Wymiana pasków wielorowkowych

Zrobiłem - pokażę jak i pomogę
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicze
klubowicze
Posty: 340
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 74000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: alvaro » 14 maja 2016, 23:28

Witam!

Wymieniam rozrząd w Lince, za jednym zamachem chciałbym wymienić paski. Jakie paski muszę przygotować? Od alternatora i sprężarki + klinowy?
Czy to są takie same paski, czyli np. muszę kupić 2 szt. paska micro do alternatora SKF?
Chyba że pasek do alternatora i sprężarki to to samo co klinowy i to samo co pasek wielorowkowy tylko stosuje się tyle nazw i defacto kupuję tylko 1 pasek?

Mam przejechane 73 tys. km, jak sprawdzić czy wymiana paska ewentualnie napinacza jest konieczna?

DaRiuSz
klubowicze
klubowicze
Posty: 73
Rejestracja: 24 sty 2014, 21:59
Przebieg: 118200
Silnik: 1.4 8V+lpg
Rocznik: 2009
Lokalizacja: TSA
Postawił Piwo;: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: DaRiuSz » 15 maja 2016, 7:48

[quote="alvaro"]Witam!

Wymieniam rozrząd w Lince, za jednym zamachem chciałbym wymienić paski. Jakie paski muszę przygotować? Od alternatora i sprężarki + klinowy?
Czy to są takie same paski, czyli np. muszę kupić 2 szt. paska micro do alternatora SKF?
Chyba że pasek do alternatora i sprężarki to to samo co klinowy i to samo co pasek wielorowkowy tylko stosuje się tyle nazw i defacto kupuję tylko 1 pasek?

Alvaro sam zmieniałeś rozrząd? robiłeś po wymianie adaptację koła fonicznego? rozumiem że komplet razem z pompą? ja wymieniam w poniedziałek. Paski jakie kupiłem to producent Gates oznaczenie - 3PK905 oraz 5PK1148, a w razie pomyłki tam gdzie kupowałem mam dwa kroki poratują :)

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicze
klubowicze
Posty: 340
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 74000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: alvaro » 15 maja 2016, 9:04

Nie, ja daję do Aso. Kompletuje części.

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6080
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: Tomek » 15 maja 2016, 10:47

alvaro potrzebujesz dwa paski wielorowkowe, potocznie zwane klinowymi. Jeden napędza alternator i sprężarkę klimatyzacji, drugi pompę wspomagania. Przy wymianie rozrządu dobrze jest te paski zmienić.. tak dla świętego spokoju, przy okazji zweryfikować też stan napinacza paska wielorowkowego napędzającego alternator i sprężarkę.
Oznaczenia pasków masz dwa posty wyżej, oraz w pierwszym poście tego tematu.

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicze
klubowicze
Posty: 340
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 74000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: alvaro » 18 maja 2016, 12:20

A odpowiedniki z SKFu?

jarop
klubowicze
klubowicze
Posty: 78
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 89000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sokołów Młp.
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: jarop » 29 mar 2017, 22:13

Witam
Moja linka ma już 10 lat i 88 tyś przebiegu. Zastanawiam się nad wymianą pasków wielorowkowych od napędu alternatora, sprężarki klimatyzacji i ten drugi od napędu wspomagania. Jak myślicie czy wymieniać, czy czekać na jakieś objawy (piszczenie itp) bo na razie nic z tych rzeczy nie występuje. Jeżeli w grę wchodzi wymiana to jakie kupić? Producent oznaczenie, co polecacie do 1.3 MJ?

Awatar użytkownika
smak56
klubowicze
klubowicze
Posty: 3784
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 200000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: smak56 » 30 mar 2017, 0:06

jarop pisze:Witam
Moja linka ma już 10 lat i 88 tyś przebiegu. Zastanawiam się nad wymianą pasków wielorowkowych od napędu alternatora, sprężarki klimatyzacji i ten drugi od napędu wspomagania.
Wszystko na ten temat masz tutaj: http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3122
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
stachu
klubowicze
klubowicze
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2010, 20:47
Przebieg: 60000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Mysłowice / Śląsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: stachu » 08 cze 2017, 20:16

Może komuś się przyda, jeśli zdecyduje się na paski Conti.
Do mojej 1.4 8V:
5PK1145 i 3PK915
.: THX
.: Pozdr
.: St@chu
.: 126p / CC / PII / Linea

Awatar użytkownika
mwas
Administrator
Administrator
Posty: 5129
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 155555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: mwas » 08 cze 2017, 21:09

Gates ma takie same oznaczenia :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
stachu
klubowicze
klubowicze
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2010, 20:47
Przebieg: 60000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Mysłowice / Śląsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Wymiana pasków wielorowkowych

Post autor: stachu » 09 cze 2017, 22:25

mwas pisze:
08 cze 2017, 21:09
Gates ma takie same oznaczenia :ink
Z tego wątku wynika, że nie:
Gates: 3PK905 i 5PK1150
dlatego zostawiłem dla "potomnych" :-)
.: THX
.: Pozdr
.: St@chu
.: 126p / CC / PII / Linea

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość