Teraz jest 19 sty 2017, o 09:51


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
PostNapisane: 31 lip 2013, o 17:25 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 07:34
Posty: 6032
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 214 razy
Otrzymał Piw: 204 razy
Manual niestety nie będzie najwyższych lotów, ze względu na jakość zdjęć i braki, ale komuś może się przydać.
Na początek musimy zaopatrzyć się w ściągacz do sworzni (30zł), nasadkę 36 i ściągacz do łożysk piast. Ten ostatni jest drogi (220zł), mnie udało się pożyczyć za flaszkę, ale na pewno sprawię sobie taki zestaw.

Etapy, nr etapu odpowiada nr zdjęcia.
01. Trzeba zdjąć koło, odkręcić zacisk i jarzmo hamulca.
02. Zdjąć tarczę, odkręcając dwie śruby. Tarcza schodzi ciężko, trzeba walnąć kilka razy młotkiem.
03. Odkręcić osłonę tarczy hamulcowej
04. Poluzować nakrętkę na osi. Aby to zrobić musimy mieć taką specjalną wyrafinowaną blokadę i śruby M12x1,25, takie jak do kół. Blokada niech będzie długa, aby zaparła się o podłogę. Bez niej nic nie odkręcimy, bo śruba kręci się razem z półosią.
05. Wygiąć zabezpieczenie na nakrętce i kluczem 36 z krótką przedłużką luzujemy śrubę. Śruba jest tak przykręcona, że udało mi się podnieść Line, stała na 3 kołach. Dopiero wtedy śruba ruszyła. Auto raczej nie może stać na zwykłym podnośniku, ja mam wielkie drewniane klocki.
06. Wyjąć czujnik ABS. Trzeba odkręcić śrubę imbusową i delikatnie wyciągnąć czujnik. Oczywiście trzyma go rdza, więc lejemy obficie WD40 lekko przekręcając czujnikiem lewo/prawo.
07. Wyjęcie zwrotnicy. Okręcamy całkowicie nakrętkę osi, odkręcamy dolne mocowanie amortyzatora, ściągaczem do sworzni uwalniamy końcówkę drążka kierowniczego. Dolne mocowanie zwrotnicy do wahacza, jest zrealizowane poprzez śrubę, która klinuje się w wycięciu w sworzniu. Jest ona prostopadła do osi sworznia. Odkręcić nakrętkę, wyjąć śrubę i walnąć młotem w wahacz, powinno puścić.

No i teraz problem, bo nie zrobiłem zdjęcia. Mamy w rękach zwrotnicę z piastą. Piasta jest wbita w łożysko, więc trzeba ją po prostu wybić. Ja użyłem nasadki o średnicy piasty. Poszło całkiem lekko, ale.....

08 i 09. ... miska łożyska została na piaście. Próby usunięcia jej przecinakiem, morsem, francuzem, podgrzewanie palnikiem nie powiodły się.
10. W arsenale została tylko kątówka. Postanowiłem naciąć z dwóch stron jak najbliżej osi i... miska podczas cięcia tak się nagrzała i spuchła, że zeszła przy pomocy scyzoryka.
11. yeahhhh!!!!
12. Aby wycisnąć łożysko, najpierw trzeba wyjąć pierścień zabezpieczający. Używamy śrubokręta.
13. Przy pomocy ściągacza i imadła, wyciskamy resztę łożyska. Oczywiście na początku nie chcę puścić, więc po mocnym skręceniu trzeba walnąć parę razy młotem.
14. I poszło.
15. I wyszło

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Na końcu fotki potrzebnych narzędzi.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
PostNapisane: 31 lip 2013, o 21:25 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:21
Posty: 2216
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo : 349 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
Szacun :ok) :pivo !


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   153000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
PostNapisane: 1 sie 2013, o 11:29 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 13:17
Posty: 878
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo : 101 razy
Otrzymał Piw: 47 razy
Oczywiście piwko należy się :pivo , a swoją drogą po podliczeniu zakupu ściągacza fakt że zostaje już na zawsze ile np. kosztuje wymiana u np. p '' Henia '' bo łożysko też w zasadzie rzadko siada...... :pomysli

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
PostNapisane: 2 sie 2013, o 18:15 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 19:26
Posty: 1937
Lokalizacja: Legionowo
Postawił Piwo : 118 razy
Otrzymał Piw: 89 razy
eeeeee :zdiwiony opis super ale chyba zostawię taką babraninę Panu Heniowi, ja poczekam na inną okazję grzebania w Linie :)
Nie mam takiego fajnego garażu i narzędzi jak TY panic
Za manual :pivo

_________________
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   TDI   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana łożyska przedniej piasty.
PostNapisane: 4 sie 2013, o 22:18 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2010, o 18:31
Posty: 473
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 15 razy
Otrzymał Piw: 5 razy
Piwko za manual i dobra robote, ale jak powyzsi, robote zostawiam Heniowi :)

_________________
<<FISH>>


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145000   Silnik:   1.4 16V T-Jet (LPG)   Rocznik:   2008    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]