Wymiana płynu chłodzącego

Zrobiłem - pokażę jak i pomogę
ENDRIU
klubowicze
klubowicze
Posty: 310
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: ENDRIU » 05 lis 2016, 14:50

Witam Wszystkich :)
Jako że dzisiaj sobota w moim przypadku dzień wolny od pracy a pogoda można powiedzieć że bardzo zachęcająca do podjęcia prac przy aucie postanowiłem wymienić płyn w układzie chłodzenia na który czas wymiany był już najwyższy.
Ok zabieramy się do pracy jeżeli chodzi o narzędzia to w zasadzie potrzebne są tylko kombinerki no chyba że ktoś ma mocny uścisk to wystarczą same łapki.
Uwaga wszystkie prace opisane poniżej wykonujemy na zimnym silniku jeżeli silnik jest ciepły lub gorący przy odpowietrzaniu pracujemy bardzo ostrożnie bo można sobie zrobić AŁA!!! płyn jest na prawdę gorący

Stojąc przodem do auta po prawej stronie mamy zbiorniczek wyrównawczy odkręcamy korek na zbiorniczku.
20161105_112719 (2).jpg
Obok zbiorniczka wyrównawczego na chłodnicy po lewej stronie jest odpowietrznik na razie go nie ruszamy bo płyn będzie się nie potrzebnie wylewał pod nogi.
20161105_112732 (2).jpg
Następnie nurkujemy pod auto i po prawej stronie pod zbiornikiem wyrównawczym na samym dole chłodnicy jest korek spustowy tu niestety trzeba wykazać się pomysłowością i dopasować pojemnik który będzie można podłożyć i wyłapać spuszczany płyn.
Pojemnik musi być pojemności około 5l wiadomo że tyle płynu nie złapiemy ale lepiej mieć trochę zapasu.
Po zlaniu około 2l płyn zaczyna się zlewać powoli zakręcamy lekko korek spustowy i odkręcamy odpowietrzenie na chłodnicy po lewej stronie.Nurkujemy ponownie do kanału i zlewamy resztę płynu z układu.Osobiście udało mi się wyłapać +-4l płynu reszta niestety która wyciekła znalazła się pod nogami :-<<
Zakręcamy korek spustowy nie trzeba dokręcać bardzo mocno co by nic nie urwać bo wszystko jest plastikowe a na koreczku jest oring gumowy i trzyma dobrze szczelność i tutaj w zasadzie nasza praca pod autem się kończy.
Przygotowany do zalania płyn wlewamy do zbiornika wyrównawczego/moja propozycja wlewamy płyn powoli aby nie zrobić nie potrzebnie bąbla powietrza/odpowietrzenie na chłodnicy jest odkręcone słychać wyraznie jak układ się zalewa po pewnym czasie przez odpowietrzenie zacznie się przelewać płyn zakręcamy korek odpowietrzający i dolewamy płynu do pozycji MAX może być trochę powyżej MAX poziom na pewno opadnie po odpowietrzeniu.Zakręcamy korek zbiornika i odpalamy autko rozgrzewamy silnik do optymalnej temperatury i zaczynamy odpowietrzanie.
Ja w pierwszej kolejności odpowietrzyłem chłodnicę odkręcając bardzo ostrożnie korek na chłodnicy do momentu aż przestanie wylatywać powietrze a pokaże się płyn.
20161105_112732 (2).jpg
Następnie odkręcamy odpowietrzenie na wężu gumowym analogicznie jak poprzednio aż do momentu ukazania się płynu.
20161023_162612 (2).jpg
Dokręcamy wszystkie odpowietrzniki oraz w razie potrzeby uzupełniamy stan płynu do MAX i cieszymy się wykonaną pracą oraz doskonałym ogrzewaniem. :banan
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Online
Awatar użytkownika
ślimak
Prezes
Prezes
Posty: 3200
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 1000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: ślimak » 05 lis 2016, 15:00

No Panie bardzo fajny i potrzebny manual. Gratulacje !!! U siebie robiłem to w momencie uszczelnienia wylotu z bloku silnika tj. Podmiany cybandu na nowy. Przy okazji wymieniłem plyn na koncentrat.

Awatar użytkownika
adamson
klubowicze
klubowicze
Posty: 1806
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 87000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: adamson » 05 lis 2016, 15:36

Użyteczny manual.
Już siódmy rok na fabrycznym płynie, chyba czas na wymianę :|
Pozdrawiam. Adam.
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6053
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tomek » 05 lis 2016, 17:09

Bardzo fajnie i przyjaźnie napisane. Od razu widać że to dość prosta czynność :ok)
Od siebie dodam że wymianę płynu dobrze jest połączyć z wymianą rozrządu, bo z reguły wymieniamy też pompę płynu chłodzącego.

slawek007
klubowicze
klubowicze
Posty: 104
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 80000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: slawek007 » 05 lis 2016, 22:19

Ja jak wymienialem jakuś czas temu to nie bylem w stanie odkrecic tego odpowietrznika od nagrzewnicy, nawet kombinerkami nie chciał się odkręcić i dałem spokój bo bałem się że urwę, u Ciebie poszło bez problemu?

skory85
Ma dużo czasu
Ma dużo czasu
Posty: 347
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 8V+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: skory85 » 05 lis 2016, 22:32

W puncie urwalem ten oto odpowietrznik, główka się ukrecila rozwiercilem środek tak żeby nie uszkodzić gwintu, delikatnie wyjalem reszte gwintu ( cos jak śruba ) dopasowalem metalowa śrubę, z tym że bez odpowietrznika. Oryginal ma na boku fazę do zejścia powietrza.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3782
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: smak56 » 06 lis 2016, 1:53

Tytuł "[Każdy model] Wymiana płynu chłodzącego" jest niewłaściwy. W multijecie 1.3 nie ma kilku rzeczy lub są w całkiem innym miejscu niż w przedstawionym manualu.
smak56
****
Obrazek

ENDRIU
klubowicze
klubowicze
Posty: 310
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: ENDRIU » 06 lis 2016, 9:24

Witaj slawek007
No właśnie u mnie odkręciły się te odpowietrzniki bez problemu owszem były dokręcone w miarę mocno ale bez przesady dla tego wspomniałem o tych oringach uszczelniających.
Tak po prawdzie to po doświadczeniach z Unem bałem się tego odpowietrzenia na wężu w Unie podczas odkręcania po prostu się rozleciał.Na szczęście tu nic takiego się nie wydarzyło.

-- 6 lis 2016, o 09:30 --

Witam smak56
Oryginalny tytuł postu to "Wymiana płynu chłodzącego"
Dopisek "Każdy model" to nie moje dzieło.

Online
Awatar użytkownika
ślimak
Prezes
Prezes
Posty: 3200
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 1000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: ślimak » 06 lis 2016, 11:12

smak56 pisze:Tytuł "[Każdy model] Wymiana płynu chłodzącego" jest niewłaściwy. W multijecie 1.3 nie ma kilku rzeczy lub są w całkiem innym miejscu niż w przedstawionym manualu.
Więc zmienimy :)

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość