Klocki hamulcowe

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: emmer » 17 cze 2014, 12:19

u mnie wszystko było wyczyszczone i nasmarowane. także jestem pewien że to nic innego jak kiepska jakośc części które mi się trafiły
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 497
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 139000
Silnik: 1.4 T.-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: zibi186 » 17 cze 2014, 13:13

to chyba tylko przetaczanie tarcz . . . gdybt ten zabieg mial je nadmiernie odchudzić to może lepiej od razu nowe ? żeby dwa razy nie płacić :)

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6191
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 141000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 17 cze 2014, 14:09

No właśnie. Tylne tarcze kosztują grosze, więc tematem się nie przyjmuję. Trochę jeszcze pojezdze i wymienię cały kpl. Ważne że przód, który sam robiłem, wygląda wzorowo.

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1618
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 90000
Silnik: 1,4 T-Jet 120KM +LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: duskap » 19 cze 2014, 11:29

Otomek pisze:
Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Ja mam z tłu drugi kpl klocków na fabrycznych tarczach i uważam, że popełniłem błąd. Klocki jeszcze całkiem grube(praktycznie nowe), a tarcza wygląda już jak w 10-o letnim polonezie, na dodatek często piszczy. Podejrzewam, że będę musiał wymienić cały zestaw, zanim klocki się zużyją.
Tak czytam i przychodzi mi do głowy jedna rzecz. Materiał z którego zrobione są fabryczne tarcze jest ....... - słaby jest. W różnych autach, które miałem były fabryczne hamulce (ATE, Brembo, Textar). Praktycznie zawsze tarcze wytrzymywały 2 lub 3 zmiany klocków - czasami tylko tarczę trzeba było minimalnie "liznąć". Nigdy się nie zdarzyło, aby pod koniec życia pierwszych klocków zużycie tarcz choćby zbliżało się do wartości granicznej.

Odnośnie piszczenia. Klocki i tarcze masz tego samego producenta, czy różnych? Zauważyłem, że stosując kpl. tej samej marki piszczenie zdarza się sporadycznie. Kiedy producenci są różni, to jest większa szansa, że "popiszczy" (choć nie jest to reguła). :ink
Ja u siebie obecnie w Linei od niedawna stosuję tarcze i klocki firmy BREMBO (z przodu już rok, z tyłu od miesiąca). Zużywają się tak jak fabryczne fiatowskie (mówię o przodzie). W dzisiejszych czasach chyba celowo tak producenci robią aby krótko wytrzymywały. Ja tam i tak wolę nowy komplet mieć i to poczucie "nowej części" w aucie.

-- 19 cze 2014, o 11:32 --
zibi186 pisze:Myślę że za piski i nierówne ścieranie się klocków odpowiedzialna jest nie tyle marka elementow co po prostu zly stan zacisków. tzn.trudnosc poruszania się klocka w prowadnicach oraz to samo w odniesieniu do wodzikow zacisku. weźmy pod uwagę że ruch powrotny tloczka hamulca to wartość minimalna spowodowana ugieciem uszczelki . wszelkie dodatkowe opory części powodują że klocki niedostatecznie odchodzą vod tarcz. ja osobiście mam tarcze i klocki różnych firm a hamulce zaj.....e .ale przy każdej zmianie kół rozbieram zaciski , czyszcze i smaruje gdzie trzeba. zero piskow, zero oporów. na minimalnej nierówności po puszczeniu hamulca auto sie stacza. różne grubości klocków na jednym zacisku w/g mnie mówią same za siebie. pozdrawiam.
Nie do końca. Z tyłu mam nowe zaciski (oryginalne), nowe tarcze i klocki BREMBO i czasem mimo wszystko popiskuje a przebieg niecały 1000km od wymiany. TTTM jak dla mnie bo na fiatowskich tarczach i klockach było to samo.
DRZWIALNIA - drzwi i okna z montażem Kraków / Małopolska.
http://www.drzwialnia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
tel. 888-443-444

Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3700
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: cichy » 27 lip 2014, 9:30

Zaczęły mi piszczeć hamulce podczas hamowania :smutny ( szykuje się kolejny koszt). Tutaj pytanie do kolegów którzy kupowali tarcze i klocki, co wybrać. Mnóstwom tego jest jak tak się rozglądam i różny przedział cenowy a nie chcę jakiegoś szajstwa żeby zaraz nie kupować czegoś innego.
Sympatyk forum :-)

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: emmer » 28 lip 2014, 8:37

mi jak przyjdze teraz zmieniać to tylko ATE. drogo ale nie będę eksperymentował
Obrazek

Online
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5301
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 160160
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: mwas » 28 lip 2014, 10:19

Paweł, konfiguracji jest mnóstwo i tak na prawdę to co człowiek, to opinia :ink Ja w tej chwili mam założone tarcze TRW i klocki Valeo. Pomimo ostatnich nieprzychylnych opinii na temat TRW (kilka osób od nas miało z nimi problemy, z resztą nie tylko od nas :ink), to ja na nie narzekać nie mogę - cały komplet sprawuje się wyśmienicie :ink Jestem ponad pół roku po wymianie, i nic im nie mogę zarzucić :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Online
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6154
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Tomek » 28 lip 2014, 14:21

Czy ktoś testował już w Linie wyroby TEXTAR ???

Ja się po opiniach jakoś zraziłem do TRW, choć u mojego ojca na wsi można kupić tarcze TRW do V8 po raptem 87 zł.
Bo z tym TRW, to raz im się wyprodukuje dobrze, raz źle, raz prosto, raz krzywo... niech się gibają ze swoimi wyrobami.

Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3700
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: cichy » 28 lip 2014, 14:28

Tomek, tutaj znalazłem klocki o których mówisz http://allegro.pl/lucas-klocki-hamulcow ... 01894.html" onclick="window.open(this.href);return false; Sprawdziłem co mi wsadzili w serwisie kilka lat temu i są to TRW GDB 1482 i powiem szczerze że nie mam zastrzeżeń, dobrze się sprawują, żadnych niespodzianek nie miałem. Chyba sobie zakupię takie same. Te co Michał podał, fajne tylko drogie a ja muszę jeszcze zainwestować w tarcze jak i olej z filtrem a to troszkę za dużo jak na raz.
Sympatyk forum :-)

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3842
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 210000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: smak56 » 29 lip 2014, 18:31

Tomek pisze:Czy ktoś testował już w Linie wyroby TEXTAR ???

Ja się po opiniach jakoś zraziłem do TRW, choć u mojego ojca na wsi można kupić tarcze TRW do V8 po raptem 87 zł.
Bo z tym TRW, to raz im się wyprodukuje dobrze, raz źle, raz prosto, raz krzywo... niech się gibają ze swoimi wyrobami.
Tutaj masz odpowiedź; viewtopic.php?f=74&t=2426" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem z tego zestawu bardzo zadowolony. Przejechałem 40 tys i jest :ok) .
smak56
****
Obrazek

Szpiegusek1
klubowicz
klubowicz
Posty: 181
Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
Przebieg: 152000
Silnik: 1.4 8V +LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Szpiegusek1 » 02 paź 2014, 17:50

Właśnie wczoraj zmieniłem na TEXTAR zarówno klocki jak i tarcze (stare tarcze miały 19 mm).
W porównaniu do poprzednich oryginalnych tarcz to niebo a ziemia.
Problemy z buczeniem przy hamowaniu znikły, a co będzie później to się zobaczy.

Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 1937
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 91500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / Oberschlesien
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Odp: Klocki hamulcowe

Post autor: adamson » 02 paź 2014, 20:49

Zapytam z czystej ciekawości, drogo wyszła ta impreza ?

Wysłane z SONY Xperia
FIAT LINEA 1.4 8V *DYNAMIC* GRAFIT UNDERGROUND '2009 ->LIMITED EDITION->

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 3842
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 210000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: smak56 » 02 paź 2014, 21:34

Szpiegusek1 pisze: a co będzie później to się zobaczy.
Będziesz zadowolony. :ok)
smak56
****
Obrazek

Szpiegusek1
klubowicz
klubowicz
Posty: 181
Rejestracja: 23 mar 2014, 19:39
Przebieg: 152000
Silnik: 1.4 8V +LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Szpiegusek1 » 02 paź 2014, 22:12

2 tarcze TEXTAR - 270
2 kpl klocków -130
wymiana płynu hamulcowego

w sumie 550 PLN

Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 74000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: alvaro » 30 paź 2014, 16:52

Które wybrać:

- HART,
- LPR,
- TEXTAR,
- VALEO,
- TRW?

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość