Wymiana pasków wielorowkowych

Zrobiłem - pokażę jak i pomogę
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5206
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 157777
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: mwas » 15 kwie 2015, 9:41

Z tego co opisujesz, to akumulator nadaje się już do wymiany ale obstawiam, że to nie on będzie przyczyną tych pisków. Tak jak pisałem - to nie koniecznie paski są odpowiedzialne za te piszczenie - patrz mój post wyżej.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
tojamarko
klubowicze
klubowicze
Posty: 241
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Przebieg: 52222
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Krotoszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: tojamarko » 15 kwie 2015, 9:49

Może masz rację to nie paski i aku.
Tylko jak mogę to sprawdzić co tak popiskuje.
A jak pojadę do aso, czy do mechanika to dopiero jak silnik ostygnie całkiem będę mógł zademonstrować co i jak.

-- 15 kwietnia 2015, o 08:52 --

TTTM :bezzdania
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5206
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 157777
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: mwas » 15 kwie 2015, 9:53

Niestety z diagnozą tego jest problem, bo tak jak piszesz - w serwisie auto musiałoby sporo ostygnąć a i tak nie byłoby gwarancji, że zapiszczy im przy rozruchu. Najlepiej chyba na starcie poprosić kogoś, żeby odpalił Ci auto rano a Ty w tym momencie otwarta macha, głowa w komorze i nasłuchujesz :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
tojamarko
klubowicze
klubowicze
Posty: 241
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Przebieg: 52222
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Krotoszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: tojamarko » 15 kwie 2015, 9:57

Tak jak piszesz to będzie najlepszy sposób.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3806
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 206000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: smak56 » 15 kwie 2015, 11:32

Żeby potwierdzić lub wykluczyć pasek, ja stosuję b. stary sposób. Po odpaleniu silnika w chwili kiedy piszczy, polej go /pasek/; wodą, silikonem, WD40, płynem do szyb .... czymkolwiek. Jeżeli to pasek, przestanie piszczeć natychmiast. Staraj się nie polewać kółek. Jeżeli po polaniu nie przestaje piszczeć , wtedy próbuj psiknąć WD40 lub silikonem na ośki kółek /łożyska/. W ten prosty sposób można szybko postawić diagnozę...... chociaż nie zawsze.
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
tojamarko
klubowicze
klubowicze
Posty: 241
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Przebieg: 52222
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Krotoszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: tojamarko » 16 kwie 2015, 13:09

A więc :
Wczoraj córa za kółkiem, a ja głowa pod maskę. Jak odpaliła samochód to myślałem, że mi bębenki popękają od pisku, lokalizacja pisku albo pasek przy alternatorze, albo sam alternator.
Wsiadłem więc w samochód i do aso po nowy pasek (jeszcze nie wymieniany) po założeniu paska musiałem czekać aż silnik ostygnie (jak pisałem wcześniej) ok dziś rano odpalając silnik od razu, żwawo wskoczył na obroty i żadnego pisku nie było.
Wniosek jaki dzisiaj mi się nasuwa winny był pasek od alternatora, choć zobaczymy, przed nami mokry i deszczowy weekend i się okaże.
I rozwiązały się dwie przyczyny za jednym razem (tak sądzę) lepszy rozruch zimnego silnika i brak pisku. Zadowolenie ogromne. :banan :brawo
Ps: Dziękuję za podpowiedzi.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5206
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 157777
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: mwas » 16 kwie 2015, 14:23

To dla świętego spokoju sprawdź jeszcze stan alternatora :ink Z doświadczenia wiemy, że lubią im pękać obudowy :ink Do sprawdzenia: poziom ładowania oraz organoleptycznie stan alternatora (czy obudowa nie ma pęknięć), ale do tego raczej trzeba wleźć pod auto, od góry to nic tam nie zobaczysz :oj
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
tojamarko
klubowicze
klubowicze
Posty: 241
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Przebieg: 52222
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Krotoszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: tojamarko » 16 kwie 2015, 14:28

Sprawdzę jak piszesz tylko dopiero za miesiąc jak pojadę na przegląd i dam znać(brak dostępu do kanału) :) . A pod względem ładowania to był sprawdzany i ładował dobrze.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5987
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: emmer » 16 kwie 2015, 15:05

Pęknięte też ładują dobrze :)
Obrazek

Awatar użytkownika
tojamarko
klubowicze
klubowicze
Posty: 241
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Przebieg: 52222
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Krotoszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: tojamarko » 17 kwie 2015, 6:44

Rozumiem sprawdzę go napewno wizualnie i jeszcze raz czy dobrze ładuje. Hm wyjmę go z samochodu będę mógł lepiej obejrzeć.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6122
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: Tomek » 17 kwie 2015, 6:53

tojamarko pisze: Hm wyjmę go z samochodu będę mógł lepiej obejrzeć.
Bez przesady, nie trzeba go demontować, wystarczy dokładnie obejrzeć od dołu auta.

Awatar użytkownika
helletic
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 172500
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: helletic » 17 kwie 2015, 7:15

Poza tym wyjęcie altka, to nie takie hop siup

Awatar użytkownika
tojamarko
klubowicze
klubowicze
Posty: 241
Rejestracja: 20 lis 2014, 11:39
Przebieg: 52222
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Krotoszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: tojamarko » 17 kwie 2015, 11:52

Ok wyciągał nie będę, głupiego i niepotrzebna robota.
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.

Awatar użytkownika
daniczer
klubowicze
klubowicze
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: daniczer » 22 lis 2015, 16:09

U mnie też coś popiskuje od czasu do czasu. Wydaje mi się ze mam luźny pasek od alternatora bo dość sporo można go nagiąć naciskając palcem. Do tego paska od ( alternator-sprężarka) jest rolka napinająca ( czy ten napinacz sam naciąga pasek ?) czy jest jakaś regulacja naciągu i jak najlepiej z kanału od spody czy z boku auta się do tego dobrać ???

Awatar użytkownika
marcin24
Nic tylko forum
Nic tylko forum
Posty: 771
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 124000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: marcin24 » 23 lis 2015, 8:29

Sam naciąga
Pozdrawiam wszystkich

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość