Teraz jest 23 sty 2017, o 01:15


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana płynu chłodzącego
PostNapisane: 5 lis 2016, o 14:50 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 10:51
Posty: 308
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
Witam Wszystkich :)
Jako że dzisiaj sobota w moim przypadku dzień wolny od pracy a pogoda można powiedzieć że bardzo zachęcająca do podjęcia prac przy aucie postanowiłem wymienić płyn w układzie chłodzenia na który czas wymiany był już najwyższy.
Ok zabieramy się do pracy jeżeli chodzi o narzędzia to w zasadzie potrzebne są tylko kombinerki no chyba że ktoś ma mocny uścisk to wystarczą same łapki.
Uwaga wszystkie prace opisane poniżej wykonujemy na zimnym silniku jeżeli silnik jest ciepły lub gorący przy odpowietrzaniu pracujemy bardzo ostrożnie bo można sobie zrobić AŁA!!! płyn jest na prawdę gorący

Stojąc przodem do auta po prawej stronie mamy zbiorniczek wyrównawczy odkręcamy korek na zbiorniczku.
Załącznik:
20161105_112719 (2).jpg

Obok zbiorniczka wyrównawczego na chłodnicy po lewej stronie jest odpowietrznik na razie go nie ruszamy bo płyn będzie się nie potrzebnie wylewał pod nogi.
Załącznik:
20161105_112732 (2).jpg

Następnie nurkujemy pod auto i po prawej stronie pod zbiornikiem wyrównawczym na samym dole chłodnicy jest korek spustowy tu niestety trzeba wykazać się pomysłowością i dopasować pojemnik który będzie można podłożyć i wyłapać spuszczany płyn.
Pojemnik musi być pojemności około 5l wiadomo że tyle płynu nie złapiemy ale lepiej mieć trochę zapasu.
Po zlaniu około 2l płyn zaczyna się zlewać powoli zakręcamy lekko korek spustowy i odkręcamy odpowietrzenie na chłodnicy po lewej stronie.Nurkujemy ponownie do kanału i zlewamy resztę płynu z układu.Osobiście udało mi się wyłapać +-4l płynu reszta niestety która wyciekła znalazła się pod nogami :-<<
Zakręcamy korek spustowy nie trzeba dokręcać bardzo mocno co by nic nie urwać bo wszystko jest plastikowe a na koreczku jest oring gumowy i trzyma dobrze szczelność i tutaj w zasadzie nasza praca pod autem się kończy.
Przygotowany do zalania płyn wlewamy do zbiornika wyrównawczego/moja propozycja wlewamy płyn powoli aby nie zrobić nie potrzebnie bąbla powietrza/odpowietrzenie na chłodnicy jest odkręcone słychać wyraznie jak układ się zalewa po pewnym czasie przez odpowietrzenie zacznie się przelewać płyn zakręcamy korek odpowietrzający i dolewamy płynu do pozycji MAX może być trochę powyżej MAX poziom na pewno opadnie po odpowietrzeniu.Zakręcamy korek zbiornika i odpalamy autko rozgrzewamy silnik do optymalnej temperatury i zaczynamy odpowietrzanie.
Ja w pierwszej kolejności odpowietrzyłem chłodnicę odkręcając bardzo ostrożnie korek na chłodnicy do momentu aż przestanie wylatywać powietrze a pokaże się płyn.
Załącznik:
20161105_112732 (2).jpg

Następnie odkręcamy odpowietrzenie na wężu gumowym analogicznie jak poprzednio aż do momentu ukazania się płynu.
Załącznik:
20161023_162612 (2).jpg

Dokręcamy wszystkie odpowietrzniki oraz w razie potrzeby uzupełniamy stan płynu do MAX i cieszymy się wykonaną pracą oraz doskonałym ogrzewaniem. :banan


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana płynu chłodzącego
PostNapisane: 5 lis 2016, o 15:00 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 21:39
Posty: 3061
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 249 razy
Otrzymał Piw: 209 razy
No Panie bardzo fajny i potrzebny manual. Gratulacje !!! U siebie robiłem to w momencie uszczelnienia wylotu z bloku silnika tj. Podmiany cybandu na nowy. Przy okazji wymieniłem plyn na koncentrat.

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wymiana płynu chłodzącego
PostNapisane: 5 lis 2016, o 15:36 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 19:46
Posty: 1692
Lokalizacja: SW / Świętochłowice
Postawił Piwo : 183 razy
Otrzymał Piw: 109 razy
Użyteczny manual.
Już siódmy rok na fabrycznym płynie, chyba czas na wymianę :|
Pozdrawiam. Adam.

_________________
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   83700   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wymiana płynu chłodzącego
PostNapisane: 5 lis 2016, o 17:09 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 21:26
Posty: 5921
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 192 razy
Otrzymał Piw: 173 razy
Bardzo fajnie i przyjaźnie napisane. Od razu widać że to dość prosta czynność :ok)
Od siebie dodam że wymianę płynu dobrze jest połączyć z wymianą rozrządu, bo z reguły wymieniamy też pompę płynu chłodzącego.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   126000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wymiana płynu chłodzącego
PostNapisane: 5 lis 2016, o 22:19 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 10:12
Posty: 95
Lokalizacja: staszow
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 19 razy
Ja jak wymienialem jakuś czas temu to nie bylem w stanie odkrecic tego odpowietrznika od nagrzewnicy, nawet kombinerkami nie chciał się odkręcić i dałem spokój bo bałem się że urwę, u Ciebie poszło bez problemu?


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   80000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2010    
 
 Tytuł: Re: Wymiana płynu chłodzącego
PostNapisane: 5 lis 2016, o 22:32 
Offline
Spoko gość
Spoko gość

Dołączył(a): 16 paź 2016, o 22:50
Posty: 182
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo : 5 razy
Otrzymał Piw: 9 razy
W puncie urwalem ten oto odpowietrznik, główka się ukrecila rozwiercilem środek tak żeby nie uszkodzić gwintu, delikatnie wyjalem reszte gwintu ( cos jak śruba ) dopasowalem metalowa śrubę, z tym że bez odpowietrznika. Oryginal ma na boku fazę do zejścia powietrza.

_________________
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   131313   Silnik:   1.4 8V+lpg   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wymiana płynu chłodzącego
PostNapisane: 6 lis 2016, o 01:53 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3647
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 240 razy
Otrzymał Piw: 323 razy
Tytuł "[Każdy model] Wymiana płynu chłodzącego" jest niewłaściwy. W multijecie 1.3 nie ma kilku rzeczy lub są w całkiem innym miejscu niż w przedstawionym manualu.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   196000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wymiana płynu chłodzącego
PostNapisane: 6 lis 2016, o 09:24 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 10:51
Posty: 308
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
Witaj slawek007
No właśnie u mnie odkręciły się te odpowietrzniki bez problemu owszem były dokręcone w miarę mocno ale bez przesady dla tego wspomniałem o tych oringach uszczelniających.
Tak po prawdzie to po doświadczeniach z Unem bałem się tego odpowietrzenia na wężu w Unie podczas odkręcania po prostu się rozleciał.Na szczęście tu nic takiego się nie wydarzyło.

-- 6 lis 2016, o 09:30 --

Witam smak56
Oryginalny tytuł postu to "Wymiana płynu chłodzącego"
Dopisek "Każdy model" to nie moje dzieło.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana płynu chłodzącego
PostNapisane: 6 lis 2016, o 11:12 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 21:39
Posty: 3061
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 249 razy
Otrzymał Piw: 209 razy
smak56 napisał(a):
Tytuł "[Każdy model] Wymiana płynu chłodzącego" jest niewłaściwy. W multijecie 1.3 nie ma kilku rzeczy lub są w całkiem innym miejscu niż w przedstawionym manualu.


Więc zmienimy :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]