Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powietrza

Zrobiłem - pokażę jak i pomogę
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicze
klubowicze
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet

Post autor: mpsfc » 04 paź 2013, 14:29

cichy, :pivo poszedł. Dodałbym tylko tyle, że ja spuszczam olej na gorącym silniku, więcej brudu spłynie.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

Awatar użytkownika
daro70
klubowicze
klubowicze
Posty: 924
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet

Post autor: daro70 » 05 paź 2013, 16:23

mpsfc pisze:cichy, Dodałbym tylko tyle, że ja spuszczam olej na gorącym silniku, więcej brudu spłynie.
Chyba większość z nas tak robi...
Obrazek

Darcolo
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
Przebieg: 40000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2009
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet

Post autor: Darcolo » 06 paź 2013, 10:49

leszek1234 pisze:W T-jet też jest wkład filtra - jego wymiana to masakra - trzeba po drodze zdemontować osłony otulajace jakieś elemsnty , wszystko skręcone śrubami, trzeba operować dwoma kluczami w trudnodostępnych miejscach. Stałem przy mechaniku jak to robił i mu współczułem. trwało to bitą godzinę! Pierwszą moją myslą było , że w pryzyszłości zawsze muszę sprawdzić , czy mechanik ponownie poskręca te osłony - jest duuuża pokusa, żeby je wyrzucić, bo po założeniu dolnej osłony nie widać ich, a roboty znacznie mniej... Najlepiej poświecic czas i być przy takiej wymianie - taka sugestia :ink .
Dziwne, w moim t-jecie nie odkręcam żadnych osłonek a wymiana filtra zajmuje mi może z 10 minut (nasadka 27 i grzechotka z baaardzo krótką przedłużką; najpierw oczywiście odczepiam taki czujniczek przyczepiony do chłodnicy).
Linea T-jet, 40kkm, 2009 r.

Awatar użytkownika
daro70
klubowicze
klubowicze
Posty: 924
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet

Post autor: daro70 » 06 paź 2013, 12:55

Darcolo pisze:
leszek1234 pisze:W T-jet też jest wkład filtra - jego wymiana to masakra - trzeba po drodze zdemontować osłony otulajace jakieś elemsnty , wszystko skręcone śrubami, trzeba operować dwoma kluczami w trudnodostępnych miejscach. Stałem przy mechaniku jak to robił i mu współczułem. trwało to bitą godzinę! Pierwszą moją myslą było , że w pryzyszłości zawsze muszę sprawdzić , czy mechanik ponownie poskręca te osłony - jest duuuża pokusa, żeby je wyrzucić, bo po założeniu dolnej osłony nie widać ich, a roboty znacznie mniej... Najlepiej poświecic czas i być przy takiej wymianie - taka sugestia :ink .
Dziwne, w moim t-jecie nie odkręcam żadnych osłonek a wymiana filtra zajmuje mi może z 10 minut (nasadka 27 i grzechotka z baaardzo krótką przedłużką; najpierw oczywiście odczepiam taki czujniczek przyczepiony do chłodnicy).
Mam 8v i nie mam tego problemu ale te wasze posty trzeba jakoś zweryfikować :ryczy
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6158
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 06 paź 2013, 14:40

Darcolo pisze: Dziwne, w moim t-jecie nie odkręcam żadnych osłonek
Bo przy pierwszej wymianie serwis je wyrzucił.

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1475
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet

Post autor: leszek1234 » 13 gru 2013, 14:57

Otóż niekoniecznie:), Własnie siedzę na poczekalni serwisu i zaliczam teściom przegląd Bravy z silnikiem 1,4 t-jet. Byłem przy mechaniku przy wymianie filtra oleju - i jakież moje zdziwienie - filtr jest na wierzchu , od góry, dostępny bez problemu. Mechanik uśmiechną się z ulgą i powiedział , że w nowszych wersjach tego silnika poprawiono to stare rozwiązanie z filtrem oleju, przyznał, że tamto, to porażka i męka z montażem i demontażem tych osłonek po drodze. Może w Linkach też są różne umieszczenia filtra.

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6158
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 13 gru 2013, 20:58

Gdy będę miał chwile, to zrobię kilka fotek, żeby niemający T-Jeta wiedzieli, czym się różni trudny dostęp do filtra, od dostępu do filtra w T-Jet ;)

Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicze
klubowicze
Posty: 1475
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powietrza

Post autor: leszek1234 » 09 lut 2014, 1:09

Po raz drugi byłem ze swoim T-jetem na wymianie oleju w tym samym ASO. Jakież było moje zdziwienie - tym razem mechanik wymienił filtr oleju od góry, takim łamanym kluczem. Oczywiście wczesniej musiał rozkrecić osłonę tego filtra i to poszło mu szybko. Natomiast przy skręcaniu bardzo się męczył, w koncu zawołał innego z prośbą o pomoc, bo mu już palce drętwiały. Słowem - czy z góry czy z dołu , wymiana filtra jest w moim silniku dość upierdliwa.

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość