[M] Wymiana paska pompy wspomagania

Zrobiłem - pokażę jak i pomogę
Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: smak56 » 12 cze 2015, 23:08

Po przejechaniu 165 tys. km przyszła pora na wymianę pasków wielorowkowych. Nie było żadnych symptomów, które by to wymuszały, ale doszedłem do wniosku, że już czas. Paski kupiłem w sklepie za 84 zł (50+34) :foto 1.
Przy samodzielnym zakupie trzeba wiedzieć, że pasek do wspomagania 4PK1022 jest paskiem elastycznym, gdyż nie ma żadnego naciągu /pisaliśmy o tym wyżej/. Zabrałem się do wymiany sam, co nie jest rzeczą trudną a zobrazowałem na :foto 2. Odkręcamy dwie śruby /torx/ od osłony paska wspomagania. Następnie kluczem nasadowym 15 naciągamy napinacz i zsuwamy pasek 6PK1323 /taśma/. Po podniesieniu samochodu i zdjęciu koła, odkręcamy osłonę /trzy wkręty na kluch 8 i jeden torx/. Po jej zdjęciu kluczem nasadowym 13 kręcąc kołem pasowym na wale zdejmujemy pasek od wspomagania. Ja posłużyłem się - tak jak zasugerował Kuzyn_z_Sosnowca - wkrętakiem. Wyjęcie taśmy to już formalność. Montaż nowych pasków w kolejności odwrotnej. Najpierw zakładamy taśmę /bez napinacza/. Od góry zakładamy pasek od wspomagania i na dole kręcąc kołem pasowym zakładamy go. Następnie od góry naciągamy napinacz i zakładamy taśmę. Na koniec: osłony, koło i po robocie.
Pasek od wspomagania jest w nienagannym stanie i zachowałem go na wszelki wypadek. Taśma była jednak w kilku miejscach popękana :foto 3, co utwierdziło mnie w słuszności ich wymiany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

mario1990
Swój
Swój
Posty: 35
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Przebieg: 152250
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: mario1990 » 08 lis 2016, 8:45

a ja mam takie pytanie trochę z innej beczki, to jest pompa wspomagania od czego? kierownicy? myślałem że mamy elektryczne wspomaganie kierownicy

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6080
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: Tomek » 08 lis 2016, 8:59

To jest właśnie pasek od pompy wspomagania kierownicy.
Linea ma hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Według mnie to plus tego auta, no ale co kto lubi.

mario1990
Swój
Swój
Posty: 35
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Przebieg: 152250
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: mario1990 » 09 lis 2016, 21:00

Moje wątpliwości wzięły się stąd, że zbiornik obok mam opisany jako do wspomagania sprzęgła, a wychodzi że to zbiornik na płyn do wspomagania kierownicy, dobrze myślę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicze
klubowicze
Posty: 688
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 64500
Silnik: 1.3multijet 95KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Żywiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: Fiacik » 09 lis 2016, 21:18

To zbiornik płynu od wspomagania kierownicy , a na obrazku jest błąd , zresztą nie pierwszy w instrukcji eksploatacji Linei.Kolejnym , a tak
jest u mnie to okres wymiany filtra paliwa co.......30.000 km gdy tym czasem w dokumentacji serwisu FIATA jest co 60.000km i tak też robi
serwis w Bielsku-Białej .
Istotne o tyle ,że wymiana w serwisach kosztuje wraz z filtrem ok.300zł.Sam wymieniałem teraz przy 56.000km i to dlatego ,że nadszedł czas wymiany i oleju i zrobiono mi to za jednym razem.Stary filtr przeciąłem w celu sprawdzenia jakie mamy paliwo w Polsce i mile się zdziwiłem
bo filtr był czyściutki i bez śladu wody .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6080
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: Tomek » 09 lis 2016, 21:19

Dobrze myślisz.
Tutaj instrukcja wprowadza w błąd użytkownika. Zresztą takich błędów w instrukcji jest jeszcze więcej.
Hamulce i wspomaganie sprzęgła obsługuje jeden zbiorniczek; pozycja nr 4.
Płyn do wspomagania układu kierowniczego wlewamy do zbiorniczka nr 6.

jarop
klubowicze
klubowicze
Posty: 78
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 89000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sokołów Młp.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: jarop » 29 maja 2017, 12:47

Witam
Wymieniłem paski wielorowkowe i zastanawia mnie ten pasek od wspomagania. Mianowicie kupiłem paski Gates. Od wspomagania ma oznaczenie 4 PK1022SF i był dłuższy od tego który zdjąłem. Wiem, że jest to pasek który się sam naciąga, jednak po założeniu jest mocno napięty. Boję się czy nie poleci łożysko w pompie wspomagania. Nie mieliście podobnych historii? Nie wiem czy założyć ten stary z powrotem.

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5129
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: mwas » 29 maja 2017, 13:53

Wg katalogu GATESa założyłeś dobry pasek, a że jest ciut dłuższy... widocznie tak ma być :ink Nie wiem jak jest w MJetcie, w 1.4 8V regulację naciągu paska wspomagania robi się taką długą śrubą pod pompą.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

jarop
klubowicze
klubowicze
Posty: 78
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 89000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sokołów Młp.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: jarop » 29 maja 2017, 17:09

W Mjecie nie ma regulacji dlatego ten pasek jest elastyczny rozciągliwy. Tylko nie chce mi się kupować nowej pompy wspomagania

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: smak56 » 29 maja 2017, 22:50

jarop pisze:Witam Od wspomagania ma oznaczenie 4 PK1022SF i był dłuższy od tego który zdjąłem. jednak po założeniu jest mocno napięty. Boję się czy nie poleci łożysko w pompie wspomagania.
Jeżeli nowy pasek jest (jak piszesz) dłuższy od zdemontowanego to nie wiem skąd u Ciebie wątpliwości co do jego napięcia. Zdemontowany (krótszy) musiał być mocniej napięty.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
marcin24
Nic tylko forum
Nic tylko forum
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 124000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: marcin24 » 30 maja 2017, 6:24

w pompie wspomagania nie ma łożyska jest prowadzenie na zasadzie panewki i simering uszczelniający i wszystko smarowane olejem wspomagania
Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6143
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 30 maja 2017, 6:50

Nie wiem, czy oryginalne paski teraz też nie są dłuższe. Wymieniałem w lutym i zdejmowanie/zakładanie było o wiele łatwiejsze niż przy poprzedniej wymianie.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość