Hamulce bębnowe tylne

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Hamulce bębnowe tylne

Post autor: alvaro »

Witam, czy ktoś z Was wymieniał te hamulce? Jeśli tak to po jakim przebiegu i jakie wybrać?
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5139
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 394 razy
Otrzymał podziękowań: 646 razy

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: smak56 »

alvaro pisze: 27 kwie 2018, 11:33 Witam, czy ktoś z Was wymieniał te hamulce? Jeśli tak to po jakim przebiegu i jakie wybrać?
Wszystko masz tutaj, łącznie z filmem! http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=93&t=4589
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: adamson »

Ale kolega jeszcze pytał, jakie? Jakiej firmy polecamy :ok)
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: mwas »

To może ja dorzucę swoje trzy grosze :ink Tak jak smak56 słusznie zauważył i wskazał :ink TAK - robiliśmy już przy szczękach z tyłu :ink Pierwsze, obszernie opisane na forum, kroki w tym temacie stawiał właśnie smak56 :pivo Znaleźć to można TU -> http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=93&t=2569 I to właśnie na jego doświadczeniach bazowałem przy moim wideo-manualu, do którego link smak56 podał już wcześniej :ink
Odnośnie tego kiedy wymienić - nie da się tak jednoznacznie tego stwierdzić po przebiegu. Wszystko zależy od sposobu jazdy i warunków, w jakich eksploatujemy auto :ink Jeśli ktoś jeździ dużo dłuższych tras i hamuje mniej, to szczęki wystarczą na większy przebieg. Przy jeździe po mieście, gdzie co chwilę trzeba robić STOP, szczęki zużyją się szybciej. Ja swoje wymieniałem przy przebiegu ok 160 tyś. km. Najlepiej jest określić ich stan ściągając po prostu bęben i oceniając je organoleptycznie :ink Warto jest robić to cyklicznie, tak jak robi to smak56 w swoim opisie :pivo Warto wtedy wszystko tam oczyścić i zakonserwować. Uniknie się wtedy tego, co ja zastałem u siebie, gdzie od 10ciu lat nikt tam nie zaglądał panic To co się tam działo, możecie obejrzeć na filmie i zdjęciach w wątku, do którego link podał już smak56. Tak więc zachęcam do cyklicznych przeglądów :ink
A odnośnie firmy - ja wymieniałem tylko szczęki, bębny po przeszlifowaniu rantu wystarczą chyba do końca życia tego auta :lacha Szczęki wstawiłem firmy TRW.
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: alvaro »

Pokusiłem się o odkręcenie jednego kółka z tyłu i ściągnięcie bębna....oj nie było łatwo... Prałem młotem, w końcu po 30min z WD40 puściło (pewnie trzymał ten rant troszkę też, więc popuściłem ręczny na regulatorze). W środku taki wdoczek... Okladziny jeszcze troszkę jest więc popsikałem po sprężynach WD40, oczyściłem Textarem do hamulcow i przesmarowałem smarem sprężyny.
Pomimo tego że okladzina jest, jakoś źle mi ona wygląda, tak jakby ma w sobie takie przebarwienia/pory srebrzyste jakiegoś metalu... Też tak macie?


ObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2018, 5:33 przez alvaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: Sebek »

To normalne zjawisko, stalowy pył z bębna wciera się podczas hamowania w ferodę (okładzinę) szczęk, do tego trochę wilgoci i taki efekt.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: mwas »

Jest dobrze alvaro :ink Okładziny jeszcze masz spoko, więc jeśli zakonserwowałeś wszystko w środku i podregulowałeś, to masz spokój na najbliższe dwa lata :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: alvaro »

Ja tam przesadnym konserwatorem nie jestem (mam co robić koło domu :lacha ), na razie jedno koło tak tylko żeby było bez szlifowania rantu i innych rzeczy. Przekonserwuję za rok przy wymianie kółek i zrobię wszystko jak należy (już mi się po prostu nie chce), bo podejrzewam, że ferrody mi jeszcze wystarczą na 3 lata, gdyż mało używam hamulca :jazda

Szpiegusek1
klubowicz
klubowicz
Posty: 183
Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
Przebieg: 152000
Silnik: 1.4 8V +LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: Szpiegusek1 »

Ja swoje wymieniłem po 160 000 km. Okładzin już nie było. Problem wykryto jak zawitałem do ASO jak padł mi alternator i chciałem sprawdzić hamulec ręczny. Więc zakończyło się na dodatkowej opłacie za wymianę hamulców tylnych
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 216
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 178000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: robert75 »

Witam wszystkich. Pojawił sie problem..mianowicie...podczas jazdy slychas szum..obcieranie z okolic tylnego prawego koła. Podczas hamowania..cisza. Zanim pojadę do mechaniora moze jakieś podpowiedzi z waszej strony?
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: mwas »

Tam nie ma co podpowiadać tylko trzeba ściągnąć bęben i zobaczyć co się tam narobiło... Może szczęki się kończą i przycierają jakimś fragmentem o bęben, a może coś się stało z samoregulatorem i np zleciał i "lata" sobie radośnie po bębnie (ja tak miałem po źle wyregulowanych hamulcach po wymianie szczęk) a może to łożysko się kończy ? :pomysli
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
helletic
Moderator
Moderator
Posty: 2707
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 221000
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Szamotuły
Podziękował: 462 razy
Otrzymał podziękowań: 334 razy

Re: Hamulce bębnowe tylne

Post autor: helletic »

Zjechane łożysko słychać non stop, zwłaszcza na zakrętach (prawe, gdy skręcasz w lewo, a lewe, gdy skręcasz w prawo). Jak wspomniał mwas, ściągnąć bęben i zobaczyć co się skończyło. Tak, to sobie można wróżyć z kart :ink
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress :luzak
ODPOWIEDZ