Teraz jest 23 sty 2017, o 05:21


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 21:23 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3647
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 240 razy
Otrzymał Piw: 323 razy
Od dłuższego czasu borykałem się ze zbyt niska temperaturą płynu chłodzącego (niedogrzny). Właściciele multijetów wiedzą o czym piszę. Zastanawiało mnie, czy silnik jest niedogrzany? (termostat), czy może wskazania w liczniku są niewłaściwe?. W związku z tym, że ASO i inni twierdzili, że tak ma być (nie zgadzałem się), postanowiłem wymienić na początek czujnik temperatury płynu chłodzącego. Zakup w sklepie za 18 zł (w ASO 40-50). Wymiana nie jest trudna ale czasochłonna. Jeżeli ktoś kiedyś będzie sam chciał wymienić, to podaję szczegóły: 1. wyjąć akumulator 2. wymontować podstawę akumulatora 3. odpiąć wtyczkę czujnika (cienki wkrętak, którym po przesunięciu zabezpieczenia podważyć wtyczkę) 4. wykręcić czujnik (wg mnie tylko klucz rurkowy 19 długości około 8 cm). 3/4 wykręcania idzie dość opornie i jest to manualnie trochę męczące. Następnie kiedy poczujemy, że jest lżej wyjmujemy klucz i delikatnie jedną ręką wykręcamy czujnik. Druga (lewa) ręka przygotowana do zablokowania otworu po czyjniku, aby nie wyleciał płyn chłodzący. Następnie przystawiamy nowy czujnik do palca blokujęcego otwór i szybkim ruchem - zabieramy palec i wkładamy nowy czujnik! Po dwóch, trzech obrotach przestaje lecieć płyn chłodzący, którego wyleci około 50-100 ml (za drugim razem zmieszczę się w 50 g. :lacha). Dokręcamy z czuciem do oporu. U mnie nowy czujnik ustawił się idealnie w takim samym miejscu jak fabryczny. Powodzenia. Aha, zapomniałem napisać, że robimy to na ZIMNYM silniku! I najważniejsze, wg mnie czas nagrzewania się silnika (strzałka na wskaźniku) skrócił się o około 3 kilometry! Zobaczę jeszcze jutro w nocy (ma być przymrozek)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   196000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [1.3 mj] Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego
PostNapisane: 7 kwi 2013, o 23:24 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 kwi 2012, o 11:47
Posty: 142
Lokalizacja: Mszczonów
Postawił Piwo : 2 razy
Otrzymał Piw: 7 razy
Sprawdziłem u siebie czas rozgrzewania silnika . Przy temp. 0 C wskazówka normuje się w połowie skali po przejechaniu około 7-miu km z średnią prędkością 50-80 km/h bez korków . Po całkowitym rozgrzaniu nie zauważyłem znaczących skoków wskaźnika zarówno przy szybkiej jeżdzie i staniu na śwatłach jest tak samo . Może lekko dygnąć jedynie o grubość wskazówki ale to różnica raczej aptekarska .
Smak56 dobrze to opisałeś ,na pewno się przyda . Napisz czy masz jakieś różnice po wymianie czujnika .Czas nagrzania skrócił Ci się o 3km . Ile miałeś wcześniej ? Pytam bo nie wiem czy już wymieniać u siebie czy jeszcze poczekać . Cena czujnika zachęca do wymiany :)

_________________
afro


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   219999   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ][1.3 mj] Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzą
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 12:02 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 15:17
Posty: 3647
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo : 240 razy
Otrzymał Piw: 323 razy
Myślę, że u Ciebie jest :ok). U mnie w warunkach, które podałeś przejeżdżałem ok. 10 km. Teraz jest około 6-7 km. Najważniejsze, że pierwsze zauważalne "drgnięcie" wskazówki następuje po przejechaniu ok. 1 km (przedtem ok. 2,5 km). Dzięki za informację (bardzo przydatna).

_________________
smak56
****
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   196000   Silnik:   1.3 multijet   Rocznik:   2007    
 
 Tytuł: Re: [ M ][1.3 mj] Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzą
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 12:25 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 09:18
Posty: 5970
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo : 45 razy
Otrzymał Piw: 136 razy
oooo. fajny temacik. ja w tą zimę się zastanawiałem czy nie wymienić termostatu bo zauważyłem że dłużej się zagrzewa niż kiedyś. a w związku z tym że koszt takiego czujnika jest znikomy, to zacznę od tego. tylko muszę oblukac jak to jest w T-Jet

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   181000   Silnik:   1.4 T-Jet + LPG   Rocznik:   2008    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]