[M] Wymiana paska pompy wspomagania

Zrobiłem - pokażę jak i pomogę
Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

[M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: smak56 » 01 paź 2013, 11:58

W mulijecie są dwa paski wielorowkowe, o symbolach: 4 PK 1022 (55182511) do wspomagania i 6 PK 1323 (55202621) z klimą, do reszty urządzeń (spisane z pasków). Moje pytanie; jak poluzować pompę wspomagania w multijecie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2014, 19:48 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6144
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Paski w 1.3 multijecie

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 07 sty 2014, 19:25

Wygląda na to że trzeba go chamsko zrzucić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Paski w 1.3 multijecie

Post autor: smak56 » 07 sty 2014, 19:33

Chamsko zrzucić to nie problem. Jak założyć nowy? Też chamsko? :ryczy Sie nie da.
Kuzyn, może na tych :foto coś zobaczysz?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6144
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Paski w 1.3 multijecie

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 07 sty 2014, 19:55

Z tego co rozumiem też trzeba zakładać na siłę.
"Position the belt on the pulley and fit it using an ordinary fitting tool"

Online
Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5140
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Paski w 1.3 multijecie

Post autor: mwas » 07 sty 2014, 20:15

Bezpośrednie tłumaczenie tego tekstu to:
"Założyć pasek na rolce i wpasować używając standardowego narzędzia montażowego". Pytanie co to jest "standardowe narzędzie montażowe" :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

darcyn
Kolega
Kolega
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Paski w 1.3 multijecie

Post autor: darcyn » 07 sty 2014, 20:24

wszystko już wyjaśnione na SB

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Paski w 1.3 multijecie

Post autor: smak56 » 07 sty 2014, 20:26

Z tego co napisał darcyn na SB:
"Ustawić samochód na podnośniku. - Odłączyć zacisk (-) akumulatora. 1. Odkręcić dwie śruby (1 a) osłony paska (1 b) i wyjąć ją. - Podnieść samochód. Op. 7055B66 OSŁONA PRZECIW KURZOWA KOMORY SILNIKA W NADKOLU PRZEDNIM PRAWYM - W/Z 2. Obracając kołem pasowym (2 a), zdjąć i wyjąć pasek (2 b).
Pasek jest typu elastycznego i musi być wymieniany za każddym razem, gdy zostanie wymontowany i aby go założyć należy użyć odpowiedniego narzędzia.
i Twój obrazek Kuzynie to tak: "Umieść pas na koła pasowego i dopasować go przy użyciu narzędzia zwykłego montażu"

Problem rozwiązany :pivo
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6083
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] [1.3] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: Tomek » 08 sty 2014, 16:09

Hop :)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] [1.3] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: smak56 » 08 sty 2014, 16:12

Ze względu na nazwę paska „Stretch Fit” wiele osób mylnie uważa, że pasek ten można rozciągnąć i instalować ręcznie. Prawidłowy montaż paska Stretch jak każdy inny pasek elastyczny, musi być montowany przy użyciu odpowiednich narzędzi. W przeciwnym wypadku może ulec uszkodzeniu. Zazwyczaj do każdego paska wieloklinowego typu Stretch dołączana jest odpowiednia instrukcja montażowa, umieszczona na wewnętrznej stronie opakowania. Przed wymianą napędu pasowego należy korzystać z tej instrukcji.
FIAT
Albea, Doblo, Ducato, Fiorino, Fiorino Qubo, Linea, Palio, Siena, Stilo, Strada Pick Up
Silniki:
1.6 182B6000
1.3JTD 188A, 199A, 223A
2.2D 4HV
2.3D F1AE
3.0D F1ACE
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6144
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [M] [1.3] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 08 sty 2014, 16:35

To prymitywne narzędzie kosztuje 150zł!

darcyn
Kolega
Kolega
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] [1.3] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: darcyn » 08 sty 2014, 19:24

bynajmniej widzisz jak kręcić kołem pasowym. ciekawe jak to u mnie wymieniają łapserdaki

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6144
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [M] [1.3] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 09 sty 2014, 18:48

Ale cena tej blaszki jest zaporowa. Zrobię coś podobnego w 10 minut z 1" rurki.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] [1.3] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: smak56 » 10 sty 2014, 0:00

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Ale cena tej blaszki jest zaporowa. Zrobię coś podobnego w 10 minut z 1" rurki.
:ryczy :ryczy Myślałem o bednarce 30 mm i odpowiednim jej wygięciu :ok)
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6144
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 12 kwie 2014, 20:08

..śrubokręt wystarczył :)

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5970
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M] Wymiana paska pompy wspomagania

Post autor: emmer » 14 kwie 2014, 10:35

i bez kosztów :)
Obrazek

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość