[ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
[ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Dzień przed demontażem, przez kratki podszybia zalewamy kielich odrdzewiaczem, np WD40 itp
Prace rozpoczynamy od odkręcenia kół i ramion wycieraczek. Jeśli nie da się ich odkręcić, to czytamy ten temat http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=39&t=2896" onclick="window.open(this.href);return false;
Następnie trzeba zdemontować dwa plastiki przy słupkach przednich. Nożem poważyć okrągłą zaślepkę, wykręcić wkręt i wysunąć element z zaczepów, przesuwając wzdłuż słupka do góry. Zdjęcie 1
Podszybie trzeba uwolnić zdejmując uszczelkę i 3 wkręty. Zewnętrzne krawędzie podszybia wyrywamy do góry, a resztę szarpiemy w kierunku chłodnicy. Zdjęcie 2 wyjaśnia.
Po stronie kierowcy jest mechanizm wycieraczek, który zasłana dostęp do śrub poduszki amortyzatora, zdjęcie 3. Trzeba go odkręcić i przesunąć, żółte kółka jednej śruby nie widać. Śrub poduszki jeszcze nie ruszamy, czerwone.
Uwalniamy dół kolumny, zdjęcie 4. Odpinamy od amortyzatora wszystkie kable i odkręcamy łącznik stabilizatora. Używamy klucza 17 i kontry 15 lub imbus 5. Duże śruby, mocujące amortyzator do zwrotnicy traktujemy kluczem 19.
Teraz można odkręcić śruby poduszki i kolumna jest nasza, 5.
Ściskamy sprężynę, zdjęcie 6.
Odkręcamy łożysko z poduszką kluczem 19 i kontrą imbus 6. Zdjęcie 7
Jak widać na zdjęciu 8, stare łożysko jest w "idealnym" stanie.
Przypuszczalne momenty dokręcania śrub (Nm):
amortyzator do poduszki 55
łącznik stabilizatora 45-50
amortyzator do zwrotnicy 100
ramiona wycieraczek 15-18
Prace rozpoczynamy od odkręcenia kół i ramion wycieraczek. Jeśli nie da się ich odkręcić, to czytamy ten temat http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=39&t=2896" onclick="window.open(this.href);return false;
Następnie trzeba zdemontować dwa plastiki przy słupkach przednich. Nożem poważyć okrągłą zaślepkę, wykręcić wkręt i wysunąć element z zaczepów, przesuwając wzdłuż słupka do góry. Zdjęcie 1
Podszybie trzeba uwolnić zdejmując uszczelkę i 3 wkręty. Zewnętrzne krawędzie podszybia wyrywamy do góry, a resztę szarpiemy w kierunku chłodnicy. Zdjęcie 2 wyjaśnia.
Po stronie kierowcy jest mechanizm wycieraczek, który zasłana dostęp do śrub poduszki amortyzatora, zdjęcie 3. Trzeba go odkręcić i przesunąć, żółte kółka jednej śruby nie widać. Śrub poduszki jeszcze nie ruszamy, czerwone.
Uwalniamy dół kolumny, zdjęcie 4. Odpinamy od amortyzatora wszystkie kable i odkręcamy łącznik stabilizatora. Używamy klucza 17 i kontry 15 lub imbus 5. Duże śruby, mocujące amortyzator do zwrotnicy traktujemy kluczem 19.
Teraz można odkręcić śruby poduszki i kolumna jest nasza, 5.
Ściskamy sprężynę, zdjęcie 6.
Odkręcamy łożysko z poduszką kluczem 19 i kontrą imbus 6. Zdjęcie 7
Jak widać na zdjęciu 8, stare łożysko jest w "idealnym" stanie.
Przypuszczalne momenty dokręcania śrub (Nm):
amortyzator do poduszki 55
łącznik stabilizatora 45-50
amortyzator do zwrotnicy 100
ramiona wycieraczek 15-18
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Ja jak wymieniałem u siebie to miałem tylko problem ze ściągnięciem wycieraczek a tak to poszło jak burza.
Pozdrawiam wszystkich
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Super robota!!!
