Właściwe jest takielukkash pisze: Problem okazał się ze sprzęgłem, zestaw z Valeo jaki przysłali nie pasował i w sobotę trzeba było zamówić inny :/
[M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybieraka
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- gregmotoe398
- klubowicz
- Posty: 112
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:06
- Przebieg: 201000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + Gaz
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Siechnice
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Cześć
W moim T-jet na liczniku pojawiło się 160000 km i Linka coraz bardziej mnie drażni. Padł wysprzęglik :( wszystko ładnie już zrobione u mechaniora, wymienione sprzęgło i wysprzęglik i się okazało, że linka zmiany biegów teraz odmówiła posłuszeństwa, guma została na trzpieniu i tyle z samochodowych rewolucji. Biegi na całe szczęście da się jeszcze zmieniać ale luz na lewarku jest coraz większy i boję się, że zaraz całkowicie to zeskoczy i będzie lipa. Ale przejdę do meritum sprawy, a mianowicie koszt jaki sobie wołają w sklepie za linkę jest taki, że po wymianie sprzęgła i wysprzęglika mam już dość tego auta i próbuję zrobić to taniej. Niestety we Wrocławiu nie znalazłem speca od regeneracji/dorabiania takowych linek :( więc myślę nad zakupem używanej linki tylko, że na allegro są same do Bravo II. Jak myślicie - da się wymienić sam ten zaczep i podejdzie z Bravo II do Linei?? Bo ten zaczep jest raczej odkręcany - chyba się nie mylę? Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Będę bardzo wdzięczny za pomoc
W moim T-jet na liczniku pojawiło się 160000 km i Linka coraz bardziej mnie drażni. Padł wysprzęglik :( wszystko ładnie już zrobione u mechaniora, wymienione sprzęgło i wysprzęglik i się okazało, że linka zmiany biegów teraz odmówiła posłuszeństwa, guma została na trzpieniu i tyle z samochodowych rewolucji. Biegi na całe szczęście da się jeszcze zmieniać ale luz na lewarku jest coraz większy i boję się, że zaraz całkowicie to zeskoczy i będzie lipa. Ale przejdę do meritum sprawy, a mianowicie koszt jaki sobie wołają w sklepie za linkę jest taki, że po wymianie sprzęgła i wysprzęglika mam już dość tego auta i próbuję zrobić to taniej. Niestety we Wrocławiu nie znalazłem speca od regeneracji/dorabiania takowych linek :( więc myślę nad zakupem używanej linki tylko, że na allegro są same do Bravo II. Jak myślicie - da się wymienić sam ten zaczep i podejdzie z Bravo II do Linei?? Bo ten zaczep jest raczej odkręcany - chyba się nie mylę? Jeśli się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu. Będę bardzo wdzięczny za pomoc
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Zaczep powinien pasować z 1.3 mj, a tego na rynku jest pewnie sporo.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
gregmotoe398 - i jak , udało się tą linkę zmiany biegów zrobić taniej przez wymianę samego zaczepu? U mnie też guma została na trzpieniu i gdyby udało się wymienić sam zaczep to byłoby git. Daj znać.
Mam dylemat i może ktoś z Was zna odpowiedź - znalazłem cięgno skrzyni biegów podając VIN samochodu jak w linku w sklepie litewskim www.fiat-autoparts.com :
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... zyni-biegw
Problem jest taki, że u mnie obydwie linki mają końcówki jak linka nr 4 , z tym, że na oko mają różne średnice. Ale kształt końcówek obie taki sam. Czegoś takiego jak linka nr3 u siebie nie widzę . I stąd moja wątpliwość czy to na pewno linki do mojego modelu? Kolejne pytanie: czy ktoś z Was wymieniał osobiście lub widział wymianę linki - ile to jest roboty ?
Mam dylemat i może ktoś z Was zna odpowiedź - znalazłem cięgno skrzyni biegów podając VIN samochodu jak w linku w sklepie litewskim www.fiat-autoparts.com :
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katal ... zyni-biegw
Problem jest taki, że u mnie obydwie linki mają końcówki jak linka nr 4 , z tym, że na oko mają różne średnice. Ale kształt końcówek obie taki sam. Czegoś takiego jak linka nr3 u siebie nie widzę . I stąd moja wątpliwość czy to na pewno linki do mojego modelu? Kolejne pytanie: czy ktoś z Was wymieniał osobiście lub widział wymianę linki - ile to jest roboty ?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Przejrzyj w tym katalogu inne modele fiata, bo może gdzieś być ta linka w częściach.
Jeśli nie, kup używaną i przełóż końcówkę, bo te 350zł w tym katalogu jest bez VAT.
Jeśli nie, kup używaną i przełóż końcówkę, bo te 350zł w tym katalogu jest bez VAT.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Kuzyn_z_Sosnowca napisał(a):
bo te 350zł w tym katalogu jest bez VAT.
350 to jest cena brutto i dodatkowo przesyłka gratis (dla towarów powyżej 300zł) - przeszedłem proces zamawiania i taką całkowitą kwotę pokazuje do zapłacenia;) Tylko termin dostawy długi i niepewny (patrz regulamin sklepu) U mnie w sklepie oryginał kosztuje 390zł i jest na drugi dzień. Niestety używek nie znalazłem.
Kuzyn_z_Sosnowca - Czy to, że końcówka w t-jet jest taka sama jak 1,3mj jest pewne???
bo te 350zł w tym katalogu jest bez VAT.
350 to jest cena brutto i dodatkowo przesyłka gratis (dla towarów powyżej 300zł) - przeszedłem proces zamawiania i taką całkowitą kwotę pokazuje do zapłacenia;) Tylko termin dostawy długi i niepewny (patrz regulamin sklepu) U mnie w sklepie oryginał kosztuje 390zł i jest na drugi dzień. Niestety używek nie znalazłem.
Kuzyn_z_Sosnowca - Czy to, że końcówka w t-jet jest taka sama jak 1,3mj jest pewne???
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Gwarancji Ci nie dam. Wskazalem wielce prawdopodobną alternatywę.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Jak już pisałem rozleciał mi się zaczep wchodzący na kulkę na dźwigni skrzyni biegów. Na dźwigni został sam gumowy trzpień (tak naprawdę plastik z gumą i metalem) a linka z samym pierścieniem spadła. Zdjąłem sam trzpień i pojechałem do sklepu. Tam porównałem z tym co było w sklepie do innych fiatów i zaczep ma tą samą średnicę kuli jak do Fiata Seicento 900, z tym, że jest tylko plastik w metalu a u nas jest jeszcze miedzy nimi guma. Z zewnątrz jest mniejszy ale zaczep od Seicento 900 na pewno będzie pasował na naszą dźwignię. Oczywiście w sprzedaży są tylko kompletne linki - ale i tak do Seicento kosztuje 100zł a do Linei 390zł. Gdyby to komuś było potrzebne to średnica naszej kuli to 13mm a średnica mierzona od spodu zaczepu to 12mm (jest mniejsza bo po wskoczeniu na kulę nie może spadać). Z pomocą przyszedł mi też kolega gregmotoe398 - dał namiary na sklep ze Szczecina, który ma same końcówki linek - po ich opisie wynika , że właśnie z Seicento i za 30zł. Podaję do nich maila : sklep@landcar.eu
Koniec końców dokonałem prowizorycznej naprawy swojej końcówki poprzez...wkręcenie blachowkręta w gumę pomiędzy pierścień a trzpień. Trzyma jak złoto. Nie wiem czy tak tego nie zostawię bo sprawuje się dobrze a wiadomo jak jest z prowizorkami;)
Koniec końców dokonałem prowizorycznej naprawy swojej końcówki poprzez...wkręcenie blachowkręta w gumę pomiędzy pierścień a trzpień. Trzyma jak złoto. Nie wiem czy tak tego nie zostawię bo sprawuje się dobrze a wiadomo jak jest z prowizorkami;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Dlaczego to wszystko (linki, zaczep, kulka) jest takie suche i lekko pordzewiałe?
smak56
* * * *
* * * *
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
smak56 - bo co dopiero to rozebrałem, od nowości nie było potrzeby tam zaglądać, biegi chodzą gładko. Zaczep na kulce chodzi leciutko z tą ilością smaru, która tam jest (a jest), metal w gumie jest chyba mosiężny (stąd kolor), linki były smarowane - nie wiem jak widzisz tam rdzę? Ja nie widzę;)
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Nie chcę abyś mnie źle zrozumiał. Nie miałem zamiaru Cię urazić, ale podchodzę do tego trochę inaczej.leszek1234 pisze:smak56 - bo co dopiero to rozebrałem, od nowości nie było potrzeby tam zaglądać, biegi chodzą gładko. Zaczep na kulce chodzi leciutko z tą ilością smaru, która tam jest (a jest), metal w gumie jest chyba mosiężny (stąd kolor), linki były smarowane - nie wiem jak widzisz tam rdzę? Ja nie widzę;)
W myśl zasady, że prewencja jest najlepszą metodą, robię wiele rzeczy "do przodu". U mnie też biegi wchodzą idealnie, co nie znaczy żeby "przy okazji" czyszczenia kolektora nie nasmarować kulek, uchwytów i linek. Używam do tego różnych specyfików. Najpierw myjących, później smarujących a na koniec towot (dużo towotu), który smaruje oraz przez jakiś czas zapobiega dostawaniu się wody i wilgoci. To samo robię z hamulcami z tyłu, różnymi zawiasami, zamkami, uszczelkami i paskami. Każda guma niekonserwowana, po jakimś czasie parcieje, kruszy się itd. Dlatego używam środków do jej konserwacji. Najlepszy wg mnie jest silikon w sprayu, lub inny tłusty środek.
