Pompa wody - wymiana

Zrobiłem - pokażę jak i pomogę
jarop
klubowicze
klubowicze
Posty: 78
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 89000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sokołów Młp.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Pompa wody - wymiana

Post autor: jarop » 20 lis 2013, 8:26

Wymieniłem wczoraj pompę wody i płyn w układzie chłodzenia. Rzeczywiście nie była to bardzo trudna robota chociaż trzeba się trochę pogimnastykować jak się nie ma kanału w garażu.
Odpowietrzyłem układ i dzisiaj zobaczę ile jest płynu na zimnym silniku. Nie założyłem jeszcze nadkola więc dzisiaj nigdzie nie jadę.
Nie wiem tylko czy dobrze zrobiłem smarując uszczelkę pompy wody silikonem odpornym na wysoką temperaturę, bo jak odpowietrzałem to w zbiorniczku widziałem drobinki silikonu. Chyba się trochę przedostało do układu (a nie dałem wcale dużo), może się nic nie zatka.
Zrobiłem też kilka fotek z wymiany więc w najbliższym czasie coś wrzucę na forum.
Dzięki wszystkim za porady.

-- 24 listopada 2013, o 23:11 --

Witam
Nie pisałem wcześniej z braku czasu, ale tak jak obiecałem wstawiam kilka fotek i krótki opis z wymiany pompy wody.
Do pompy trzeba dostać się od strony prawego nadkola (demontaż nadkola). Potem zdjęcie paska (zgodnie z Waszymi instrukcjami). Oczywiście przed odkręceniem pompy trzeba wypuścić płyn z układu chłodzenia. Korek spustowy jest na dole chłodnicy po stronie akumulatora, jest do niego łatwy dostęp. Jak spuściłem płyn chłodzący to zmierzyłem butelką 2 litrową jego ilość i było około 6 litrów. W instrukcji pisało że w układzie chłodzenia jest 7,1 litra. Kupiłem trzy butelki litrowe PARAFLU więc 50/50 z wodą destylowaną było w sam raz.
Pompa wody zamocowana jest na czterech śrubach kluczyk 10 najlepiej z przedłużką. Śruby były dość lekko zakręcone więc odkręcanie poszło szybko a i dostęp jest dosyć dobry (nie mam kanału w garażu). Po wyjęciu pompy luz na łożyskach miałem taki, że śruty zaczęły wypadać. Przed zamontowaniem nowej pompy uszczelkę posmarowałem silikonem wysokotemperaturowym. No i blok silnika w miejscu przykręcenia pompy trzeba wytrzeć do sucha aby silikon się dobrze trzymał. Trochę silikony przedostało się do układu chłodzenia bo przy odpowietrzaniu widziałem małe drobinki silikonu w zbiorniczku. Po założeniu pompy skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i odpowietrzamy układ. Jeżeli chodzi o odpowietrzenie to trochę trudności miałem z odpowietrznikiem tym na przewodach , który odpowietrza nagrzewnicę. Ciężko go odkręcić śrubokrętem bo to śruba plastikowa i przeskakiwał śrubokręt więc zmęczyłem to jakoś kombinerkami. Teraz to ta śruba już nie jest taka ładna.
Całość roboty zajęła mi około 5 godzin bez pośpiechu a jeżeli chodzi o koszty to pompa wody firmy KWP (ponoć Włoska) cena 155 PLN i płyn PARAFLU 75 PLN za trzy litry woda destylowana 5 PLN za pięć litry
W ASO życzyli sobie 340 PLN za pompę i 280 PLN za wymianę + płyn nie wiem ile.
Po wymianie pompy przejechałem jakieś 150 km i na razie wszystko w porządku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3782
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: smak56 » 28 lis 2013, 14:09

Dobra robota. :ok) :pivo . Post był edytowany, dlatego edit. był niewidoczny po wejściu na stronę. Tylko jedno pytanie: dostęp do nakrętek jest przez otwoty w kole pasowym czy pod tym kołem? Na :foto tego nie widać.
smak56
****
Obrazek

jarop
klubowicze
klubowicze
Posty: 78
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 89000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sokołów Młp.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: jarop » 28 lis 2013, 21:00

Dostęp jest przez otwory w kole pasowym. W tej nowej pompie otwory były większe niż w oryginalnej. Najlepiej użyć klucza nasadowego z przedłużką.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3782
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Plyn chlodzacy

Post autor: smak56 » 29 lis 2013, 1:21

No to wszystko już jasne. Dzięki.
smak56
****
Obrazek

mario1990
Swój
Swój
Posty: 35
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Przebieg: 152250
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Pompa wody - wymiana

Post autor: mario1990 » 14 sty 2017, 19:54

czesc, i u mnie zbliza sie wymiana pompy, i przygotowuje sie logistycznie ;)
moze ktos wrzucic zdjecie lokalizacji odpowietrznikow?

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3782
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Pompa wody - wymiana

Post autor: smak56 » 15 sty 2017, 2:49

A co, cieknie?
Wymieniając płyn chłodzący odkręcałem tylko jeden, ten na :foto o którym wiedziałem. Poszedł ciężko - kombinerkami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

mario1990
Swój
Swój
Posty: 35
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Przebieg: 152250
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Pompa wody - wymiana

Post autor: mario1990 » 15 sty 2017, 7:05

płynu ubyło i mam pod minimum, jak zimny silnik to rzęzi, i jest wyczuwalny luz na kole mimo ze jest pasek, wiec obstawiam pompe.

Przebieg około 155tyś. co ciekawe mój ociec ma identyczną linke i u niego pompa padla przy 157tyś więc można powiedzieć że prawie jak w zegarku.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość