Teraz jest 25 sty 2017, o 00:17


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana świec
PostNapisane: 18 gru 2011, o 12:52 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 10:51
Posty: 308
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
Witam!!

Jako że niestety czas i KM lecą nieubłagalnie nadszedł czas na wymianę świec a w ramach chęci zaoszczędzenia paru zł oraz pogłębieniu swojej wiedzy i umiejętności postanowiłem sam wymienić świece.
A więc do dzieła,będziemy potrzebować następujących kluczy:7,10,klucz do świec najlepiej z wkładką gumową trzymająca świece,ewentualnie jakiś mały śrubokręt do odkręcenia opaski od odmy.
W pierwszej kolejności oczywiście musimy zdemontować filtr powietrza,potrzebny kluczyk nr.7 rozkręcamy obudowe wyciągamy filtr,następnie odkręcamy obudowę filtra od silnika tu potrzebny jest klucz nr.10,ostrożnie z śrubką po prawej stronie aby nie wpadła gdzieś w silnik bo oczywiście tak się ulokuje że wyjęcie jej będzie niezle dawało po pupie/życie/.Teraz luzujemy opaskę zaciskową od odmy u mnie akurat pasuje kluczyk nr.7 węża ściągamy,delikatnie z wyczuciem ściągamy obudowę filtra z mocowania które jest od tyłu obudowy celowo piszę delikatnie bo jak pociągniemy ostro to nie tyle uszkodzimy to mocowanie ale możemy ułamać końcówkę na którą zakładana jest mała odma,pozostała nam jeszcze do ściągnięcia mała odma robimy to trochę na wyczucie najlepiej takim trochę okrężnym ruchem obudowa jest wolna a my mamy dostęp do świec.Przed odkręcaniem proponuje gniazda świec przedmuchać sprężonym powietrzem w celu oczyszczenia.Ściągamy przewody wysokiego napięcia i odkręcamy świece tu myślę że nie powinno być żadnych problemów,odkręcamy oczywiście w lewo może na początku być trochę oporu ale powinno wszystko puścić bez problemów resztę gwintu odkręcamy ręcznie starając się utrzymać pozycję pionową aby nie uszkodzić gwintu.A teraz wkręcamy nową świecę i tu mała uwaga świecę wkręcamy delikatnie w taki sposób aby nie uszkodzić gwintu,dokręcamy do oporu a następnie dociągamy,byłby mile widziany klucz dynamometryczny ale niestety nie posiadam tego narzędzia a więc pozostało wyczucie,zakładamy przewody zwracając uwagę czy dobrze zaskoczy kapturek na końcówkę świecy to w zasadzie wszystko świece wymienione.
Na zakończenie jeszcze mała uwaga,przed wymianą świeć oraz przy obecnych temp./garaż mam nie ogrzewany/przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju np.cała noc silnik zapalał ale że tak powiem leniwie,niby palił ale nie wchodził na pełne obroty na ssaniu utrzymywał obroty w granicach 1100-1200.W czasie składania wszystkiego w całość po wymianie świec zupełnie przypadkowo zauważyłem że mam prawie całkowicie zatkany wylot małej odmy/cienki wężyk/po przeczyszczeniu oraz poskładaniu wszystko wróciło do normy,przy pierwszej odpałce obroty są w granicach 1500-1600 a silnik odpala ochoczo z życiem.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2011, o 20:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 21:26
Posty: 5922
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo : 192 razy
Otrzymał Piw: 173 razy
ENDRIU napisał(a):
ale obstawiam że jest to 5mm.


Dzięki :pivo


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   126000   Silnik:   1.4 V8 + LPG   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2011, o 22:55 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2009, o 21:42
Posty: 377
Lokalizacja: krakowskie
Postawił Piwo : 6 razy
Otrzymał Piw: 12 razy
Opis spoko, na pewno się przyda. Zastanawia mnie tylko, w jakim celu wyjmujemy filtr powietrza. Jeśli nie wymieniamy wkładu, to nie ma sensu rozkręcać obudowy, tylko dwie śruby mocujące i całą obudowę wraz z rurą wlotową do góry ( oczywiście małą odmę zdejmujemy, dużą już niekoniecznie)

Odnośnie wymiany świec, to zaprzyjaźniony motocyklista podsunął mi teorię odnośnie montażu nowych świec. Twierdzi on, że po zamontowaniu nowych należy je dobrze wygrzać. Nikt z jego otoczenia motocyklistów po montażu nowych nie przepala motocykla, aby sprawdzić, jak "gada", tylko po odpaleniu od razu jedzie kilkanaście kilometrów aby dobrze zagrzać silnik. Ponoć dobrze wygrzane świece są dużo trwalsze. Nie wiem, czy teoria ta odnosi się do świec irydowych ( takie zazwyczaj stosowane są w motocyklach), czy do wszystkich świec.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   86000   Silnik:   1.4 8V   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2011, o 06:51 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 07:34
Posty: 6033
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo : 214 razy
Otrzymał Piw: 204 razy
Chodzi o to że podczas uruchomienia zimnego silnika, pracuje on na bogatej mieszance która tworzy sadze. Sadza jest bogata w węgiel który przewodzi prąd i zmniejsza to żywotność świecy. Tak więc silnik po uruchomieniu powinien osiągnąć swoją optymalną temperaturę pracy, gdzie mieszanka jest już zubożona i wypala sadzę ze świecy i całej komory spalania. Powinno się tą zasadę stosować przy każdym uruchomieniu silnika.

Tyle na szybko wyszukane z googla, ale widzę, że temat poruszany głównie na forach motocyklowych przy sprzętach na gaźnik, z ssaniem uruchamianym dźwigienką. Myślę, że u nas aż takiego rygoru nie ma, ale od zawsze wiadomo było, że częste odpalanie i gaszenie zimnego silnika nie jest zdrowe. Do tej pory chodziło głównie o zimny olej, a teraz mamy jeszcze świece.


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   129000   Silnik:   T-Jet z gazem   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2011, o 10:34 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 11 gru 2009, o 10:51
Posty: 308
Lokalizacja: Małopolska
Postawił Piwo : 3 razy
Otrzymał Piw: 13 razy
kk25, pytasz jaki jest sens wyjmować filtr powietrza?? odp.jest bardzo prosta dla wygody,to tylko kilka śrubek które odkręca się bardzo prosto a po rozpołowieniu obudowy jest dużo wygodniej wymontować drugą część,u mnie ten kołek z tyłu obudowy był lekko oporny i nie chciał rozstać się z resztą.Co do dużej odmy każdy zrobi jak mu wygodniej.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   0   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana świec
PostNapisane: 25 paź 2014, o 16:31 
Offline
klubowicze
klubowicze

Dołączył(a): 24 sty 2014, o 21:59
Posty: 71
Lokalizacja: TSA
Postawił Piwo : 0 raz
Otrzymał Piw: 0 raz
Witam z taką nieśmiałą prośbą, jako że trzeba by zmienić świece a nie posiadam odpowiedniego klucza 16mm, jaki zakupić jakiś długi gedor czy jakaś rurka? bo chciałbym samemu wymienić świece można prosić o link do wiadomego serwisu aukcyjnego, może ktoś ostatnio dokonywał takiego zakupu i się pochwali, najlepiej taki klucz z wkładką gumową trzymająca świece.


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   118200   Silnik:   1.4 8V+lpg   Rocznik:   2009    
 
 Tytuł: Re: Wymiana świec
PostNapisane: 25 paź 2014, o 18:10 
Offline
klubowicze
klubowicze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2012, o 20:56
Posty: 494
Lokalizacja: ELC
Postawił Piwo : 30 razy
Otrzymał Piw: 114 razy
DaRiuSz napisał(a):
Witam z taką nieśmiałą prośbą, jako że trzeba by zmienić świece a nie posiadam odpowiedniego klucza 16mm, jaki zakupić jakiś długi gedor czy jakaś rurka? bo chciałbym samemu wymienić świece można prosić o link do wiadomego serwisu aukcyjnego, może ktoś ostatnio dokonywał takiego zakupu i się pochwali, najlepiej taki klucz z wkładką gumową trzymająca świece.
Ja zakupiłem w Praktikerze klucz nasadowy z magnesem - świetnie się sprawdził. Coś takiego jak z tej aukcji:
http://allegro.pl/klucz-do-swiec-1-2-16mm-z-magnesem-jonnesway-24h-i4703058537.html

_________________
*Powered by LPG*


Góra
 Zobacz profil   Przebieg:   48000   Silnik:   1.4 8V + LPG   Rocznik:   2008    
 
 Tytuł: Re: Wymiana świec
PostNapisane: 26 paź 2014, o 17:54 
Offline
Administrator
Administrator

Dołączył(a): 4 gru 2009, o 20:04
Posty: 3337
Lokalizacja: Markotów Duży
Postawił Piwo : 135 razy
Otrzymał Piw: 105 razy
Jak będziesz wymieniał dmuchnij przez rurkę jakąś we wszystkie zagłębienia (przed wykręceniem świec) mogą tam wpaść małe kamyczki i lepiej żeby nic nie wpadło do cylindra.

_________________
LINEA 1.4 8V DYNAMIC


Góra
 Zobacz profil Prywatny album  Przebieg:   92000   Silnik:   1.4 8v   Rocznik:   2007    
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]