Teraz jest 27 mar 2017, o 16:28


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powietrza
PostNapisane: 22 wrz 2013, o 23:24 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 23:49
Posty: 3700
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo : 164 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
Pomimo że mamy już manual z wymianą oleju, ale jest to manual z silnikiem 1.3 MJM postanowiłem zrobić foto relację z wymiany oleju z silnikiem 1.4 8V.

Zaopatrzyłem się w olej (jaki kto woli :ink , filtr oleju (P.P - 2.8.1) polskiej produkcji oraz filtr powietrza (nr katalogowy: 0055192012) oraz pożyczyłem od sąsiada klucz (łańcuchowy) do odkręcenia filtra oleju. Chcieć kupić to wydatek rzędu 50 zł. ( ceny jak i klucze są różne)

Chciało by się zrobić więcej zdjęć ale samemu podczas wymiany jest to trudne do zrobienia.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Sympatyk forum :-)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   217000   Silnik:   2.0 110KM HDi   Rocznik:   0    
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju silnikowego (1.4 8V) oraz filtra powietrza
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 00:09 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3715
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 244 razy
Otrzymał Piw: 347 razy
Gratuluję dzieła, ale zmusiłeś mnie do skorzystania z google, bo nie wiedziałem co to jest klucz ampulowy :róż . Ale już wiem: klucz ampulowy to: "Klucz imbusowy, inbusowy, zwany również potocznie imbusem lub inbusem – rodzaj klucza trzpieniowego o przekroju sześciokąta foremnego."
A tak na marginesie; rozmiar klucza pod łeb sześciokątny śruby lub imbus, podajemy tylko w milimetrach (bez słowa średnica, które zarezerwowane jest dla przedmiotów okrągłych).

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   198888   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju silnikowego (1.4 8V) oraz filtra powietrza
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 00:14 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 23:49
Posty: 3700
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo : 164 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
smak56 napisał(a):
A tak na marginesie; rozmiar klucza pod łeb sześciokątny śruby lub imbus, podajemy tylko w milimetrach (bez słowa średnica, które zarezerwowane jest dla przedmiotów okrągłych).
a tego nie wiedziałem, człowiek się cały czas uczy :)

_________________
Sympatyk forum :-)


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   217000   Silnik:   2.0 110KM HDi   Rocznik:   0    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powietrza
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 09:02 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 21:56
Posty: 494
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo : 30 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
cichy napisał(a):
Tym korkiem wlewamy nowy, świeżutki ;) olej, ilość to około 2.90 l. Pod koniec wlewania sprawdzałem bagnetem poziom oleju, tak żeby nie przedobrzyć.
cichy, sporo weszło - jaki masz poziom na bagnecie po zalaniu 2.9L ? Ja jak zalałem "książkowe" ~2,6 z filtrem i miałem MAX, a stary olej raczej zszedł cały (przód auta był lekko wyżej) :pomysli

_________________
*Powered by LPG*


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   48000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powietrza
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 09:09 
Offline
Kolega
Kolega
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2010, o 23:49
Posty: 3700
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo : 164 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
Jest na max, jak spuściłem olej to zrobiłem jeszcze taki myk, ruszyłem silnikiem ale nie doprowadzając go do odpalenia i dzięki temu trochę oleju z zakamarków wypłynęło (celowo o tym nie pisałem bo za żadne jak by wystąpiły uszkodzenia nie chcę odpowiadać). Zanim zabrałem się za samodzielną wymianę, trochę o tym poczytałem i popytałem.

_________________
Sympatyk forum :-)


Ostatnio edytowano 28 wrz 2013, o 15:24 przez cichy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   217000   Silnik:   2.0 110KM HDi   Rocznik:   0    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 20:50 
Offline
Spoko gość
Spoko gość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:20
Posty: 128
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 16 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
Czy w różnych wersjach silnikowych korek miski olejowej jest różny? Dam sie pokroić za to, że w moum 1.3 jest korek nie pod klucz imbusowy a pod Torxa (rozmiaru nie pamietam).

Dodam kilka uwag. Ja przy wymianie oleju przed zakręceniem korka miski "przelewam" układ ok 200ml świeżego oleju żeby wypłukać jak najwięcej z miski. Przy zalewaniu świeżego oleju zawsze podnoszę bagnet do góry - lepiej sie odpowietrza i można troche szybciej lać. Ni wiem co lepsze - chyba filtr puszkowy bo z dieslowskim wkładem strasznie duzo bujania się ze śrubkami osłony.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   155000   Silnik:   1,3 16v MJ 90KM   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 21:41 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 21:04
Posty: 3344
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 137 razy
Otrzymał Piw: 106 razy
Taki duży trox to było by dziwne raczej niemożliwe.

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 21:53 
Offline
Spoko gość
Spoko gość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:20
Posty: 128
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 16 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
Torx względem korka nie jest duży - zdaje się, że TX40.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   155000   Silnik:   1,3 16v MJ 90KM   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 07:01 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:32
Posty: 1401
Lokalizacja: blisko Rybnika
Postawił Piwo : 158 razy
Otrzymał Piw: 106 razy
W T-jet też jest wkład filtra - jego wymiana to masakra - trzeba po drodze zdemontować osłony otulajace jakieś elemsnty , wszystko skręcone śrubami, trzeba operować dwoma kluczami w trudnodostępnych miejscach. Stałem przy mechaniku jak to robił i mu współczułem. trwało to bitą godzinę! Pierwszą moją myslą było , że w pryzyszłości zawsze muszę sprawdzić , czy mechanik ponownie poskręca te osłony - jest duuuża pokusa, żeby je wyrzucić, bo po założeniu dolnej osłony nie widać ich, a roboty znacznie mniej... Najlepiej poświecic czas i być przy takiej wymianie - taka sugestia :ink .


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   100000   Silnik:   1.4 16V Turbo + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 07:59 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 10:18
Posty: 5971
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 144 razy
tak czytam i mam wrażenie że boicie się że te 50 czy 100 ml starego oleju zrobi jakąś krzywdę silnikowi. bardziej obawiałbym się kręcić silnikiem "na sucho", a przelewać olej, żeby wypłukac miskę - też dziwny pomysł

oczywiście to tylko moje zdanie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 10:35 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 01:21
Posty: 2224
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo : 352 razy
Otrzymał Piw: 228 razy
emmer napisał(a):
tak czytam i mam wrażenie że boicie się że te 50 czy 100 ml starego oleju zrobi jakąś krzywdę silnikowi. bardziej obawiałbym się kręcić silnikiem "na sucho", a przelewać olej, żeby wypłukać miskę - też dziwny pomysł

No szczerze pisząc, to też zdziwiłem sie tym pokręcaniem silnikiem na sucho :pomysli ...osobiście też bym tego nie zrobił. Wiaruchna, ta "seta" starej oliwy na prawdę nie zaszkodzi, nie przejmować się tak :pivo


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   153000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 14:51 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 4966
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 247 razy
Otrzymał Piw: 350 razy
Ja tam też silnika na cucho bałm bym się kręcić a spłukiwanie miski olejowej... no jak ktoś lubi - prosze bardzo :ink Ale ja jest podobnego zdania co emmer i helletic :pivo
Odnośnie tego, co pisał Messonline - zgadza się, w dieslach korki spustowe odkręca się kluczem Torx, niestety dokładnego rozmiaru nie pamiętam, ale było to gdzieś na forum (stąd też wiem, że na bank jest tam torx, nie tam żebym zmienił silnik w swoim bolidzie :lacha)

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   144444   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 16:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 22:26
Posty: 5981
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 198 razy
Otrzymał Piw: 184 razy
A mnie spodobał się pomysł z przelewaniem oleju.
Po kolejnych wymianach pozostawało mi zlewek oleju, więc może lepiej w ten sposób go wykorzystać, niż po prostu go wyrzucić.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 16:35 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 14:17
Posty: 896
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo : 105 razy
Otrzymał Piw: 56 razy
Powiem tak nigdy nie weszło mi więcej jak 2.3L z filtrem oleju , nie jestem zwolennikiem kręcenia silnika na sucho ale też nie popadajmy w skrajności , nie jest tak że po spuszczeniu oleju panewka jest tak sucha jak przy składaniu silnika więc obrót czy dwa wałem na pewno nie zarżnie nam motoru . Przykład u mnie... czasami auto stoi 3-4-5 dni odpalam i słyszę pracę silnika jak grzechocze bez oleju to są sekundy ale na to nie mamy wpływu a to jest dowód że nie tak szybko silnik bez oleju zatrzymać http://www.youtube.com/watch?v=JkaNNdvRiEY

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [M][1.4 8v] Wymiana oleju silnikowego oraz filtra powiet
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 20:18 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 08:34
Posty: 6100
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 221 razy
Otrzymał Piw: 227 razy
Do płukania silnika służą płukanki. A jeśli ktoś lubi ryzykować to może przepłukać silnik ropą



Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   130000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]