Wymiana rozrządu z pompą wody i uszczelniaczem wału

Zrobiłem - pokażę jak i pomogę
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5206
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 158888
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: mwas » 01 mar 2014, 14:17

A do 8V są w ogóle jakieś blokady ? Tutaj konstrukcja jest prosta jak ruskiego czołgu :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6122
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: Tomek » 01 mar 2014, 15:04

Są. Troszkę mnie zaniepokoiły te zmienne fazy rozrządu w naszych autach, o których była już mowa, i chyba jednak na wymianę rozrządu poszukam warsztatu który takowe blokady posiada.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5206
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 158888
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: mwas » 01 mar 2014, 15:21

Nie wiem, dziwi mnie to trochę, bo mi rozrząd wymieniał mechanik bez żadnych specjalistycznych przyrządów, metodą z zaznaczaniem i liczeniem ząbków na pasku i (odpukać) od roku kompletnie nic się nie dzieje :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6122
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: Tomek » 01 mar 2014, 16:44

Jak ktoś jest kumaty, to sobie poradzi.
Ja nie mam zupełnie nikogo zaufanego, do kogo mógłbym się udać na wymianę rozrządu... dlatego, aby nie kusić losu (bo naprawdę nie wiadomo na jakiego papraka można trafić), wolę to zlecić komuś kto dysponuje chociaż blokadami.

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicze
klubowicze
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: sylwek » 01 mar 2014, 22:23

Odrobina teorii do której udało mi się dotrzeć... Ogólnie - tu już nie chodzi o to czy niedokładny majster przestawi pasek o ząbek w lewo czy prawo na kole rozrządu, tylko o to czy (mimo największej staranności w oznaczaniu) sam wałek rozrządu nie przestawi się względem koła. Dlatego właśnie oficjalne procedury zalecają stosowanie blokad.
W odróżnieniu od starszej konstrukcji gdzie koło było "spięte" z wałkiem - w 1.4 VVT z wałkiem sparowany jest jego wewnętrzny wirnik, którego położenie względem koła rozzrządu regulowane jest wariatorem (tu: zawór wypełniający olejem komory opóźnienia i wyprzedzenia). Co prawda tylko o kilkanaście stopni, ale jednak. Nie wiem na ile "sztywne" jest to połączenie po rozpięciu rozrządu, czy obracając kołami podczas wymiany - samo się to nie przestawi. Może niepotrzebnie zawracamy sobie tym głowę, może sama elektronika ustawia to poprawnie podczas adaptacji - wtedy wymiana okazałaby by się banalna, a blokady zbędne. Przydałoby się więcej opinii mechaników, bo konkretnych opisów i dokumentacji technicznej jak na lekarstwo. Za dwa - trzy miesiące wymieniam u siebie, to obadam to organoleptycznie :ink

Poniżej link z zasady działania VVT i znalezione w sieci oficjalne opisy:
VVT: http://s3.amazonaws.com/2cp-images/home ... phaser.swf
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
*Powered by LPG*

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6122
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: Tomek » 02 mar 2014, 20:00

Za dwa - trzy miesiące wymieniam u siebie, to obadam to organoleptycznie :ink
sylwek będę wdzięczny za każde informacje jakie uda Ci się zdobyć... bo może nie ma się czym przejmować... a może jednak trzeba... i bądź tu mądry :zmieszany

kamil.lata
Nowy
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2014, 22:29
Przebieg: 900000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: kamil.lata » 02 mar 2014, 23:36

Dobrze panowie mam zamiar nabyc blokady tylko mam znowu pytanie.

Która z blokad wybrac i jak jej uzyc, mianowicie chce kupic takie cos jak w aukcji ponizej.

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-fiat ... l#delivery" onclick="window.open(this.href);return false;

ale widze ze np ta jest 20 zł drozsza ale ma jeden element wiecej.

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-fiat ... 31212.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy moze wystarczy sama blokada na wałek a wał ustawic na fabryczne znaki

blokada na wałek sa dwa rodzaje z tego co sie orientuje:

1 ma oznaczenie 1.2 8v EVO http://allegro.pl/wol121-blokada-walkow ... 51924.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2 tylko 1.2 8v http://allegro.pl/wol120-blokada-walkow ... 36676.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6162
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 03 mar 2014, 6:55

Blokada wałka w 8v jest przez ten kwadratowy i prostokątny element z pierwszej aukcji. Pierwsza aukcja załatwia wszystko.

Awatar użytkownika
daniczer
klubowicze
klubowicze
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: daniczer » 26 kwie 2014, 11:19

Pytanko. Czy rozrząd w 1.4 8v jest bezkolizyjny ( fajnie by było ) ? Wiem że fiat stosował takie rozwiązania np. 1.2 8v 60 i 75 KM .

Wiem wiem najlepiej zajrzeć i zobaczyć jak wygląda ale to drugie pytanko teoretyczno-praktyczne :) , Czy jeśli wymiana rozrządu książkowo przewidziana jest na 120 tys, ja miałem wymieniany w ASO przy 119 tyś ( maj 2012 ) , teraz około 180 tyś na liczniku to czy mogę jeździć do około 240 tyś , czy może wymieniany już pasek nie jest już tak trwały i trzeba go wcześniej wymieniać ?

Z tym ASO to bywa różnie tak jak z wymianą oleju co 30 tyś ciekaw jestem komu to wyjdzie na dobre ( pyt. retoryczne ) znamy wszyscy odpowiedź :) zwłaszcza że tak mało oleju wchodzi w linke ( nie warto za długo nie wymieniać ) to się opłaca na dłuższą metę tylko jednej ze stron :zły

Awatar użytkownika
sylwek
klubowicze
klubowicze
Posty: 494
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
Przebieg: 48000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: sylwek » 26 kwie 2014, 12:33

daniczer pisze:Pytanko. Czy rozrząd w 1.4 8v jest bezkolizyjny ( fajnie by było ) ? Wiem że fiat stosował takie rozwiązania np. 1.2 8v 60 i 75 KM .
Niestety, w tej jednostce jest już kolizyjny.
daniczer pisze:Czy jeśli wymiana rozrządu książkowo przewidziana jest na 120 tys, ja miałem wymieniany w ASO przy 119 tyś ( maj 2012 ) , teraz około 180 tyś na liczniku to czy mogę jeździć do około 240 tyś , czy może wymieniany już pasek nie jest już tak trwały i trzeba go wcześniej wymieniać ?
Pasek możesz kupić najbardziej markowy z możliwych, ale przebieg sugerowany przez ASO traktowałbym jako skrajną ostateczność. Bezpieczniej jest zejść z przebiegami do rozsądnych 80~100 tyś
*Powered by LPG*

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5987
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: emmer » 28 kwie 2014, 9:13

sylwek dobrze gada :)
Obrazek

Awatar użytkownika
bronek123
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 22 lut 2015, 6:29
Przebieg: 101000
Silnik: 1.4 8V LPG Tartarini
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Stęszew
Postawił Piwo;: razy

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: bronek123 » 12 wrz 2015, 5:39

Ostatnio rozmawiałem na temat rozrządu z serwisantem. Stwierdził że po wymianie jest konieczna adaptacja koła fonicznego. Ile w tym prawdy?

Awatar użytkownika
ślimak
Administrator
Administrator
Posty: 3265
Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
Przebieg: 11000
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2016
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: ślimak » 12 wrz 2015, 9:57

Zdania są podzielone. Jedni robią inni nie. Ja u siebie robilem przy wymianie
Renault Megane IV 1.2 TCe Energy Intens 132KM

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5206
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 158888
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st

Post autor: mwas » 10 maja 2017, 21:34

Pozwoliłem sobie nieco wyedytować oryginalny manual, gdyż trochę ciężko się go czytało (interpunkcja, umiejscowienie fotek itp) :ink Ale treść merytoryczna przekazana przez autora w pełni została zachowana :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

skory85
klubowicze
klubowicze
Posty: 419
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 144144
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana rozrządu z pompą wody i uszczelniaczem wału

Post autor: skory85 » 10 maja 2017, 21:49

Mwas czyli zaznaczone?
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość