Wymiana świec

Zrobiłem - pokażę jak i pomogę
Awatar użytkownika
BoomirPL
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 2009, 7:51
Przebieg: 30000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Wymiana świec

Post autor: BoomirPL » 14 wrz 2011, 15:59

Do adminów, proponuję podpiąć jako manual.

Koledzy i koleżanki,

Ponieważ dopadł mnie ostatnio termin wymiany świec w moim T-Jecie a nigdzie nie znalazłem nic ciekawego, piszę.

Potrzebne będą:
Opaski zaciskowe na węże powietrza "przepływającego" rurą w plastikowej pokrywie silnika - 2 szt.
Świece NGK IKR9F8 (tylko takie dopuszcza producent do tego silnika)
Klucz do świec z wpięciem (blokujący świecę w nasadce) i przedłużką
Klucze nasadowe 10, 13
Grzechotka
Klucz rurkowy 13
Szczypce wąskie
Trochę sprytu...

1. Rozpiąć plastikowe uszy przytrzymujące wąż po lewej stronie pokrywy oraz zdemontować rozpinając opaskę zaciskową węża (tego dłuższego) - u mnie była możliwość jej ponownego założenia więc nie musiałem zakładać nowych opasek. (opaska krótszego węża u mnie była zaciśnięta na "amen" i jej nie demontowałem bo po odpięciu tej pierwszej wąż na tyle się poddał że można postawić pokrywę na silniku i kontynuować pracę...)
Odkręcić 2 śruby kluczem nasadowym 10 (widoczne bez problemu - jedna z prawej w zagłębieniu, druga obok korka oleju)

2. Widzimy 4 cewki zapłonowe podłączone do magistrali i przykręcone do pokrywy zaworowej.
Odkręcamy cztery śruby trzymające cewki (kluczem nasadowym lub płaskim 10). Ponieważ cewki podpięte są bezpośrednio do magistrali i nie ma możliwości ruchu na tyle aby je z niej wypiąć, należy poluzować - uwolnić magistralę.
W tym celu odkręcamy wspornik węża który idzie tuż przed magistralą (1 x nakrętka na klucz 10 + 1 x nakrętka na 13.

3. Zdejmujemy wspornik węża i używając rurkowego klucza 13 lub głębokiego nasadowego odkręcamy szpilkę trzymającą magistralę (pod zdjętym wspornikiem).
Odpinamy czujnik w pokrywie zaworowej podpięty do tej magistrali (będzie luźniej...)

UWAGA!
Odpinanie hermetycznych wtyczek:
należy wąskimi szczypcami chwycić za żółtą "szufladkę" na złączu i delikatnie wysunąć (kierunek wg logiki), umożliwi to naciśnięcie czarnego przycisku (ponad żółtą szufladką) który odblokuje możliwość odpięcia wtyczki.

4. Delikatnie spróbować wyczepić cewki z świec.
Korzystając z powyższego sposobu odpinania złączy oraz lekko przekręcając (niestety mało swobody ruchu) cewki odpiąć je od magistrali, wyjąć i w kolejności odłożyć na bok.(można przetrzeć... )

5. Używając klucza do świec z przedłużką (aby wyjść ponad węże itp) oraz grzechotki odkręcać świece i wymieniać po kolei (uważać aby jakieś paprochy nie powpadały do komór spalania.

6. Świece dokręcić z czuciem i postępując w odwrotnej kolejności zmontować wszystko do kupy.
Pamiętać o zabezpieczeniu hermetycznych wtyczek wciskając żółte "szufladki"

Odpalić i cieszyć się następnymi 30 tys km do wymiany...

Czas operacyjny (zależny od stopnia obycia z mechaniką oraz zdolności)
ok 45-90 minut.

Mam nadzieję że ten manual okaże się potrzebny i zaoszczędzi komuś trochę szukania i czasu przy tej prostej na pozór operacji.
----------------------------------
Pozdawiam

Marcin "Boomir"

Linea 1.4 T-Jet Dynamic 2008r

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6144
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 138000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 11 lut 2012, 22:09

Znalazłem fajną fotorelacje.
http://www.grandepuntoclub.com/forum/vi ... 32&t=45011" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość