się okaże, że przesadziliśmy i trzeba szczęki cofnąć, to potrzebny drugi śrubokręcik i trzeba delikatnie podważyć tą blaszkę, która blokuje się na tym ząbkowanym walcu. Tylko delikatnie, bo mi się np. ta blaszka odgięła i nie trzymała na ząbkach, przez co musiałem samoregulator wyciągnąć i kombinować z dogięciem blaszki do pierwotnego stanu.
Regulację przeprowadzamy na zasadzie prób i błędów, poprzez zakładanie bębna i sprawdzanie, jak wchodzi i ile ma luzu. Tutaj kolejna uwaga: po założeniu bębna warto jest przykręcić śruby mocujące bęben - doświadczyłem tego, że po przykręceniu śrub bęben inaczej się zachowywał jak tylko po jego założeniu bez śrub.
Bęben powinien się obracać ale powinniśmy słyszeć delikatne szuranie, obrót bębna powinien odbywać się bez mocniejszego stawiania oporu.
Przy poprawnym ustawieniu samoregulatorów, ręczny regulujemy w środku kabiny śrubą pokazaną wyżej. U mnie jest tak, że nic nie musiałem kręcić Po ustawieniu samoregulatorów w kołach, ręczny trzyma mi już na 3cim ząbku
Powodzonka !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Dobra robota. Spokój na następne 150 tys. km.
P.S.
Jak będę wymieniał u siebie, to do czyszczenia szczotką zawołam Ciebie Szybko Ci idzie
P.S.
Jak będę wymieniał u siebie, to do czyszczenia szczotką zawołam Ciebie Szybko Ci idzie
smak56
* * * *
* * * *
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3811
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 627 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Super. Trzeba dodać zamiast [M] - [VM](VIDEO MANULAL)
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
No super sprawa - jak znalazł dla mnie na wiosnę .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Dodałem kilka słów o regulacji hamulców, bo tego wcześniej zabrakło. Otóż po tych kilku dniach używania okazało się, że musiałem jeszcze raz ściągnąć bębny i porządnie wyregulować, bo niestety przy wymianie tego nie zrobiłem i np z lewej strony samoregulator całkowicie mi zleciał i walał się po bębnie
Przy wymianie nie liczcie na to, że samoregulator sam się rozkręci. Ja tak myślałem i założyłem całkowicie "skręcony", czyli ustawiony w pozycji minimum - i to był błąd. Trzeba niestety go tak rozstawić, jak opisałem to wyżej. Teraz wszystko działa jak należy
A tak przy okazji - tak wyglądały moje hamulce po 10ciu latach bez żadnej ingerencji
Przy wymianie nie liczcie na to, że samoregulator sam się rozkręci. Ja tak myślałem i założyłem całkowicie "skręcony", czyli ustawiony w pozycji minimum - i to był błąd. Trzeba niestety go tak rozstawić, jak opisałem to wyżej. Teraz wszystko działa jak należy
A tak przy okazji - tak wyglądały moje hamulce po 10ciu latach bez żadnej ingerencji
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 maja 2013, 8:31
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Opole
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Dzięki za obszerny materiał. Przy 150 tyś skończyły się bębny. Objawy to szumy piski i trzaski- momentami okropnie tam waliło.Po zdjęciu bębna okazało się że jeden samo-napinacz rozleciał się w drobiazg. Wszystko założyłem nowe, tylko hamulca ręcznego było brak ale uznałem to za szczegół . Dla świętego spokoju postanowiłem jednak tu zajrzeć i mnie w końcu oświeciło. O ile sama wymiana była w miarę udana to bez waszej wiedzy i doświadczenia bym poległ bo jak u kolegi samo-napinacz spadł bo był źle wyregulowany. Ale dzięki wam wszystko zakończyło się szczęśliwie. Dzięki jeszcze raz.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Może nie w Linei, ale w Punto 2 - wczoraj wymieniony komplet sprężynek naciągających szczęki hamulcowe. Ściślej jedna, górna sprężyna w prawym kole była już na tyle wyeksploatowana, że nie dawała rady ściągnąć od góry szczęk. Objaw był taki, że po zaciągnięciu ręcznego, nie hamowało prawe koło. Wyjaśnił mi mechanik o co chodzi, ale i tak tego nie powtórzę . W każdym bądź razie teraz wszystko hamuje jak żyleta
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Czy odkręcacajac przewód hamulcowy od cylinderka baryłka powinna się kręcić na przewodzie? Próbowałem odkręcac i śruba, baryłka kręciła się wraz z przewodem. Obstawiam, że zardzewialo coś bo powinno być ruchome?
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Tak powinna się kręcić sama "baryłka" a przewód powinien być nie ruchomy. Tak się często robi musisz użyć odrdzewiacza lub inne środki... A jak to nie pomoże to szykuj nowy przewód...
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Wyluzuj, nie zawsze da się "od strzała" coś ustalić
ePER wskazuje:
77364264 ZESTAW SZCZĘK HAMULCOWYCH - strona lewa i prawa ma te same numery
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Ważne aby znać parametry jak się kupuje na portalu. Sprzedawcy podają, że do Linei a wymiary z kapelusza. Linea ma śr. 228,6 mm i szer 42 mm.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Wymiana szczęk hamulcowych
Sprawdzałeś ?Pokaż mi tam numer szczęk bo ja w układzie hamulcowym nie widzę