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Dobra robota...u mnie po wymianie dwa lata spokoju i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ja od razu po założeniu nowego łożyska wyciełem kawał dętki i ułożyłem pomiędzy gniazdem łożyska a plastikową kratą tak aby woda która leci do środka sciekała obok gniazda
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Stare łożysko zatkałem od góry smarem, nic to nie dało, smar wyglądał jak gąbka. Kratkę od strony kierowcy chyba całkowicie zatkam, bo nie podoba mi się, że woda leci także po mechanizmie wycieraczek z silnikiem.daro70 pisze:Dobra robota...u mnie po wymianie dwa lata spokoju i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ja od razu po założeniu nowego łożyska wyciełem kawał dętki i ułożyłem pomiędzy gniazdem łożyska a plastikową kratą tak aby woda która leci do środka sciekała obok gniazda
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Wiesz tylko tak myślałem nawet wczoraj przed Twoim postem .....co będzie z wodą spływającą z szyby ( od strony kierowcy ) i najprawdopodobniej po przegrodzie będzie się przelewać do komory silnikowej a tam to już gdzie poleciKuzyn_z_Sosnowca pisze:Stare łożysko zatkałem od góry smarem, nic to nie dało, smar wyglądał jak gąbka. Kratkę od strony kierowcy chyba całkowicie zatkam, bo nie podoba mi się, że woda leci także po mechanizmie wycieraczek z silnikiem.daro70 pisze:Dobra robota...u mnie po wymianie dwa lata spokoju i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ja od razu po założeniu nowego łożyska wyciełem kawał dętki i ułożyłem pomiędzy gniazdem łożyska a plastikową kratą tak aby woda która leci do środka sciekała obok gniazda
-
- klubowicz
- Posty: 293
- Rejestracja: 03 maja 2010, 18:16
- Przebieg: 45000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Legionowo
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
Dobra robota .Smar chyba przedłuża żywotność ja od nowości nakitowałem smaru od góry i wytrzymały 2.5 roku .
BUŁA
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
No to ja chylę czoła przed dwoma Panami ; Kuzynem_z_Sosnowca , który zrobił to sam i mechanikiem, który mi wymieniał. Dlaczego przed tym drugim? Ano dlatego, że nie dało się zdjąć wycieraczek i podszybia! Odkręcił śruby łożyska wkładając dłonie pod podszybie, które osobiście przytrzymywałem, aby za mocno nie pokaleczyło mu rąk!. Reszta tak jak na załączonym manualumarcin24 pisze:Ja jak wymieniałem u siebie to miałem tylko problem ze ściągnięciem wycieraczek a tak to poszło jak burza.
smak56
* * * *
* * * *
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: [ M ] Wymiana łożyska amortyzatora.
I mnie chyba czeka własnoręczna robota - właśnie wróciłem z serwisu, gdzie się dowiedziałem (przypomniano mi), że trzeci rok gwarancji to lipa
bo nie obejmuje on elementów zawieszenia, listew ozdobnych i tym podobnych rzeczy. Naprawa tylko odpłatnie.
I to wszystko musiało wyleźć teraz - trzy miesiące po upływie dwuletniej gwarancji (łożysko amortyzatora, tylne poduszki amorków, przednie łożysko koła, rdzawe plamki na dolnym wlocie do chłodnicy). :( Jestem bardziej niż zły. Auto ma dwa lata i trzy miesiące.
Aha, dowiedziałem sie jeszcze, że nawet jeśli te elementy by padły w okresie do dwóch lat od zakupu a w tym czasie przejechałbym 60 000 i więcej, to i tak by ich nie wymienili.
To wszystko wiadomości od kierownika.
Coraz bardziej jestem "po stronie" aixen'a.
bo nie obejmuje on elementów zawieszenia, listew ozdobnych i tym podobnych rzeczy. Naprawa tylko odpłatnie.
I to wszystko musiało wyleźć teraz - trzy miesiące po upływie dwuletniej gwarancji (łożysko amortyzatora, tylne poduszki amorków, przednie łożysko koła, rdzawe plamki na dolnym wlocie do chłodnicy). :( Jestem bardziej niż zły. Auto ma dwa lata i trzy miesiące.
Aha, dowiedziałem sie jeszcze, że nawet jeśli te elementy by padły w okresie do dwóch lat od zakupu a w tym czasie przejechałbym 60 000 i więcej, to i tak by ich nie wymienili.
To wszystko wiadomości od kierownika.
Coraz bardziej jestem "po stronie" aixen'a.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat