[T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klocki

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Tylne zaciski

Post autor: Rafcio » 12 mar 2013, 16:15

Wczoraj zauważyłem że po zaciągnięciu ręcznego auto się toczy :zdiwiony
Pomogło tylko zaciągnięcie ręcznego na maxa na ostatni ząbek
Co się mogło stać?
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Tylne zaciski

Post autor: darcyn » 12 mar 2013, 17:08

Linka sie wyciagła

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Tylne zaciski

Post autor: emmer » 12 mar 2013, 19:38

kup obydwie i wymień. ja już to przerabiałem. kolega wyżej ci pomoże :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6188
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Tylne zaciski

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 12 mar 2013, 19:54

Pewnie to co u mnie, jeden klocek się rozpadł, trójnik linki jest krzywo i nie naciąga. Komplet do kosza. Wystarczy zdjąć tunel jednym szarpnięciem i widać jak się układają.

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Tylne zaciski

Post autor: Rafcio » 21 mar 2013, 11:26

Wczoraj byłem u mechanika i okazało się tak jak pisze Kuzyn, klocki normalnie zgnite, a jeden to tragedia.
Klocki wymienione na nowe firmy Meyle Germany za 90 zł, wszystko przesmarowane jakimś specjalnym czymś, wyczyszczone, ręczny podciągnięty i hamulce teraz hulają - nic nie trzymie nic nie piszczy
Dodatkowo prewencyjnie przesmarowano i wyczyszczono hamulce z przodu. Klocki jak nowe tarcze też ok więc nie ruszam
Acha system u mnie hamulcowy jest Lucas czyli po nowemu TRW. Na pudełku pisze że pasują do Alfy i Lanci Lybry ale są dosłownie takie same jak miałem zamontowane i w katalogu pisze że również do Fiata Linei z systemem TRW
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2013, 11:30 przez Rafcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Tylne zaciski

Post autor: emmer » 21 mar 2013, 11:27

Kuzyn - daj znać jak zakupisz tarcze i jak sie będa sprawować, bo na moje już niedługo przyjdzie czas.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1939
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 160000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: huczenie podczas jazdy

Post autor: Tara78 » 05 kwie 2013, 20:07

Mi znowu zaczynają piszczeć tylne zaciski, cholera mnie bierze z nimi. Lewy nie odpuszcza czasami. Po czyszczeniu w grudniu było ok do dzisiaj. Dzisiaj trasa 150km i znowu to samo. Chyba czeka mnie wymiana.
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"

Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock

Post autor: Fish » 19 sie 2013, 0:51

Dajcie znac jaki jest final z piszczacymi tylnymi hamulcami i grzaniem sie bo w koncu juz zglupialem czy to wina linki od recznego czy tych blaszek prowadzacych. Wymienilem tarcze i klocki i stary klocek w lewym tylnym kole byl zuzyty pfawie do 0 i wogole wygladal okropnie. Przejechalem 70km i na zakretach zaczelo piszczec. Rozebralem, wkrecilem tloczek do oporu, zacisk wszedl lekko na klocki, poruszalem recznym, nozny i kolo mialo leciutki opor w rekch no ale nic wiecej nie zrobie. Przejechalem 80km i smrod i felga goraca. Co jest w koncu bo juz nie wiem czy grzebac przy tym i jeszcze cos doczyszczac czy wymieniac linke, ktora wizualniwyglda ok i reczny dziala ok. Fakt ze klocek przy montazu wchodzi ciezko w te prowadnice az sie glowilem jak on odbija.

Kuzyn help me bo masz to rozgryzione i wydaje mi sie, ze chyba czyszczenie ale kurde wszystko szczota druciana przelecialem niby.
<<FISH>>

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6188
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 19 sie 2013, 6:54

Wyczyść dobrze jarzmo w miejscu gdzie wchodzą blaszki, musi się błyszczeć. Najlepiej szczotką drucianą na wiertarce. Klocek musi wchodzić palcami z lekkim "sprężystym" oporem. Linkę odepnij z obu stron i poruszaj, musi chodzić lekko bez oporów, jeśli nie to wymiana. Poruszaj ręcznie dźwignią ręcznego przy zacisku, tylko uważaj żeby tłoczek nie wypadł. Ręczny mam tak ustawiony, że na pierwszym ząbku praktycznie nie hamuje. Mogę spokojnie ręcznie kręcić za tarcze hamulcową mając minimalnie większy opór niż przy zwolnionym hamulcu. Dzięki temu w zimę tył się nie klei po nocy.
Układ może też być zapowietrzony, wtedy źle hamuje i źle odbija.
Jeśli wszystko ok, a nadal się grzeje, to trzeba rozebrać zacisk.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock

Post autor: emmer » 19 sie 2013, 7:29

mi po ostrej jeżdzie aż zaczął się tył kopcić - wiedziałem ze nie ma tam już praktycznie tarcz, tak więc wymiana - komplet TRW 305 zł :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock

Post autor: Fish » 19 sie 2013, 8:15

emmer pisze:mi po ostrej jeżdzie aż zaczął się tył kopcić - wiedziałem ze nie ma tam już praktycznie tarcz, tak więc wymiana - komplet TRW 305 zł :(
Drogo cos, gdzie to kupujesz, sam tyl to ja mialem za 225 zl. I jak patrze to na e-autopart.pl
<<FISH>>

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock

Post autor: emmer » 19 sie 2013, 8:18

a w swojej wiosce - na drugi dzień miałem dalsza wycieczke także nie mogłem wybrzydzać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock

Post autor: Fish » 19 sie 2013, 8:24

Dzieki Kuzyn, to bedzie pewnie to czyscic czyscic bo lekko klocek nie wchodzil.


po raz kolejny uprasza się o używanie polskich znaków diakrytycznych :red
mod
<<FISH>>

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock

Post autor: Rafcio » 19 sie 2013, 10:51

Fish ja obstawiam na linkę ręcznego, miałem to samo.
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

Awatar użytkownika
Fish
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 12 lut 2010, 18:31
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 16V T-Jet (LPG)
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: [T-Jet] Piszczące tylne hamulce, wadliwe fabryczne klock

Post autor: Fish » 19 sie 2013, 23:11

Poczyscilem. Jutro zobaczymy. Dzisaj kopcilo sie z kolka w drodze z pracy az kurcze tarcza juz barwe zmienila.
Mnie siecos wydaje ze bedzie jeszcze problem z tloczkem bo ten dziwnie mi sie wkreca. Czujewyrazny opor w pewnym momencie i ciezko to przeskoczyc. No nic zobaczymy, znudzila mi sie juz zabawa.

-- 20 sie 2013, o 21:55 --

Zimne :)
<<FISH>>

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość