[ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: adamson »

Amen. Zgadzam się z przedmówcą :ink, ale tylko co do uderzenia młotkiem (śruba na klej zrywalny), bo odrdzewiacz tu raczej niepotrzebny.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: alvaro »

Tak też zrobiłem :) Moje nie były mocno zapieczone przy przebiegu 110 kkm.

A co do smarowanie śrub jakimś specyfikiem po wymianie wypowie się ktoś?
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Niebieski (słaby) klej do gwintów. Wtedy nie trzeba aż tak dociągać, bo śruba na pewno się nie odkręci, a klej odetnie dostęp powietrza i nie będzie korozji.
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 216
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 178000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: robert75 »

Tak to u mnie wygląda. Auto u mechanika..zobaczymy co wymyśli i ile skasuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: alvaro »

A ja chyba standardowo miedzianym lekko pokryje końcówki.
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 216
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 178000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: robert75 »

Samochód odebrany od mechanika. Usunięcie zerwanych śrub kosztowało mnie 100zł. Więc myślę ze lepiej oddac auto do warsztatu na wymianę amortyzatorów. Chyba ze ktoś jest gotowy na ryzyko zwiazane z zerwaniem śrub.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja nie miałem problemów, wymieniałem przy 135 tyś km. Myślę że to zasługa nadkoli.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: [ M ]Wymiana odbojów/osłon tylnych amortyzatorów (bałwanków)

Post autor: alvaro »

U mnie przy 110 kkm poszło też dobrze... Szczerze to gorzej mi się odkręcało łącznik stabilizatora, bo mi otwór na imbus się obrobił i musiałem ciąć kątówką.
ODPOWIEDZ