Teraz jest 19 sty 2017, o 01:12


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 4 paź 2013, o 13:29 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2010, o 22:40
Posty: 1122
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo : 99 razy
Otrzymał Piw: 45 razy
cichy, :pivo poszedł. Dodałbym tylko tyle, że ja spuszczam olej na gorącym silniku, więcej brudu spłynie.

_________________
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   1.4 8v + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 5 paź 2013, o 15:23 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 13:17
Posty: 878
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo : 101 razy
Otrzymał Piw: 47 razy
mpsfc napisał(a):
cichy, Dodałbym tylko tyle, że ja spuszczam olej na gorącym silniku, więcej brudu spłynie.

Chyba większość z nas tak robi...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 6 paź 2013, o 09:49 
Offline
Nowy
Nowy

Dołączył(a): 16 sty 2013, o 21:22
Posty: 18
Lokalizacja: okolice Krakowa
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
leszek1234 napisał(a):
W T-jet też jest wkład filtra - jego wymiana to masakra - trzeba po drodze zdemontować osłony otulajace jakieś elemsnty , wszystko skręcone śrubami, trzeba operować dwoma kluczami w trudnodostępnych miejscach. Stałem przy mechaniku jak to robił i mu współczułem. trwało to bitą godzinę! Pierwszą moją myslą było , że w pryzyszłości zawsze muszę sprawdzić , czy mechanik ponownie poskręca te osłony - jest duuuża pokusa, żeby je wyrzucić, bo po założeniu dolnej osłony nie widać ich, a roboty znacznie mniej... Najlepiej poświecic czas i być przy takiej wymianie - taka sugestia :ink .

Dziwne, w moim t-jecie nie odkręcam żadnych osłonek a wymiana filtra zajmuje mi może z 10 minut (nasadka 27 i grzechotka z baaardzo krótką przedłużką; najpierw oczywiście odczepiam taki czujniczek przyczepiony do chłodnicy).

_________________
Linea T-jet, 40kkm, 2009 r.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   40000   Silnik:   1.4 16V Turbo   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 6 paź 2013, o 11:55 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 13:17
Posty: 878
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo : 101 razy
Otrzymał Piw: 47 razy
Darcolo napisał(a):
leszek1234 napisał(a):
W T-jet też jest wkład filtra - jego wymiana to masakra - trzeba po drodze zdemontować osłony otulajace jakieś elemsnty , wszystko skręcone śrubami, trzeba operować dwoma kluczami w trudnodostępnych miejscach. Stałem przy mechaniku jak to robił i mu współczułem. trwało to bitą godzinę! Pierwszą moją myslą było , że w pryzyszłości zawsze muszę sprawdzić , czy mechanik ponownie poskręca te osłony - jest duuuża pokusa, żeby je wyrzucić, bo po założeniu dolnej osłony nie widać ich, a roboty znacznie mniej... Najlepiej poświecic czas i być przy takiej wymianie - taka sugestia :ink .

Dziwne, w moim t-jecie nie odkręcam żadnych osłonek a wymiana filtra zajmuje mi może z 10 minut (nasadka 27 i grzechotka z baaardzo krótką przedłużką; najpierw oczywiście odczepiam taki czujniczek przyczepiony do chłodnicy).

Mam 8v i nie mam tego problemu ale te wasze posty trzeba jakoś zweryfikować :ryczy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 6 paź 2013, o 13:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 07:34
Posty: 6032
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 214 razy
Otrzymał Piw: 204 razy
Darcolo napisał(a):
Dziwne, w moim t-jecie nie odkręcam żadnych osłonek


Bo przy pierwszej wymianie serwis je wyrzucił.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 13 gru 2013, o 14:57 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 19:32
Posty: 1331
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 151 razy
Otrzymał Piw: 105 razy
Otóż niekoniecznie:), Własnie siedzę na poczekalni serwisu i zaliczam teściom przegląd Bravy z silnikiem 1,4 t-jet. Byłem przy mechaniku przy wymianie filtra oleju - i jakież moje zdziwienie - filtr jest na wierzchu , od góry, dostępny bez problemu. Mechanik uśmiechną się z ulgą i powiedział , że w nowszych wersjach tego silnika poprawiono to stare rozwiązanie z filtrem oleju, przyznał, że tamto, to porażka i męka z montażem i demontażem tych osłonek po drodze. Może w Linkach też są różne umieszczenia filtra.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 13 gru 2013, o 20:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 07:34
Posty: 6032
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 214 razy
Otrzymał Piw: 204 razy
Gdy będę miał chwile, to zrobię kilka fotek, żeby niemający T-Jeta wiedzieli, czym się różni trudny dostęp do filtra, od dostępu do filtra w T-Jet ;)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powietrza
PostNapisane: 9 lut 2014, o 01:09 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 19:32
Posty: 1331
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 151 razy
Otrzymał Piw: 105 razy
Po raz drugi byłem ze swoim T-jetem na wymianie oleju w tym samym ASO. Jakież było moje zdziwienie - tym razem mechanik wymienił filtr oleju od góry, takim łamanym kluczem. Oczywiście wczesniej musiał rozkrecić osłonę tego filtra i to poszło mu szybko. Natomiast przy skręcaniu bardzo się męczył, w koncu zawołał innego z prośbą o pomoc, bo mu już palce drętwiały. Słowem - czy z góry czy z dołu , wymiana filtra jest w moim silniku dość upierdliwa.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]