Teraz jest 28 maja 2017, o 14:35


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 1 mar 2014, o 15:17 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5053
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 250 razy
Otrzymał Piw: 358 razy
A do 8V są w ogóle jakieś blokady ? Tutaj konstrukcja jest prosta jak ruskiego czołgu :ink

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   146666   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 1 mar 2014, o 16:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6024
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 199 razy
Są. Troszkę mnie zaniepokoiły te zmienne fazy rozrządu w naszych autach, o których była już mowa, i chyba jednak na wymianę rozrządu poszukam warsztatu który takowe blokady posiada.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 1 mar 2014, o 16:21 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5053
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 250 razy
Otrzymał Piw: 358 razy
Nie wiem, dziwi mnie to trochę, bo mi rozrząd wymieniał mechanik bez żadnych specjalistycznych przyrządów, metodą z zaznaczaniem i liczeniem ząbków na pasku i (odpukać) od roku kompletnie nic się nie dzieje :ink

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   146666   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 1 mar 2014, o 17:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6024
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 199 razy
Jak ktoś jest kumaty, to sobie poradzi.
Ja nie mam zupełnie nikogo zaufanego, do kogo mógłbym się udać na wymianę rozrządu... dlatego, aby nie kusić losu (bo naprawdę nie wiadomo na jakiego papraka można trafić), wolę to zlecić komuś kto dysponuje chociaż blokadami.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 1 mar 2014, o 23:23 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:56
Posty: 494
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo : 30 razy
Otrzymał Piw: 115 razy
Odrobina teorii do której udało mi się dotrzeć... Ogólnie - tu już nie chodzi o to czy niedokładny majster przestawi pasek o ząbek w lewo czy prawo na kole rozrządu, tylko o to czy (mimo największej staranności w oznaczaniu) sam wałek rozrządu nie przestawi się względem koła. Dlatego właśnie oficjalne procedury zalecają stosowanie blokad.
W odróżnieniu od starszej konstrukcji gdzie koło było "spięte" z wałkiem - w 1.4 VVT z wałkiem sparowany jest jego wewnętrzny wirnik, którego położenie względem koła rozzrządu regulowane jest wariatorem (tu: zawór wypełniający olejem komory opóźnienia i wyprzedzenia). Co prawda tylko o kilkanaście stopni, ale jednak. Nie wiem na ile "sztywne" jest to połączenie po rozpięciu rozrządu, czy obracając kołami podczas wymiany - samo się to nie przestawi. Może niepotrzebnie zawracamy sobie tym głowę, może sama elektronika ustawia to poprawnie podczas adaptacji - wtedy wymiana okazałaby by się banalna, a blokady zbędne. Przydałoby się więcej opinii mechaników, bo konkretnych opisów i dokumentacji technicznej jak na lekarstwo. Za dwa - trzy miesiące wymieniam u siebie, to obadam to organoleptycznie :ink

Poniżej link z zasady działania VVT i znalezione w sieci oficjalne opisy:
VVT: http://s3.amazonaws.com/2cp-images/home/deploy/web/app_2carpros/production/releases/20110131194349/public/system/attachments/4427/original/cam_phaser.swf


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
*Powered by LPG*


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   48000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 2 mar 2014, o 21:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6024
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 199 razy
Cytuj:
Za dwa - trzy miesiące wymieniam u siebie, to obadam to organoleptycznie :ink

sylwek będę wdzięczny za każde informacje jakie uda Ci się zdobyć... bo może nie ma się czym przejmować... a może jednak trzeba... i bądź tu mądry :zmieszany


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 3 mar 2014, o 00:36 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 25 lut 2014, o 23:29
Posty: 4
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Dobrze panowie mam zamiar nabyc blokady tylko mam znowu pytanie.

Która z blokad wybrac i jak jej uzyc, mianowicie chce kupic takie cos jak w aukcji ponizej.

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-fiat ... l#delivery

ale widze ze np ta jest 20 zł drozsza ale ma jeden element wiecej.

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-fiat ... 31212.html

Czy moze wystarczy sama blokada na wałek a wał ustawic na fabryczne znaki

blokada na wałek sa dwa rodzaje z tego co sie orientuje:

1 ma oznaczenie 1.2 8v EVO http://allegro.pl/wol121-blokada-walkow ... 51924.html
2 tylko 1.2 8v http://allegro.pl/wol120-blokada-walkow ... 36676.html


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   900000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 3 mar 2014, o 07:55 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6118
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 229 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Blokada wałka w 8v jest przez ten kwadratowy i prostokątny element z pierwszej aukcji. Pierwsza aukcja załatwia wszystko.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 11:19 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2013, o 13:54
Posty: 384
Lokalizacja: Piła
Postawił Piwo : 21 razy
Otrzymał Piw: 14 razy
Pytanko. Czy rozrząd w 1.4 8v jest bezkolizyjny ( fajnie by było ) ? Wiem że fiat stosował takie rozwiązania np. 1.2 8v 60 i 75 KM .

Wiem wiem najlepiej zajrzeć i zobaczyć jak wygląda ale to drugie pytanko teoretyczno-praktyczne :) , Czy jeśli wymiana rozrządu książkowo przewidziana jest na 120 tys, ja miałem wymieniany w ASO przy 119 tyś ( maj 2012 ) , teraz około 180 tyś na liczniku to czy mogę jeździć do około 240 tyś , czy może wymieniany już pasek nie jest już tak trwały i trzeba go wcześniej wymieniać ?

Z tym ASO to bywa różnie tak jak z wymianą oleju co 30 tyś ciekaw jestem komu to wyjdzie na dobre ( pyt. retoryczne ) znamy wszyscy odpowiedź :) zwłaszcza że tak mało oleju wchodzi w linke ( nie warto za długo nie wymieniać ) to się opłaca na dłuższą metę tylko jednej ze stron :zły


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   188000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 12:33 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:56
Posty: 494
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo : 30 razy
Otrzymał Piw: 115 razy
daniczer napisał(a):
Pytanko. Czy rozrząd w 1.4 8v jest bezkolizyjny ( fajnie by było ) ? Wiem że fiat stosował takie rozwiązania np. 1.2 8v 60 i 75 KM .
Niestety, w tej jednostce jest już kolizyjny.
daniczer napisał(a):
Czy jeśli wymiana rozrządu książkowo przewidziana jest na 120 tys, ja miałem wymieniany w ASO przy 119 tyś ( maj 2012 ) , teraz około 180 tyś na liczniku to czy mogę jeździć do około 240 tyś , czy może wymieniany już pasek nie jest już tak trwały i trzeba go wcześniej wymieniać ?
Pasek możesz kupić najbardziej markowy z możliwych, ale przebieg sugerowany przez ASO traktowałbym jako skrajną ostateczność. Bezpieczniej jest zejść z przebiegami do rozsądnych 80~100 tyś

_________________
*Powered by LPG*


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   48000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 09:13 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5972
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
sylwek dobrze gada :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 12 wrz 2015, o 05:39 
Offline
Bywalec
Bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2015, o 07:29
Posty: 20
Lokalizacja: Stęszew
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Ostatnio rozmawiałem na temat rozrządu z serwisantem. Stwierdził że po wymianie jest konieczna adaptacja koła fonicznego. Ile w tym prawdy?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   101000   Silnik:   1.4 8V LPG Tartarini   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 12 wrz 2015, o 09:57 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 22:39
Posty: 3162
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 287 razy
Otrzymał Piw: 227 razy
Zdania są podzielone. Jedni robią inni nie. Ja u siebie robilem przy wymianie

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 10 maja 2017, o 21:34 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5053
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 250 razy
Otrzymał Piw: 358 razy
Pozwoliłem sobie nieco wyedytować oryginalny manual, gdyż trochę ciężko się go czytało (interpunkcja, umiejscowienie fotek itp) :ink Ale treść merytoryczna przekazana przez autora w pełni została zachowana :luzak

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   146666   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wymiana rozrządu z pompą wody i uszczelniaczem wału
PostNapisane: 10 maja 2017, o 21:49 
Offline
Ma dużo czasu
Ma dużo czasu

Dołączył(a): 16 paź 2016, o 23:50
Posty: 297
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo : 24 razy
Otrzymał Piw: 12 razy
Mwas czyli zaznaczone?

_________________
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   139000   Silnik:   1.4 8V+lpg   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]