[ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

[ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

Minął rok od ostatniej kontroli szczęk hamulcowych. Pora było do nich zajrzeć. Po zdjęciu koła i odkręceniu dwóch bolców ustalających (klucz 12), po opukaniu (ja używam młotka gumowego) bębna i użyciu trochę większej siły zdjąłem bęben. Szczęki są jeszcze dobre (120 tys. km), chociaż te w kierunku przodu zużyte są trochę więcej. Po odkurzeniu pędzelkiem całości, WD-40 użyłem do oczyszczenia i konserwacji rozpieraka oraz czujnika ABS (fot1). Ściskiem (zielona strzałka) zabezpieczyłem szczękę (inaczej wypadnie) i odłączyłem mocowanie szczęki ( fot.1 czerwone strzałki). Bolec do którego mocuje się zdjęty skobelek jest zardzewiały. Po oczyszczeniu bolca i jego konserwacji, złożenie w odwrotnej kolejności. Teraz bębny. Zrobił się mały rancik, który wiertarką z odpowiednią końcówką zeszlifowałem. Po oczyszczeniu całości i odtłuszczeniu - bębny pomalowałem (fot.2). Przed zmontowaniem całości zauważyłem, że wahacz belki w kilku miejscach ma ślady korozji. Użyłem środka do konserwacji podwozi (fot.3) i na jakiś czas starczy. Całość prac zajęła mi około dwóch godzin. Bębny wystarczą na kolejne 100 tys. a szczęki 30÷40 tys.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3804
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 7000
Silnik: 2.0 HYBRID
Rocznik: 2022
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 623 razy
Otrzymał podziękowań: 468 razy
Kontakt:

Post autor: ślimak »

Dobra robota !!! :brawo
88=))
will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Przyda się na pewno dzięki :pivo
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Post autor: helletic »

smak56, zainspirowałeś mnie do dłubaniny :zlośnik ! Fachowa robota, gratuluję :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
Jery
klubowicz
klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
Przebieg: 163000
Silnik: 1.3 IMA
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Pniów
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Post autor: Jery »

Jestem pod wrażeniem :brawo
Henia ;-) red milano
Awatar użytkownika
condensed
klubowicz
klubowicz
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2011, 18:32
Przebieg: 93300
Silnik: benzyna 1,4
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: condensed »

Bardzo fajny materiał - przyda się niejednemu z nas. THX!
Pozdrawiam serdecznie.
Piotr
Condensed
Awatar użytkownika
Jarek85
klubowicz
klubowicz
Posty: 201
Rejestracja: 06 lis 2011, 21:58
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 8V+ LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Szadek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Jarek85 »

Na 60 tyś zajrzę do szczęk......
Klocki z przodu nie są jeszcze złe, nowe już czekają do montażu.... :)
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

smak56, a ja tak od strony technicznej zapytam;czy przed zdjęciem bębnów luzowałeś linkę od ręcznego/jeżeli tak to proszę o krótki opis/ i druga sprawa jeżeli bębny ni jak nie chcą zejść zapewne z winy tego rantu to jak popuścić szczęki na samoregulatorze??.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Post autor: smak56 »

ENDRIU, linek hamulca nie luzowałem tylko hamulec postojowy zwolniony (auto na biegu z klinami pod kołami). Z tym samoregulatorem to nie jest tak do końca. Otóż zobaczę teraz po konserwacji czy będzie spełniał swoją rolę. Przed kontrolą stanu szczęk miałem "za wysoki ręczny" i jedno koło słabiej hamowało (próba na piasku). Po oczyszczeniu, przesmarowaniu regulatora i przede wszystkim bolca i tej blaszki (czerwone strzałki na fot.1), pod którą "chodzi" szczęka, może będzie faktycznie samoregulował. Podkręciłem sam rozpierak i teraz jest dobrze. Natomiast żeby zdjąć oporny bęben, można spróbować wkrętakiem przez otwór w bębnie (fot.) ścisnąć szczęki. Regulator jest niedostępny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: mwas »

Na prośbę smak56 podbijam temat :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

Dzięki Maciek :ink
Minęły kolejne lata od ostatniego wpisu o kontroli szczęk. Pora na powtórkę.
Korzystając z pogody i czasu, po raz kolejny rozebrałem bębny żeby dokonać przeglądu hamulców z tyłu. Przejechałem 170 tys. km i w dalszym ciągu nic nie trzeba wymieniać. Pędzelkiem odkurzyłem elementy /pająk uciekł/, zlikwidowałem minimalny rancik, odmalowałem bębny i po złożeniu wszystkiego mam pewność i spokój na następny rok! :banan
A efekt na :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: mireks »

Cymes, jak zwykle :luzak
Szpiegusek1
klubowicz
klubowicz
Posty: 183
Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
Przebieg: 152000
Silnik: 1.4 8V +LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: Szpiegusek1 »

Po 150 000 km szczęki bez okładziny , bębny do wymiany itd
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: smak56 »

Minęły dwa lata od ostatniego przeglądu szczęk. Dojechałem ponad 35 tys. km (206 tys.) i w dalszym ciągu nic nie wymieniam. Oczyściłem, co trzeba przesmarowałem, pomierzyłem i dla siebie wymianę zaplanowałem na wiosnę przyszłego roku. Szczęki mają po 2,0 ÷ 2,5 mm grubości, bębny wewnątrz ϕ 228,8 mm (nowe mają 228,3 mm, ϕ max 230 mm) :foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: [ M ][1.4 1.3MJ] Przegląd szczęk hamulcowych

Post autor: mwas »

Stefan, szczęki i bębny nie były wymieniane od nowości ? Czy już jakaś wymiana była zaliczona ? Jeśli chodzi o wymianę, to planujesz wymienić same szczęki czy razem z bębnami ?
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
ODPOWIEDZ