Teraz jest 28 kwi 2017, o 02:21


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od strony
PostNapisane: 22 lut 2014, o 20:17 
Offline
Nowy
Nowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2014, o 22:57
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 14 razy
Witam
Chciałbym przedstawić w skrócie wymianę rozrządu w silnik 1.4 8V 77kw.
Na początek opisu wyjaśnię kwestii związaną z całą operacją wymiany paska.
Podstawowy myk jakie stosuje się w obecnych silnika to brak znaków na kole wałka rozrządu (jest to standardowa już niestety metoda w wielu samochodach).
Narzędzia jakie są potrzebne to jest:
- klucz nasadowy 15
- klucz nasadowy 13
- klucz nasadowy 10
- klucz nasadowy 8
- lewarek dodatkowy potrzebny pod silnik
Podstawowa informacja " wymianę robimy na zimnym silniku".
Jeśli wymieniamy także pompę wody to należy spuścić płyn z układu chłodzenia (korek znajduje się na dole chłodnicy).
Podnosimy lekko auto na lewarku aby się uniosło nadwozie ale koło nie podnosimy w górę , koła skręcamy w prawo.
Następna czynność to zdjęcie osłony plastikowej silnika klucz numer 8.
Teraz mamy odsłonięte koło pasowe (3 śruby oraz jedna w środku mocująca zębatkę pasowa rozrządu do wału korbowego rozmiar klucza 15)
Zaciągamy hamulec ręczny, włączamy bieg numer 4, następnie długa przedłużka do klucza numer 15 i odkręcamy (auto lekko podniesione ale koła stoją na ziemi skręcone w prawo), później luzujemy 3 śruby numer 13 <Ważne tylko luzujemy.
Następnie podnosimy auto do góry zdejmujemy koło prawe, podstawiamy drogi lewarek pod miskę olejową >Ważne najpierw deska pod miskę później lewarek pod deskę .Tak podparty silnik pozwala nam na odkręcenie 3 śrub które trzymają poduszkę silnika od strony rozrządu.
Kolejna czynność to zdjęcie paska pompy wspomagania (na dole pompy jest długa śruba na klucz 13 którą odkręcamy (służy ona do naciągu paska).
Następnie zdejmujemy pasek klinowy rolka paska jest na klucz 13 dojdziemy tylko płaskim kluczem i mocno kręcimy napinaczem w stronę kabiny aby poluzować pasek.
Odkręcamy osłonę plastikową górną paska rozrządu klucz numer 10, później dolną.
Pozostaje odkręcenie od silnika łapy poduszki (przy tej czynności lekko podnosimy lewarkiem silnik do góry aby można było dostać się do dolnej śruby tej łapy kluczem z krótką przedłużką.
Po zdemontowani mamy cały rozrząd do dyspozycji :
wrzucamy na luz
1) ustawiamy na dolnym znaku na kółku powinny być nacięcia na obudowie (najlepiej oznaczyć je np. lakierem do paznokci patrz fotka numer 1).
2)zaznaczamy teraz sobie znak na kole wałka rozrządu kropki > na kole oraz na obudowie silnika.
wrzucamy na 4 bieg po ustawieniu i zaznaczeniu znaków.
3) Luzujemy napinacz klucz nr 13
zdejmujemy pasek.
Przy wymianie pompy wodnej odkręcamy 4 śruby klucz nr.10 ,jeżeli pompa była wklejona to musimy mocna ją szarpnąć za wałek lub delikatnie parę razy puknąć młotkiem i powinna wyjść ( przy wyciąganiu pompy podstawić pojemnik do poleci resztka płynu chłodniczego).
Następnie czyścimy wszystko wycieramy do sucha lekko smarujemy pompę silikonem odpornym na wysokie temperatury ( jeżeli mamy uszczelkę do pompy to też ją smarujemy cienko silikonem i przykręcamy pompę.
Zdejmujemy dolne kółko rozrządu i mamy widoczny uszczelniacz wału.
Aby wyjąć uszczelniacz bierzemy 2 śrubki długie takie jak do montażu płyt kartonowo gipsowych,lekko je wbijamy po środku uszczelniacza i wkręcamy śrubokrętem. Gdy mamy wkręcone obie śrubki na przeciw siebie na uszczelniaczy to bierzemy kombinerki i mocnym szepnięciem raz za jedna śrubę raz za drugą wyszarpniemy uszczelniacz.Wymiana tego uszczelniacza jest konieczna przy każdej wymianie paska bo ten element często się wyciera i wyciek oleju gotowy.
Montaż nowego uszczelniacza:
Smarujemy uszczelniacz od środka olejem silnikowym rowek na wale korbowym zaklejamy izolacją plastikową z marketu zostawiamy dłuższy kawałek izolacji aby można było załapać później palcem i wysunąć po montażu uszczelniacza.
Wkładamy uszczelniacz wbijamy go młotkiem przykładając klucz nasadowy o podobnym rozmiarze do uszczelniacza robimy to z wyczuciem, jak mamy zamontowany uszczelniacz to wysuwamy ten kawałek izolacji co był naklejony na rowek na wale korbowym.
Zakładamy małe kółko rozrządu,
Zakładamy nowy pasek zgodnie ze strzałkami narysowanymi na pasku
później zakładamy napinacz lekko go dokręcamy (aby można było go regulować) bierzemy śrubokręt i przesuwamy znaczek na napinaczu aby pokrył się z drogim znaczkiem na napinaczu, dokręcamy nakrętkę napinacza mocno ale z wyczuciem.
Zakładamy nakrętkę na środek małego kółka rozrządu i robimy kluczem 15 dwa pełne obroty aż ustawią nam się wszystkie znaki na rozrządzie które zrobiliśmy, sprawdzamy teraz znaki na napinaczy najlepiej mieć małe lusterko bo słabo widać, jak jest wszystko ok
to zaczynamy montaż osłon rozrządu, poduszki silnika, paska klinowego, paska wspomagania i naciąg jego,
Zakładamy koło lekko opuszczamy samochód aby staną na kole i wrzucamy 4 bieg i dokręcamy środkowa śrubę oraz śruby mocujące koło pasowe,montujemy osłonę silnika dokręcamy koło i gotowe.

poniżej fotki części oraz zaznaczenie znaków na rozrządzie na pewno się to przyda bo jest tego mało w sieci
części


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
syl333
##Linea## Dynamic ##1.4## 8V##2007


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   150000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 22 lut 2014, o 21:42 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 23:49
Posty: 3700
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo : 164 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
Fajny manual

_________________
Sympatyk forum :-)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   217000   Silnik:   2.0 110KM HDi   Rocznik:   0    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 22 lut 2014, o 21:58 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:56
Posty: 494
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo : 30 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
syl333 napisał(a):
...Podstawowy myk jakie stosuje się w obecnych silnika to brak znaków na kole wałka rozrządu (jest to standardowa już niestety metoda w wielu samochodach).
Dobra robota :ok)
A nie ma znaków, bo nie spełniają już swojej roli. Ale widzę że ustawiałeś rozrząd na swoje "znaczniki", bez blokowania wałka rozrządu. Nie boisz się że mogła nastąpić pomyłka np. o jeden ząbek na kole ? Jego ustalenie jest zależne od aktualnej fazy rozrządu regulowanej wariatorem. Pytam, bo o ile w starszych jednostkach bez VVT nie było z tym problemu to przyznam, że do tej pory miałem pewne obawy (mimo iż w wielu warsztatach tak właśnie robią) czy da radę tak po prostu z "regulowanym" kołem wałka rozrządu... :pomysli
Potwierdzisz że nie ma się czego obawiać ?

_________________
*Powered by LPG*


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   48000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 22 lut 2014, o 21:59 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 20:46
Posty: 1758
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O.S.
Postawił Piwo : 205 razy
Otrzymał Piw: 116 razy
Naprawdę ok manual :-)

Wysłane przez adamsona z SONY Xperia J

_________________
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   85000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 22 lut 2014, o 22:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 6000
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 201 razy
Otrzymał Piw: 189 razy
syl333 Mocne wejście na forum z takim manualem :pivo


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 22 lut 2014, o 23:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Dobra robota. Też zamierzam sam wymienić rozrząd, ale kupiłem blokady.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 23 lut 2014, o 00:04 
Offline
Nowy
Nowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2014, o 22:57
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 14 razy
sylwek napisał(a):
syl333 napisał(a):
...Podstawowy myk jakie stosuje się w obecnych silnika to brak znaków na kole wałka rozrządu (jest to standardowa już niestety metoda w wielu samochodach).
Dobra robota :ok)
A nie ma znaków, bo nie spełniają już swojej roli. Ale widzę że ustawiałeś rozrząd na swoje "znaczniki", bez blokowania wałka rozrządu. Nie boisz się że mogła nastąpić pomyłka np. o jeden ząbek na kole ? Jego ustalenie jest zależne od aktualnej fazy rozrządu regulowanej wariatorem. Pytam, bo o ile w starszych jednostkach bez VVT nie było z tym problemu to przyznam, że do tej pory miałem pewne obawy (mimo iż w wielu warsztatach tak właśnie robią) czy da radę tak po prostu z "regulowanym" kołem wałka rozrządu... :pomysli
Potwierdzisz że nie ma się czego obawiać ?


Zaznaczyłem na kole wałka rozrządu znaki i obracałem całe dwa obroty zanim rozpoiłem rozrząd,nic się nie zmieniało.
Autem poruszam się na co dziennie do pracy tak więc wszystko gra.
Gwarantuje że nie ma problemu, a robiłem nie jeden rozrząd w różnych autach.
Postanowiłem dodać ten opis bo nie mogę słuchać opinii różnych warsztatów jak wciskają ciemnotę ile to trzeba zrobić i jakie to specjalistyczne narzędzia są potrzebne aby skasować tylko klienta.
Przy wymianie pompy "serwis" nie założył uszczelki pod pompę wody tylko wklejał na silikon (żałowali silikonu i pompa się już pociła nie całe 2 lata )

_________________
syl333
##Linea## Dynamic ##1.4## 8V##2007


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   150000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 23 lut 2014, o 11:50 
Offline
Prezes
Prezes
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2009, o 22:39
Posty: 3149
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Postawił Piwo : 280 razy
Otrzymał Piw: 224 razy
Super. Pivo dla Ciebie

_________________


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 23 lut 2014, o 12:45 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 gru 2009, o 00:13
Posty: 781
Lokalizacja: Polska
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 16 razy
Zgodzę się ze tym, że wymiana rozrządu to nie jakaś wielka sztuka (ale serwis często mówi, że to taaaakie trudne niczym remont silnika).
Natomiast jeśli ktoś tego nie robi często bądź na co dzień to ja polecam robotę z blokadami - dla świętego spokoju.
To, że jeden ustawi dobrze bez blokad nie znaczy, że drugiemu też wyjdzie. Według mnie - warto działać z blokadami
bo po coś zostały stworzone a spokój bezcenny.
Przypadków "spartaczonej" roboty bez blokad po czasie widziałem wiele i znaleźć w internecie można wiele.

_________________
T-JET - Biorę lewy pas :)

Jeśli potrzebujesz części
do swojego samochodu napisz PW
szeroki asortyment markowych zamienników
do większości marek w niskich cenach! :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   62500   Silnik:   1.4 T-JET   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 23 lut 2014, o 13:52 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 21:04
Posty: 3348
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 139 razy
Otrzymał Piw: 109 razy
Sam tego nie zrobię ale :pivo za manual :ok)

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 24 lut 2014, o 07:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Do autora. Jak poszło zakładanie paska pompy wspomagania?


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 24 lut 2014, o 08:52 
Offline
Nowy
Nowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2014, o 22:57
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 14 razy
Kuzyn_z_Sosnowca napisał(a):
Do autora. Jak poszło zakładanie paska pompy wspomagania?

z paskiem napędzającym pompę wspomagania nie ma problemu, luzowałem tylko dolna śrubę od pompy oraz odkręcam śrubę regulacji naciskam pompę pasek można spokojnie zdjąć.Gorzej ma się sprawa odnośnie zakładania paska klinowego napędzającego sprężarkę klimatyzacji raz alternator tu trzeba mocno odchylić napinacz rolki paska klinowego ja to robiłem płaskim kluczem oczkowym nr.13 z odpowiedni przedłużka na ten klucz.

_________________
syl333
##Linea## Dynamic ##1.4## 8V##2007


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   150000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 24 lut 2014, o 14:32 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 13:34
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 1 raz
Panowie a gdzie kupowaliście blokady?


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   90000   Silnik:   1.4 v8   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 24 lut 2014, o 17:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6109
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 226 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
Ją na allegro. Do t-jet 100zł z przesyłką.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: opis wymiany rozrządu/pompy wody/uszczelniacz wału od st
PostNapisane: 1 mar 2014, o 02:25 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 25 lut 2014, o 23:29
Posty: 4
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Ma ktoś moze blokade do 8v ? ze zmienna faza oczywiscie jezeli robi to róznice. moze byc na sam wałek.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   900000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]