Na Twoim żółtym oznaczyłem miejsca "szczególnej troski", a czerwonym to nie jest rdza? Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Nie wiem czy dobrze zrobiłem (czasami lepiej żyć w nieświadomości) ale oglądłem sobie ten zaczep u mnie (był dwukrotnie wymieniany na gwarancji) i kuźwa szczerze mówiąc nie wiem na czym to jeszcze się trzyma bo jest już luka między metalem a gumą na zaczepie czyli metal odrywa się już od gumy.
Szukałem i znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/linka-zmiany-biegow-f ... 40036.html
Z wyglądu powinien pasować ale czy otwór na kulke jest taki sam?
Leszek1234 piszesz że średnica od spodu zaczepu to 12mm. Rozumiem że podajesz średnicę tego zielonego otworu na kulke?
Szukałem i znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/linka-zmiany-biegow-f ... 40036.html
Z wyglądu powinien pasować ale czy otwór na kulke jest taki sam?
Leszek1234 piszesz że średnica od spodu zaczepu to 12mm. Rozumiem że podajesz średnicę tego zielonego otworu na kulke?
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
można napisać do firmy linex meila może odpowiedzą
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Rafcio - tak, 12mm to średnica otworu mierzona na tym zielonym plastiku. To co podesłałeś wygląda dokładnie tak samo jak nasze - akurat do Grande Punto 1,3 m-jet nie miałem możliwości porównać w sklepie. Z innych Punto nie pasowało. Do tego cena : niecałe 100zł z przesyłką!!! To byłby strzał w dziesiątkę bo to z Seicento to jednak nie dokładnie to - tylko metal i plastik, bez gumy pomiędzy nimi. Pewnie skusiłbym się i kupił ale blachowkręt jak na razie załatwił mi sprawę ;)
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: [M] [T-Jet, 1.3MJ] Linki skrzyni biegów i tuleja wybiera
Dzwoniłem do Linex-u w Częstochowie - powiedzieli że do linei nie mają, a prosząc czy dało by przypasować z jakiegoś innego modelu (mówię że znam rozmiar otworu na kulkę) totalnie mnie olali cyt. "nie mają jak sprawdzić"
Wziąłem sprawy w swoje ręce i z allegro pospisywałem nr linek z linexu które są podobne do naszych i podzwoniłem po sklepach i dupa. Niby to samo ale otwory na kulke inne
Wersję z zaczepem z seicento odrzuciłem ze względu na jednak trochę inny zaczep.
Cena za linkę była w "moim" ASO 346zł ale dzięki pomocy @darcyn-a (uświadomił mnie że cena katalogowa jest sporo niższa) wytargowałem ją w "moim" ASO za 270zł (będzie na piątek).
Linki mają nowe numery i są ponoć pozmianowe także jest nadzieja że wytrzymią dłużej.
Numer to 55228891 (to jest ta, która zerwała się również @leszek1234)
Moja jeszcze się trzyma ale już haczy przy wrzucaniu jedynki i wogóle biegi ciężej wchodzą. Mam nadzieję że jeszcze kilka dni wytrzyma
Wziąłem sprawy w swoje ręce i z allegro pospisywałem nr linek z linexu które są podobne do naszych i podzwoniłem po sklepach i dupa. Niby to samo ale otwory na kulke inne
Wersję z zaczepem z seicento odrzuciłem ze względu na jednak trochę inny zaczep.
Cena za linkę była w "moim" ASO 346zł ale dzięki pomocy @darcyn-a (uświadomił mnie że cena katalogowa jest sporo niższa) wytargowałem ją w "moim" ASO za 270zł (będzie na piątek).
Linki mają nowe numery i są ponoć pozmianowe także jest nadzieja że wytrzymią dłużej.
Numer to 55228891 (to jest ta, która zerwała się również @leszek1234)
Moja jeszcze się trzyma ale już haczy przy wrzucaniu jedynki i wogóle biegi ciężej wchodzą. Mam nadzieję że jeszcze kilka dni wytrzyma
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna