Teraz jest 29 kwi 2017, o 19:28


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 9 lut 2014, o 00:42 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 295
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Witam. Właśnie jestem po wymianie łączników. dłuższy czas slyszalem różne odglosy z zawieszenia . ostatnio stuki się nasiliły. kontrola zawieszenia na stacji diagnostycznej potwierdzila wybicie się jednego przegubu kulowego. zakupilem więc komplet łączników na obie strony . koszt łączników - 60 zl. Efekt wymiany - cudowna cisza podczas jazdy :) Zdecydowalem się opisać wymianę bo nie jest to wcale takie trudne. potrzebne będą :
- solidny klucz nasadowy 15 ( chyba że ktoś już majstrowal przy tym to może się okazać że inny :) ) najlepiej na grzechotce z przegubem.
- szczypce Morse'a
- WD 40 i szczotka druciana
- oczywiście klucz do kół
- łyżka do opon lub coś w tym rodzaju.
Ja użyłem jeszcze smaru wodoodpornego ale to już w/g uznania.
Autko podniesione, kolo zdjęte . nakrętki przegubów zlane WD 40 i przeczyszczone szczotką drucianą. nastepnie zakladamy maksymalnie ciasno szczypce morse'a pomiędzy stabilizator a łącznik w taki sposób aby uniemożliwić obracanie się przegubu podczas odkręcania nakrętki . przystępujemy do odkrecania. jako że miejsca nie ma byt wiele , przegub klucza bardzo się przyda :) osobiscie pokusilem się o zdjęcie z nowego łącznika zacisku z drutu i odwinięcie oslony gumowej przegubu aby zobaczyć czy jest tam smar . odrobina byla więc dołożyłem od siebie jeszcze trochę wodoodpornego smaru, założyłem osłonę gumową i druciany zacisk. zrobilem tak samo po obu stronach łącznika. do latwego wyciągnięcia starego i założenia nowego łącznika przyda się łyżka do opon lub coś podobnego. zakladamy ją w ten sposób aby koniec leżał na końcówce stabilizatora . drugi koniec skierowany w stronę przodu auta . łyżka musi przechodzić pod półosią napędową ! po odkreceniu nakrętek widać bylo, że gwintowane końcówki przegubów są "sciskane"do siebie czyli żeby móc swobodnie wyciągnąć łącznik należało tak podzialać siłą aby kąt pomiędzy srubą przegubu a ramieniem łącznika byl bliski 90º. Wówczas sruby bez problemu wychodzą z otworów. aby to osiągnąć wolny koniec łyżki naciskalem od dolu ku górze robiac tym samym dźwignię na stabilizator o półoś. nie trzeba dużej sily aby odleglosci miedzy otworami byly równe długości łącznika :) w ten sposób wyciagamy stary i zakladamy nowy łącznik . zakręcamy nakrętki . zakladamy kolo. opuszczamy auto dociągamy śruby kola i cieszymy się cichą jazdą :) W ten sposób przekonalem się że nasze autka są tak zbudowane iż na prawdę niewielki luz na przegubach łączników ( nie do uchwycenia nawet przez doswiadczonego diagnostyka-w grudniu przegląd okresowy nic nie wykazal a stuki juz byly ! ) przenosi sie na karoserię drażniąc nasze uszy :) tak wyglądało to u mnie. nie jestem mech sam. więc jeśli ktoś posiada wiedzę, że coś zrobilem nie zgodnie ze sztuką , to proszę mnie uświadomić.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 9 lut 2014, o 01:30 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:32
Posty: 1423
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 161 razy
Otrzymał Piw: 107 razy
Gratuluję :ok) , mam nadzieję, że nie będę tego robił osobiście, ale :pivo za podzielenie się wiedzą :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 9 lut 2014, o 04:05 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3749
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
Moje gratulacje :brawo
Ja, zamiast szczypiec Morse'a użyłem klucza imbusowego i oczkowego, zamiast WD40 - odrdzewiacza, zamiast łyżki do kół drugiego podnośnika. Reszta :ok) :lacha

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 9 lut 2014, o 09:14 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Też pod wahacz wstawiam podnośnik.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 9 lut 2014, o 11:36 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 295
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
próbowałem z podnosnikiem pod wahacz, jednak dzwiganie auta w drugim miejscu drugim podnosnikiem wydalo mi się niezbyt bezpieczne, tymbardziej że przy użyciu łyżki sprawa jest dużo prostsza, szybsza i bezpieczniejsza- auto jest stabilne na jednym podparciu. ale może się mylę. polecam jednak wypróbować ten sposób . założyć dźwignię łyżką lub kawalkiem plaskownika to moment. zawsze można wrócić do metody z drugim podnosnikiem :) pozdrawiam .

-- 9 lutego 2014, o 11:59 --

jeszcze male sprostowanie: do podniesienia calego auta użyłem podnosnika hydraulicznego typu "zaba" a do wachacza -próbowałem z trapezowym. uważam że w zadnym wypadku nie należy stosować dwóch podnośników o nieruchomej podstawie ! jest to mega niebezpieczne ! najlepiej jeszcze mieć auto na podstawce :) dodam jeszcze że kupując żabkę sprawdzilem i okazało się że standardowa o wysokosci podnoszenia 300 mm nie wystarczala aby dzwignac linkę . nawet jeśli by się to udalo to ramię podnosnika musialo by chyba stać zupelnie pionowo. kupilem na allegro żabkę o wys. 360 mm .ta sprawdza się wspaniale :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 9 lut 2014, o 12:28 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2014, o 21:09
Posty: 730
Lokalizacja: Pszów
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 35 razy
Świetna robota :ok) ja pod Chmurką nie mam możliwości nawet drobnych napraw, no może poza wymianą opon!

_________________
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   55555   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2012    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 9 lut 2014, o 13:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6001
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 189 razy
zibi186 robiłem to sposobem jaki właśnie opisujesz. Według mnie podstawą sukcesu jest dobry podnośnik "żaba". Nie wyobrażam sobie wymiany łączników, gdy auto podparte jest fabrycznym lewarkiem. Dodatkowo "żaba" ma rurkę, którą wachlujemy żeby podnieść auto, i ta rurka świetnie się sprawdza później jako dźwignia, żeby naprzeć na drążek stabilizatora.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 9 lut 2014, o 13:35 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2012, o 04:19
Posty: 295
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 17 razy
Tomek, myslalem o tym żeby wykorzystać rurkę od podnosnika. uznalem jednak że plaski koniec łyżki lepiej się sprawdzi w tym przypadku. nie zeslizgnie się z końcówki stabilizatora w najmniej oczekiwanym momencie :) Sebek - ta naprawa jest spokojnie do zrobienia bez kanalu . mam go ale nie bylo potrzeby korzystać :) Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   120000   Silnik:   1.4 T.-jet + lpg   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 10 lut 2014, o 11:21 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
czy po takiej operacji potrzebne jest robienie zbieżności?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 10 lut 2014, o 11:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6001
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 189 razy
Nie :ok)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 10 lut 2014, o 11:25 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
w takim razie w ASO zrobili mi ponadplanowo :red w sumie sie nie gniewam bo nie robiłem chyba ze 3 lata :-<<

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 29 cze 2014, o 16:47 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 23:49
Posty: 3700
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo : 164 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
Mam małe pytanko. Czeka mnie wymiana prawego stabilizatora, przy tej okazji wymienię sobie dwa, jak szukam w internecie to tego jest pełno i w różnych cenach. Powiedzcie mi jakiej marki najlepiej wybrać żeby mi się nie rozpadło po jednym sezonie.

_________________
Sympatyk forum :-)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   217000   Silnik:   2.0 110KM HDi   Rocznik:   0    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 29 cze 2014, o 17:00 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3749
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
cichy napisał(a):
Powiedzcie mi jakiej marki najlepiej wybrać żeby mi się nie rozpadło po jednym sezonie.

Ja założyłem Lemförder. Nie wiem czy się nie rozlecą, ale to jedna z lepszych firm. Cena około 60 zł/szt. Kupiłem u buherta.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 29 cze 2014, o 17:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Też polecam Leamforder i też u Buherta.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wymiana łączników stabilizatora
PostNapisane: 29 cze 2014, o 18:37 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 22:39
Posty: 3149
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 280 razy
Otrzymał Piw: 227 razy
Też polecam Leamforder. Nie kupiłem u Buherta, ale następne pewnie kupię :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]