[ M ] Uszczelnienie dekla skrzyni biegów
: 14 maja 2012, 9:38
Podczas wymiany kółek na letnie zauważyłem wyciek oleju ze skrzyni,
dokręciłem śruby o ok 1/4 obrotu ale nadal ciekło więc zabrałem się za uszczelnienie.
Do naprawy potrzebne: klucz 10 i 13, imbus 10, 12, klucz do kół, lewarek, bańka na zużyty olej, nowy olej (2l), kawałek klingerytu do wycięcia uszczelki, lejek i wężyk.
Podnosimy auto i odkręcamy lewe koło, podkładamy bańkę na zużyty olej i odkręcamy korek spustu (imbus 10), obniżamy samochód na lewarku tak nisko jak się da (można podstawić jakiś klocek) później podnosimy z drugiej strony (od pasażera) tak aby skrzynia była przechylona i cały olej się wylał. odkręcamy dekiel 6 śrub (5 na klucz 13, 1 na klucz 10).
Stare uszczelnienie czyścimy, miejsca przylegania uszczelki odtłuszczamy, z klingerytu wycinamy uszczelkę, smarujemy uszczelniaczem i przykręcamy śruby (nie zapominając o korku), lewarkami kręcimy i wracamy autem do pozycji normalnej (w poziomie) odkręcamy korek wlewu (imbus 12) łączymy wężyk z lejkiem i wlewamy olej (weszło 1,8l), zakręcamy korek, przykręcamy koło i gotowe. Już nic nie cieknie
Poniżej parę fotek.
dokręciłem śruby o ok 1/4 obrotu ale nadal ciekło więc zabrałem się za uszczelnienie.
Do naprawy potrzebne: klucz 10 i 13, imbus 10, 12, klucz do kół, lewarek, bańka na zużyty olej, nowy olej (2l), kawałek klingerytu do wycięcia uszczelki, lejek i wężyk.
Podnosimy auto i odkręcamy lewe koło, podkładamy bańkę na zużyty olej i odkręcamy korek spustu (imbus 10), obniżamy samochód na lewarku tak nisko jak się da (można podstawić jakiś klocek) później podnosimy z drugiej strony (od pasażera) tak aby skrzynia była przechylona i cały olej się wylał. odkręcamy dekiel 6 śrub (5 na klucz 13, 1 na klucz 10).
Stare uszczelnienie czyścimy, miejsca przylegania uszczelki odtłuszczamy, z klingerytu wycinamy uszczelkę, smarujemy uszczelniaczem i przykręcamy śruby (nie zapominając o korku), lewarkami kręcimy i wracamy autem do pozycji normalnej (w poziomie) odkręcamy korek wlewu (imbus 12) łączymy wężyk z lejkiem i wlewamy olej (weszło 1,8l), zakręcamy korek, przykręcamy koło i gotowe. Już nic nie cieknie
Poniżej parę fotek.