Teraz jest 30 mar 2017, o 08:33


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania
PostNapisane: 12 cze 2015, o 23:08 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3720
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 347 razy
Po przejechaniu 165 tys. km przyszła pora na wymianę pasków wielorowkowych. Nie było żadnych symptomów, które by to wymuszały, ale doszedłem do wniosku, że już czas. Paski kupiłem w sklepie za 84 zł (50+34) :foto 1.
Przy samodzielnym zakupie trzeba wiedzieć, że pasek do wspomagania 4PK1022 jest paskiem elastycznym, gdyż nie ma żadnego naciągu /pisaliśmy o tym wyżej/. Zabrałem się do wymiany sam, co nie jest rzeczą trudną a zobrazowałem na :foto 2. Odkręcamy dwie śruby /torx/ od osłony paska wspomagania. Następnie kluczem nasadowym 15 naciągamy napinacz i zsuwamy pasek 6PK1323 /taśma/. Po podniesieniu samochodu i zdjęciu koła, odkręcamy osłonę /trzy wkręty na kluch 8 i jeden torx/. Po jej zdjęciu kluczem nasadowym 13 kręcąc kołem pasowym na wale zdejmujemy pasek od wspomagania. Ja posłużyłem się - tak jak zasugerował Kuzyn_z_Sosnowca - wkrętakiem. Wyjęcie taśmy to już formalność. Montaż nowych pasków w kolejności odwrotnej. Najpierw zakładamy taśmę /bez napinacza/. Od góry zakładamy pasek od wspomagania i na dole kręcąc kołem pasowym zakładamy go. Następnie od góry naciągamy napinacz i zakładamy taśmę. Na koniec: osłony, koło i po robocie.
Pasek od wspomagania jest w nienagannym stanie i zachowałem go na wszelki wypadek. Taśma była jednak w kilku miejscach popękana :foto 3, co utwierdziło mnie w słuszności ich wymiany.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   199000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania
PostNapisane: 8 lis 2016, o 09:45 
Offline
Bywalec
Bywalec

Dołączył(a): 18 wrz 2016, o 10:03
Posty: 29
Postawił Piwo : 8 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
a ja mam takie pytanie trochę z innej beczki, to jest pompa wspomagania od czego? kierownicy? myślałem że mamy elektryczne wspomaganie kierownicy


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   152250   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania
PostNapisane: 8 lis 2016, o 09:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 5981
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 198 razy
Otrzymał Piw: 185 razy
To jest właśnie pasek od pompy wspomagania kierownicy.
Linea ma hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Według mnie to plus tego auta, no ale co kto lubi.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania
PostNapisane: 9 lis 2016, o 22:00 
Offline
Bywalec
Bywalec

Dołączył(a): 18 wrz 2016, o 10:03
Posty: 29
Postawił Piwo : 8 razy
Otrzymał Piw: 2 razy
Moje wątpliwości wzięły się stąd, że zbiornik obok mam opisany jako do wspomagania sprzęgła, a wychodzi że to zbiornik na płyn do wspomagania kierownicy, dobrze myślę?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   152250   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania
PostNapisane: 9 lis 2016, o 22:18 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 wrz 2014, o 15:16
Posty: 626
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 35 razy
To zbiornik płynu od wspomagania kierownicy , a na obrazku jest błąd , zresztą nie pierwszy w instrukcji eksploatacji Linei.Kolejnym , a tak
jest u mnie to okres wymiany filtra paliwa co.......30.000 km gdy tym czasem w dokumentacji serwisu FIATA jest co 60.000km i tak też robi
serwis w Bielsku-Białej .
Istotne o tyle ,że wymiana w serwisach kosztuje wraz z filtrem ok.300zł.Sam wymieniałem teraz przy 56.000km i to dlatego ,że nadszedł czas wymiany i oleju i zrobiono mi to za jednym razem.Stary filtr przeciąłem w celu sprawdzenia jakie mamy paliwo w Polsce i mile się zdziwiłem
bo filtr był czyściutki i bez śladu wody .

_________________
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   62000   Silnik:   1.3multijet 95KM   Rocznik:   2013    
 
 Tytuł: Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania
PostNapisane: 9 lis 2016, o 22:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 5981
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 198 razy
Otrzymał Piw: 185 razy
Dobrze myślisz.
Tutaj instrukcja wprowadza w błąd użytkownika. Zresztą takich błędów w instrukcji jest jeszcze więcej.
Hamulce i wspomaganie sprzęgła obsługuje jeden zbiorniczek; pozycja nr 4.
Płyn do wspomagania układu kierowniczego wlewamy do zbiorniczka nr 6.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]