[ M ][T-Jet}Łożysko koła LewyTył

Awatar użytkownika
Fish
klubowicze
klubowicze
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

[ M ][T-Jet}Łożysko koła LewyTył

Post autor: Fish » 05 sie 2011, 20:37

Dopadlo mnie lozysko:
- objawy: "huczenie" kola po przekroczeniu predkosci ok. 70 km/h
- diagnostyka: samochod w gore i krecenie kolem, padlo na Lewy Tył
- koszt czesci: 215 zl. lozysko SKF , 12 zl. klucz nasadowy. Razem 227 zl.
- czas naprawy: do 2h (przy kolejnym do 1h)

Balem sie robic to sam, ale w polowie wakacji ten wydatek 347 zl. (robocinza 120) nie podbal mi sie, postanowilem pozostac przy kwocie 227, a ze jutro jade nad morze 700 km wiec nie chcialem tego tak zostawiac (mam nadzieje, ze dojade caly).

Postanowilem zrobic to sam poniewaz jak sie okazalo, mamy takie ulatwienie, ze to lozysko u nas sprzedawane jest jako komplet z piasta, wiec nie trzeba wybijac, wprasowywac, itd.
Nie zrobilem zadnych fotek bo sie spieszylem a poza tym za gruba robota do bawienia sie w fotki, ale opis powinien pomoc, jest to latwe jesli ktos ma 2 prawe rece.

1. Zdjac kolo
2. Odkrecic zacisk razem z klockami z tarczy
3. Odkrecic nakretke (klucz 32" nasadowy przedluzany i do tego porzadna rura bo kurna juz mialem sie poddac, wyginalo wszystko, zakrecone na amen)
4. Zdjac tarcze
5. Dokladnie wyczyscic trzpien
6. Osadzic zakupione lozysko
7. Poskladac wszystko w odwrotnej kolejnosci ("zaklepac" nakretke po dokreceniu aby sie nie odkrecila).

Wiem, ze to nie jest super manual, ale ogolne wskazowki jakby komus potrzebne bylo.
Stwierdzilem po robocie, ze wymiana tarczy i lozysk nie dam zarobic (oczywiscie jak bedzie czas na to).

Posilkowalem sie tym opisem http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-l ... vt2522.htm
<<FISH>>

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość