Teraz jest 28 kwi 2017, o 02:20


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 17:03 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 16:09
Posty: 88
Lokalizacja: Katowice
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 22 razy
Niestety nie miałem możliwości fotografować postępu prac przy wymianie pasków...

Pierwsze co musimy to zrobić to podnieść auto i zdjąć przednie koło po stronie pasażera (chyba że ktoś robi to w UK :ryczy )
Następnie zdejmujemy plastikowe nadkole wraz z dodatkową osłoną aby uzyskać dostęp do pasków.
Dalej - luzujemy śruby mocujące pompę wspomagania (na klucz imbusowy - niestety nie mam opisanego rozmiaru na kluczu).
Później od strony chłodnicy mamy długą śrubę do naciągu - wykręcając ją opuszczamy pompę wspomagania i luzujemy pasek. Na śrubie jest dodatkowa nakrętka kontrująca którą musimy tez poluzować.
Po zdjęciu paska wspomagania, luzujemy napinacz - np. za pomocą oczkowej 13 - zakładamy klucz na śrubę prze rolce i kręcimy w prawo. Przytrzymując jedną ręką odchylony napinacz, drugą ręką ściągamy pasek napędzający alternator i klimatyzację.
W celu łatwiejszego zdjęcia i późniejszego założenia nowego paska najlepiej odkręcić plastikową osłonę paska znajdującą się nad sprężarką klimatyzacji (tu potrzebna jest płaska 10, a przynajmniej u mnie grzechotką nie dałem rady, ze względu na węże wodne idące do parownika).
Kiedy już uwolnimy się od starego paska, to pozostaje założyć nowy - tu najlepiej najpierw założyć na alternator, sprężarkę i napinacz, po czym ponownie luzując napinacz drugą ręką zakładamy na dolne koło przy pompie wody.
Nie wymieniałem napinacza, bo rolka u mnie kręciła się cicho i swobodnie.
Kolejnym krokiem jest założenie paska napędzającego pompę wspomagania i naciągnięcie za pomocą długiej śruby od przodu.
Tu naciąg musimy wyczuć - przyznam, że nie miałem żadnych wytycznych co do naciągu i wzorowałem się ugięciem jakie było po wymianie rozrządu (czyli mniej niż 0,5cm na dolnym odcinku paska). Po naciągnięciu kontrujemy nakrętką i dokręcamy imbusem mocowania pompy.
Montujemy od góry osłonę paska nad sprężarką i przykręcamy osłonę i nadkole.
Po założeniu koła i opuszczeniu na ziemię - autko gotowe do drogi :)

Czas pracy to niecała godzinka. Nie ma potrzeby korzystania z kanału - wystarczy podnośnik na parkingu pod domem :)

Paski jakie są w naszych silnikach to 3PK905 (wspomaganie) i 5PK1148 (alternator i klimatyzacja).


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113000   Silnik:   1.4 8v LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: [ M ][1.4 8v] Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 17:07 
Offline
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 01:21
Posty: 2222
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo : 353 razy
Otrzymał Piw: 229 razy
chromek napisał(a):
Później od strony chłodnicy mamy długą śrubę do naciągu - wykręcając ją opuszczamy pompę wspomagania i luzujemy pasek.


Wybaczcie OT, ale...Tara masz tu sposób naciągania paska wspomagania :brawo


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   153000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ][1.4 8v] Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 11 kwi 2013, o 18:25 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 20:26
Posty: 1940
Lokalizacja: Legionowo
Postawił Piwo : 118 razy
Otrzymał Piw: 89 razy
Dzięki Chłopaki piwo się należy :)

_________________
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   160000   Silnik:   TDI   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: [ M ][1.4 8v] Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 19:39 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 14:17
Posty: 903
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo : 105 razy
Otrzymał Piw: 57 razy
Właśnie dziś wymieniłem obydwa paski troszkę mi więcej czasu zajęło , ale piszę że pasek alternatora firmy Gates miał inne oznaczenia nie 5PK1148 tylko 5PK1150 ale wszystko ok jazda próbna wykonana a naciąg pasków ok . Drugi pasek wspomagania też firmy Gates te same oznaczenia co u chromka .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ][1.4 8v] Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 23:28 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2011, o 16:09
Posty: 88
Lokalizacja: Katowice
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 22 razy
Masz pasek dłuższy o 2mm ;) W katalogach są zamiennie używane.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   113000   Silnik:   1.4 8v LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: wymiana paska klinowego
PostNapisane: 27 kwi 2013, o 22:54 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 13:18
Posty: 154
Lokalizacja: wielkopolska
Postawił Piwo : 1 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
czesc

kiedy wymienia sie pasek klinowy i czy napinacze wymieniac razem

Pisz w odpowiednim dziale, połączyłem wątki.
MOD


Ostatnio edytowano 28 kwi 2013, o 00:58 przez lynyrd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   85000   Silnik:   1,3 mjet emotion   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: wymiana paska klinowego
PostNapisane: 27 kwi 2013, o 23:07 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 14:17
Posty: 903
Lokalizacja: Wawa
Postawił Piwo : 105 razy
Otrzymał Piw: 57 razy
Mamy inne silniki ...ale ja swoje wymieniłem w tym tygodniu przy 62 tyś po 6 latach i powiem ze już były delikatnie zmęczone ale koszt dwóch pasków to 54zł uważam że to nic w porównaniu ze świętym spokojem .....

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 28 kwi 2013, o 13:44 przez daro70, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   72000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: wymiana paska klinowego
PostNapisane: 27 kwi 2013, o 23:11 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5012
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 248 razy
Otrzymał Piw: 355 razy
Chyba muszę to zrobić też u siebie, bo pasek przy rozruchu zaczyna mi popiskiwać :pomysli

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145555   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: wymiana paska klinowego
PostNapisane: 28 kwi 2013, o 00:52 
Offline
Spoko gość
Spoko gość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:20
Posty: 129
Lokalizacja: Warszawa
Postawił Piwo : 16 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
W moim 1,3 jeden z pasków dziwnie szumiał na zimnym silniku szczególnie gdy samochód stał na zewnątrz w mokry dzien. Diagnoza okazał sie słuszna - dopiero po zdjeciu paska mozna zauwazyc od wewnętrznej strony pękniecia i wytarcia. Nowe paski SKF (2szt) to 88 pln + 50 wymiana. Teraz chodzą cichutko. Wytrzymały 114350km.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   155000   Silnik:   1,3 16v MJ 90KM   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ][1.4 8v] Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 28 lis 2013, o 15:32 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 16:17
Posty: 3746
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 245 razy
Otrzymał Piw: 353 razy
Moje mają ponad 130 tys. i zaczynają popiskiwać. Silikon jeszcze ratuje sytuację (do czasu). :lacha

Pytanie: jak poluzować pompę wspomagania aby zmienić pasek? :pomysli (1.3 mj)

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   200000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 23:20 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2014, o 12:39
Posty: 232
Lokalizacja: Krotoszyn
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 18 razy
Panowie wymieniłem pasek od pompy wspomagania jest dość mocno naciągnięty, bo popiskiwał i dalej popiskuje.

_________________
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   45000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 23:33 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5012
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 248 razy
Otrzymał Piw: 355 razy
A jak się objawia to popiskiwanie ?

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145555   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 14 kwi 2015, o 23:37 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2014, o 12:39
Posty: 232
Lokalizacja: Krotoszyn
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 18 razy
Przy rozruchu silnika na zimnym po 8 h. Czasami przez sekundę piśnie a czasami parę sekund piszczy.

-- 14 kwietnia 2015, o 22:45 --

Może jest przyczyną kiepski akumulator, a może pompa wspomagania siada, a może:. Możliwości może być dużo.

_________________
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   45000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 15 kwi 2015, o 08:56 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 12:51
Posty: 5012
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo : 248 razy
Otrzymał Piw: 355 razy
Kiepskiego akumulatora za to raczej bym nie obarczał, ale... siadający alternator już tak :oj Może to dziwne, ale winnym może być jeszcze rozrusznik ! U mnie też potrafi "pisknąć" przy rozruchu. Przy okazji, jak byłem w serwisie, opowiedziałem mechaniorom o tej przypadłości i mieli zwrócić na to uwagę. Akurat tak się stało, że po robocie jak odpalali auto pojawił się właśnie ten dźwięk, po czym oni jednoznacznie u mnie wskazali rozrusznik zaznaczając, że to nie "pisk" a "zgrzyt" :lacha Kazali z tym jeździć i się nie przejmować :zlośnik

_________________
Linea Dynamic 1.4 8V '2007


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   145555   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: Wymiana pasków wielorowkowych
PostNapisane: 15 kwi 2015, o 09:31 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lis 2014, o 12:39
Posty: 232
Lokalizacja: Krotoszyn
Postawił Piwo : 10 razy
Otrzymał Piw: 18 razy
Jak mam ciepły silnik to nie ma żadnego pisku może od początku co się dzieje :
Podczas rozruchu zimnego silnika po dłuższym postoju jak silnik jest całkiem zimny chcąc odpalić silnik. Po przekręceniu kluczyka silnik odpala (nie bardzo wiem jak to ująć) ale odpala tak jak by był bardzo leniwy wchodząc za wolno na obroty 1800 (trwa to np: o sekundę, dwie dłużej ) i w tym czasie piszczy. Potem jak silnik osiągnie obroty 1800 to spada sobie płynnie na 1200 (włączone ssanie),po rozgrzaniu spada do normalnych obrotów.
Natomiast jak silnik jest ciepły (choć trochę) odpala pięknie, szybko i bez żadnego problemu.
Kiedyś pojechałem do aso i facet sprawdził mi aku i powiedział że jest w kiepskiej kondycji (od nowości,czyli 7 lat) i on może być przyczyną takiego rozruch, że daje za mało pradu na rozruch.
Wracając do paska: wymieniłem go bo już był do niczego, a może pasek do kitu (zakupiony w ASO), to piszczenie mnie już denerwuje i nie wiem co z tym zrobić.

_________________
LINKA 1.4 8V 77 KM 2008 r.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   45000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2008    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]