[ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Jak nie czuć żadnego bicia na kierownicy podczas hamowania to jeździłbym dalej na tym zestawie.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Zajechać klocki jeszcze bardziej. Moja rada - wymieniać tarcze razem z klockami. Nie ważne ile tarczy pozostało.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Przetaczałeś tarcze ? Wyglądają nieźle nie ma wyraźnego progu trzeba zmierzyć.Grzesioklb pisze:Witam jak oceniacie zużycie moich klocków. Oraz co sądzicie o tarczach.
Klocki wymiana oczywiście.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Grzesioklb
- klubowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 lip 2010, 11:05
- Przebieg: 140200
- Silnik: T-JET
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kluczbork
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Z tarczami nie było nic robione. Klocki słabe ale czy warto zakładać nowe na te tarcze? Starczy tarczy dla nowych klocków?
Grzesioklb
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Spokojnie starczy ledwo co rancik się zrobił, choć jak coś bym na Twoim miejscu je przetoczyl. W puncie II ostatnio swojej lubej zakładałem oryginały po przetoczeniu tarcz+ nowe klocki. Teraz jest !oc hamowania
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Producent w przypadku multijeta przewiduje zużycie tarczy z 22 mm do min 20.2 mm. Tak więc 0.9 mm na stronę. Nie jest to za wiele i warto tak jak pisze will pomierzyć.Grzesioklb pisze: Starczy tarczy dla nowych klocków?
smak56
* * * *
* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Moje zdanie : na razie jeździj dalej, jak klocki będą do wymiany (na oko lub ostatecznie zapali się kontrolka;), wtedy ocenisz tarcze. Obecnie wygląda to normalnie, do jazdy. Ja na pierwszym zestawie klocków jeździłem do ok. 90tys.km i tarcz nie było potrzeby wymieniać.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja tam widzę już bardzo niewiele okładziny. Wymieniłbym wszystko.
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja zakładałem nowe klocki na stare tarcze przy 85tyś, tarcze były w dobrym stanie ale mierzyłem grubość była w normie.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
A to ciekawe co piszesz ?! . Ja mam już na tarczach znacznie większe ranty niż 0,9 mm /tak na oko jakieś 1,5 mm/ i to przy przebiegu 57.000 km .Ok.miesiąc temu byłem na wymianie olejów i filtrów w serwisie FIATA w Bielsku- Białej . Prosiłem o przyjrzenie się temu i stwierdzili, że na tych tarczach i klockach mogę jeszcze śmiało jeździć jakieś 30.000 km . Hamulce działają bez zarzutu .smak56 pisze:Producent w przypadku multijeta przewiduje zużycie tarczy z 22 mm do min 20.2 mm. Tak więc 0.9 mm na stronę. Nie jest to za wiele i warto tak jak pisze will pomierzyć.Grzesioklb pisze: Starczy tarczy dla nowych klocków?
A tak już zupełnie na logikę i z tego co wiem - 0,9 mm to chyba za mało , gdyby to było 1,9 to co innego .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
B grubość nowej tarczyFiacik pisze: A tak już zupełnie na logikę i z tego co wiem - 0,9 mm to chyba za mało , gdyby to było 1,9 to co innego .
C (MTH) - minimum tarczy hamulcowej (nabijana na obwodzie tarczy)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
w laboratorium pewnie ta tarcza nie pęka nawet przy 3- krotnie większym zużyciu ale dajmy współczynnik bezpieczeństwa x3 lub x4 - wszyscy będą zadowoleni ..
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1300
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Dzięki Ci smaku56 za ostateczne wyjaśnienie i masz za to dobre - w międzyczasie sprawdziłem u dobrych mechaników i faktycznie ten minimalny wymiar jest nabijany na tarczy , a różnica czy też dopuszczalne przez producenta zużycie jest faktycznie tak niewielkie . Ale , no właśnie - konia z rzędem temu mechanikowi , który przy takim zużyciu wymienia tarcze . W moim przypadku te 0,9 mm to już miałem przy około 35.000 - 40.000 km i każdy by się uśmiechnął gdybym przy takim przebiegu wymienił tarcze i oczywiście klocki . Dla jasności to jestem zdecydowanym przeciwnikiem eksploatowania podzespołów auta ponad zalecenia producenta i zdrowy rozsądek .
Bardzo jestem ciekawy jak to wygląda u kolegów na forum ?
Bardzo jestem ciekawy jak to wygląda u kolegów na forum ?
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja zmieniłem tarczę przy 100tys.
Pozdrawiam wszystkich
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3806
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 623 razy
- Otrzymał podziękowań: 468 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Ja zmieniałem na 65000 tyś, ale bardziej jako kaprys niż potrzeba.