Teraz jest 22 sty 2017, o 06:51


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Instalacja Gazowa by CrazyKetchup
PostNapisane: 15 gru 2013, o 02:19 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2012, o 22:12
Posty: 578
Lokalizacja: ES
Postawił Piwo : 28 razy
Otrzymał Piw: 20 razy
Może zacznę jeszcze raz temat (z pewnymi poprawkami). Zamysłem tego tematu jest miejsce w którym można by wrzucać swoje "gazownie" - generalnie w jednym miejscu zebrać dane na temat instalacji lpg w naszych autach które są po różnych tematach rozrzucone. Myślę że dla planujących zakłożenie instalacji temat przyda się do zorientowania jakie zestawy się montuje i w jaki sposób, a już zagazowni będą mogli podpatrzeć czy nie dałoby się coś poprawić, zoptymalizować.

Instalacja zakładana w AG Czech Rawa
Sterownik - SEC ECO ATS
Wtryski - HANA 2000 black (2,1)
Reduktor - Tomasetto AT-09 Alaska
Filtr - odstojnikowy FL02, Mapsensor - UCC-1
Butla, wielozawór - Atiker 630/200 50 L (tankuje się 40 litrów)
Przewody gumowe - Semperit
Zasilanie - miedź w otulinie, wlew w zderzaku.
Kolektor nie zdejmowany przy montażu.
Koszt 2059 zł

Co wg. mnie mogło być lepiej zrobione :
1) Średnio przemyślane montaż listwy gazowej, montaż odwrotny - kroćcem w lewo (w stronę filtru) skróciłby przewód podciśnieniowy co z pewnością poprawiłoby estetykę (do poprawy po gwarancji).
2) Zawór w zbiorniku zamontowany "na wstecznym" chociaż przy mocy 77 KM wielkiej różnicy to nie robi to jest to błąd (trudne do poprawy trzeba by zbiornik obracać i robić kolejne otwory).
3) Uchwyty montażowe od butli i przewodów pod samochodem mogłby być lepiej zabezpieczone ( przy najbliższej okazji na kanale wysmaruję jakiś bitex'em albo smarem).
4) Przy montażu parownika porysowano lakier co widać na zdjęciach - całe szczęście tylko do podkładu i w komorze silnika.
5) Nie do końca w tym miejscu przełącznik/kontrolka - miał być max z prawej strony od obecnego miejsca montażu, obecnie dźwignia ręcznego utrudnia lekko dostęp przy przełączaniu ale z drugiej strony przełącznik nie rzuca się w oczy tak samo otwór po nim gdyby e przyszłości był zdemontowany.


Co zostało poprawione/wykonane po montażu :
1) Wężyk pomiędzy wkrętką a wtryskiwaczem nr. 2 był zbyt długi i zagięty co powodowało, że podawał mniej gazu, objaw na biegu jałowym przy max obciążeniu klimatyzją, świałami i ogrzewaniem obroty lekko falowały oraz pojawiały się lekkie wibarcje silnika. Wg. mnie niebezpieczna sytuacja bo jeden cylinder nie dostawał takiej samej mieszanki jak pozostałe - poprawione przez serwis.
2) Podniosłem ciśnienie różnicowe na reduktorze z 0,8 do 1 Bara (producent w instrukcji zaleca przedział 0.9-1.1).
3) Poprawki 1-2 wymagały od nowa pełnego wystrojenia.


Generalnie auto jeździ prawidłowo, przejechało około 3000 km, spalanie trudno do końca powiedzieć przedział około 10 litrów (nie było zbiornika żeby coś nie było grzebane jeśli chodzi o strojenie). Przyjemnie się tankuje "do pełna" za 100 zł co starcza na 400 km po mieście.
Instalacja nie jest super wzorowym przykładem montażu ale tragedii nie ma - wydaje mi się, że ma dobry stosunek ceny do jakości "wrzutu pod maskę".

Jeśli chodzi o to co bym teraz inaczej chciał mieć zrobione to chyba wlew pod klapką a nie w zderzaku - ostatnio trochę w Warszawie przebywam i tam w większości garaży podziemnych zarządcy ustawiają zakazy wjazdu LPG (nie ma takiego znaku) przy wlewie w zderzaku jest szansa czepiania się :) .

Ustawienia które będę modyfikował w najbliższym czasie :
-przełączanie na lpg przy 35 stopniach (zobaczymy jak przyjdą mrozy może trzeba będzie zwiększyć albo i zmniejszyć)
-na razie wyłączone podgrzewanie wtyskiwaczy (pewnie włączę jak będą problemy przy dużych mrozach)
-do ustawienia korekta wzbogacenie po temperaturze ale też czekam na duże mrozy :) .


Obrazek

Reszta zdjęć pod tym linkiem :
https://picasaweb.google.com/1179361496 ... b768srQHQ#


Mapy :
wstępna ręczna
Obrazek

końcowa ręczna
Obrazek


strojone po ATS - czyli jak działa automat w mojej instalacji :
Obrazek



W miarę zmian w mojej instalacji będę dodawał info :) .


Ostatnio edytowano 15 gru 2013, o 17:04 przez CrazyKetchup, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   40000   Silnik:   1.4 8v+LPG   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł: Re: Instalacja Gazowa by CrazyKetchup
PostNapisane: 24 lut 2014, o 20:48 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 09:18
Posty: 5970
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 136 razy
Czemu ma służyć podgrzewanie wtryskiwaczy? Ojcu zaproponowali taki patent do micry i nie bardzo kumam.

Później usunę bo klikam z tel.

Wysłane z mojego GT-I9505

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Instalacja Gazowa by CrazyKetchup
PostNapisane: 24 lut 2014, o 21:19 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 20:56
Posty: 494
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo : 30 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
emmer napisał(a):
Czemu ma służyć podgrzewanie wtryskiwaczy?
Cewki wtrysków dostają zasilanie (można ustawić kilka progów mocy) jeszcze przed przełączeniem na LPG. Powoduje to lekkie podgrzanie wtrysków żeby ewentualne osady frakcji olejowych się rozpuściły i nie kleiły. U siebie mam to włączone, choć nie zauważyłem żadnej różnicy. Tak dla świętego spokoju...

_________________
*Powered by LPG*


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   48000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Instalacja Gazowa by CrazyKetchup
PostNapisane: 24 lut 2014, o 23:17 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2012, o 22:12
Posty: 578
Lokalizacja: ES
Postawił Piwo : 28 razy
Otrzymał Piw: 20 razy
emmer napisał(a):
Czemu ma służyć podgrzewanie wtryskiwaczy? Ojcu zaproponowali taki patent do micry i nie bardzo kumam.

Później usunę bo klikam z tel.

Wysłane z mojego GT-I9505


Zależy o jakie podgrzewanie chodzi - bo jest opcja o której pisze sylwek czyli podgrzewanie cewkami w sumie miałem to włączone a później wyłączyłem i zima ma już się powolutku kończy a nic złego się nie dzieje :) .

Niektórzy też stosują tego typu wynalazki http://kme.eu/product,products,61.html - ale z tego co czytałem to są różne opinie, większość że ten akurat układ jest za słaby na duże mrozy. Generalnie jak masz dobre wtryskiwacze, mało km robisz, dbasz o to co tankujesz nie powinno być potrzeby. Ludzie mają różne instalacja - słabe wtryski albo z dużym przebiegiem, kombinują z temp. przełączania (czytaj obniżają grubo poniżej 35-40 stopni) dlatego bawią się w takie dodatkowe cuda.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   40000   Silnik:   1.4 8v+LPG   Rocznik:   2012    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]